Unboxing świąteczny – jak zachęcić Klientów do zakupów?

Grudzień – miesiąc, w którym możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów

Nie wiadomo, kiedy nadszedł koniec października. Przed nami listopad, który zleci jeszcze szybciej niż październik. Nie wspominam już o grudniu, który bez wątpienia jest jednym z najszybciej mijających miesięcy w roku. Wraz z grudniem przyjdą Święta Bożego Narodzenia. Jak każdego roku jest to okazja dla sklepów – zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych do zwiększenia sprzedaży. W przypadku sklepów online oraz szeroko zakrojonych akcji marketingowych rośnie też szansa na dotarcie do większej liczby potencjalnych Klientów. Zachęcenie ich do dokonania zakupu to jedna sprawa. Chcesz dowiedzieć się, jakie są sposoby na to, aby Klienci zdecydowali się na zakupy właśnie w Twoim sklepie? Zachęcam do przeczytania dalszej części artykułu. A jeśli zdajesz sobie sprawie z tego, że warto byłoby też takich Klientów zatrzymać przy sobie na dłużej, ale nie wiesz jak to zrobić, to zapraszamy do innego naszego tekstu – Dobre praktyki do stosowania w budowaniu relacji z Klientami.

Rodzina zaglądająca do kartonowego pudełka
 

Wyróżnij się na tle konkurencji – unboxing sposobem na zerwanie z nudą i rutyną

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszej części artykułu, w dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest na niezwykle wysokim poziomie. Jeśli chcesz wyróżniać się z tłumu dziesiątek tysięcy sprzedawców, musisz robić coś kreatywnego i nadążającego za rozwojem sposobów na dotarcie do Klienta. Musisz też wziąć pod uwagę to, że konsumenci są zewsząd atakowani nowymi propozycjami zakupu danego produktu. Po które sięgają? Z pewnością po te, które wyróżniają się i wzbudzają pozytywne emocje. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi Klienta jest unboxing.
 

Unboxing, co to takiego?

Zanim przejdziemy do unboxingu świątecznego, warto przypomnieć sobie, co to w ogóle jest unboxing film. Najczęściej jest to krótki film, w trakcie którego osoba powołana do tego rozpakowuje przesyłkę od danej firmy, omawiając pokrótce jej zawartość. Bardzo często zwracana jest też uwaga między innymi na jakość opakowania. W zależności od produktu trwa on od kilku do kilkunastu minut i w przypadku np. znanych influencerów generuje setki tysięcy, czy nawet miliony wyświetleń. Coraz częściej udostępniane jest to nie tylko na YouTube czy Facebooku, ale też na Instagramie oraz TikToku. Możliwości jest naprawdę dużo.

Kobieta robiąca unboxing przed kamerą
 

Unboxing experience – co to jest?

Na czym polega fenomen unboxingu? Przypomnij sobie tę nutę radości, oczekiwania i podekscytowania, gdy rozpakowujesz prezent, który otrzymałeś. Oczywiście, w momencie, w którym sam Klient dokonuje zakupu i płaci za towar, ciężko jest mówić wprost o prezencie. Jednak unboxing przywołuje te pozytywne emocje, co może skłonić konsumenta do dokonania zakupu. Właśnie te emocje i tę sytuację, w której odbiorca przesyłki chce się nimi podzielić nazywamy unboxing experience.
 

Marketing szeptany – czy powrócił w nowej formie?

W Internecie pojęcie oraz taktyka marketingowa, jaką jest marketing szeptany to w zasadzie przeżytek. Nie da się jednak nie zauważyć, że pojawiła się jego inna odmiana. Influencer marketing – bo to o tym zjawisku mowa – jest forma marketingu dostępną w mediach społecznościowych. Polega ona na wykorzystywaniu rekomendacji znanych osób do rozpowszechniania danego przekazu wśród wyjątkowo szerokiego grona odbiorców. Nie da się ukryć, że mamy tendencję do sugerowania się tym, co jest nam polecane. Szczególnie gdy robią to osoby, które w pewien sposób nie tylko lubimy, ale też może podziwiamy.

Kobieta rozpakowująca świąteczną paczkę
 

Zbuduj tożsamość marki przy pomocy unboxingu

Produkt wysyłany osobie, która ma go w określony sposób na filmiku otworzyć, musi być wysokiej jakości. W pełni sprawny, bez jakichkolwiek śladów użytkowania. To jest oczywiste. Znaczenie ma jednak nie tylko sam towar. W przypadku unboxingu jako sprzedawca musisz też przywiązać wagę do opakowania, w którym dany produkt ma się znaleźć. Warto w takiej sytuacji zadbać o to, aby opakowanie było przemyślane. Kartony powinny być wykonane z wysokiej jakości tektury. Solidne taśmy pakowe, których użyjesz, powinny dbać o to, aby nic nie wydostało się na zewnątrz. W przypadku tej formy reklamy warto też zwrócić uwagę na personalizację opakowań czy taśmy. Połączenie wszystkich tych elementów to doskonały sposób na budowanie tożsamości marki.
 

Ekstra bonus na święta, czyli jak wyróżnić świąteczny unboxing?

Ta forma reklamy przynosi spore korzyści. Jednak jak można zauważyć na różnego rodzaju platformach, staje się coraz bardziej popularna. Dlatego, aby wyróżnić się na tle konkurencji, zwłaszcza w tak wyjątkowym okresie, jakim są święta Bożego Narodzenia, musisz zaplanować coś wyjątkowego. Rozmyślając nad wyjątkową oprawą świątecznego unboxingu nie zapominaj też o podstawach, które koniecznie muszą być zachowane. O czym mówię, skoro wspomniane już było o kartonach i taśmach? Warto jeszcze zwrócić uwagę na zabezpieczenie przesyłki. Jeśli wysyłasz ozdobne prezenty, warto wybrać np. SizzlePak. Tego rodzaju wypełniacze do paczek stanowią też dekorację. Prowadzisz sprzedaż artykułów ekologicznych? Zadbaj o to, aby Twoi Klienci nie mogli przyczepić się np. do wykorzystania folii bąbelkowej. Doskonałą alternatywą jest papier nacinany.

Kobieta siedząca na podłodze z kartonem wypełnionym wypełniaczem sizzlepak na kolanach
 

Projektowanie świątecznego unboxingu – o czym należy pamiętać?

Znasz swoją grupę docelową, dlatego zastanów się nad tym, co najbardziej im się spodoba. Spróbuj wejść w ich rolę i zastanów się, czego potrzebują. Nie trzymaj się sztywnych ram, a przede wszystkim unikaj stwierdzenia „tego nie zrobimy, nie podoba mi się to”. Dlaczego? Bo masz zadać pytanie – czy spodoba się to moim Klientom? Kolejną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest odpowiednie zaprojektowanie opakowania. W sklepie Neopak możesz złożyć zamówienie na personalizowane kartony, koperty i taśmy. Zadbaj o odpowiednie wypełnienie. Mamy tutaj na myśli także dodanie czegoś ekstra od siebie. Może to być np. próbka darmowego produktu.
 

Świąteczny unboxing – zadbaj o niezapomniane chwile swoich Klientów

Nie da się ukryć, że kampania reklamowa świąteczna powinna być dopięta na ostatni guzik. Między innymi właśnie dlatego powinieneś z ogromną pieczołowitością zaprojektować swoje opakowania. Przygotowując świąteczny unboxing warto nie szczędzić na materiałach. Zwłaszcza że dopracowana kampania może przynieść niemalże bezcenny zwrot. Co ważne nie mówię tu tylko o zamówieniach, które mogą wpłynąć do Twojego sklepu. Mowa jest też, a może przede wszystkim o zbudowaniu niepowtarzalnego wizerunku. Wykorzystaj do tego magię świat Bożego Narodzenia.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Opakowania e-commerce

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *