Naklejki na paczki – czy są niezbędne w branży e-commerce?

Naklejki na opakowania — dlaczego są niezbędne w branży e-commerce?

Branża e-commerce w obecnych czasach jest naprawdę mocno rozwinięta i śmiało możemy stwierdzić, że na chwilę obecną możemy kupić przez internet praktycznie wszystko, z wysyłką do domu, do automatu paczkowego lub z odbiorem osobistym. Ilość wysyłanych paczek za pomocą operatorów logistycznych, takich jak prywatne firmy kurierskie czy poczta polska rośnie rok do roku. Największy wzrost można było zauważyć w momencie, kiedy wszyscy zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domach na początku roku 2020. Jeśli więc ilość wysyłanych paczek rośnie, to również zapotrzebowanie na materiały do pakowania towarów w takie paczki również rośnie. Oprócz kartonowych opakowań, na znaczeniu zyskały foliopaki, koperty bąbelkowe czy też innego rodzaju kartonowe opakowania. Niezwykle istotnym elementem są również naklejki na opakowania, które w branży e-commerce w sposób jasny i klarowny mogą ostrzegać osobę transportującą przesyłkę o tym, że wewnątrz znajduje się delikatny przedmiot, który w wyniku upadku paczki na podłoże może ulec uszkodzeniu.

W tym artykule przyjrzymy się naklejkom, jakie obecnie używane są powszechnie w branży e-commerce, opiszemy również pokrótce, jakie cechy i konkretne założenia posiadają poszczególne rodzaje naklejek w tejże branży.

naklejka reklamowa na opakowanie

Czym są naklejki na opakowania?

To nic innego jak prosta konstrukcja nośnika wraz z substancją klejącą. Nośnik może być wykonany z papieru, który owszem, będzie ekologiczny, jednak nie tak samo wytrzymały i odporny na warunki atmosferyczne, jak nośnik wykonany z tworzywa sztucznego, na przykład śliskiej folii. Użycie odpowiedniego kleju na nośniku, jeden może być droższy, drugi tańszy, wszystko w zależności od konkretnego wykorzystania danej naklejki.

Naklejki mogą pełnić różne funkcje w branży e-commerce, o których postaramy się napisać w dalszej części tego artykułu, a warto wiedzieć, że każda naklejka ma swoje odpowiednie założenia i cele, żadna naklejka na opakowaniu do wysyłki nie jest przypadkowa.

naklejka z podziękowaniem na opakowanie

Jakie rodzaje naklejek na przesyłki stosuje się w branży e-commerce i jakie funkcje mają te naklejki?

W branży e-commerce możemy wyróżnić kilka różnych rodzajów naklejek stosowanych na opakowania, pierwsze, o których chcemy napisać to naklejki informacyjne, często nazywane również naklejkami ostrzegawczymi. To proste naklejki, na których znajdować się może informacja o zwartości opakowania, na przykład o tym, że wewnątrz znajduje się szklany przedmiot. To bardzo ważna informacja dla kuriera, osoby obsługującej daną przesyłkę, by uważała na to, aby nie upuścić takie paczki na ziemię. Oczywiście naklejki informacyjne mogą posiadać o wiele więcej informacji, na przykład o tym, w jakiej orientacji powinno być transportowane dane opakowanie, o tym, że wewnątrz znajdują się dokumenty takie jak faktura, o tym, że za paczkę powinna być pobrana opłata od osoby odbierającej i wiele, wiele innych. W tym miejscu warto również wspomnieć o tym, że taśmy pakowe, które używa się do zaklejania kartonów, również mogą mieć specyficzną grafikę na swoim nośniku, informującą o różnych aspektach zarówno odbiorcę jak i samego kuriera, jest to coraz częściej stosowana praktyka, ponieważ jednym produktem, można zarówno zabezpieczyć kartonowe opakowanie przed otwarciem się jak również przekazać informację osobom zainteresowanym.

Kolejnym rodzajem naklejek są naklejki z informacjami nadawczo odbiorczymi, a więc po prostu etykiety nadawcze, na których znajduje się informacja o operatorze przesyłki, nadawcy, a więc najczęściej sklepie internetowym, odbiorcy, a więc osobie, która dokonała zakupu. Często znajdziemy również informacje o zawartości opakowania, ewentualnym ubezpieczeniu przesyłki, a także dodatkowych usługach wykupionych na czas transportu. Na etykiecie nadawczej znajdziemy również obowiązkowo kod kreskowy lub kod QR, który ułatwia pracę kurierowi. Skanując taki kod, praca kuriera przebiega znaczeni szybciej, wszystkie niezbędne informacje mogą zostać wyświetlone na elektronicznym urządzeniu praktycznie w kilka sekund po zeskanowaniu etykiety.

Naklejki na opakowania mogą pełnić również funkcję marketingową, mogą budować rozpoznawalność marki, mogą budować znaczenie brandingu danego sklepu. Na naklejkach marketingowych może znajdować się, chociażby logo sklepu, slogan lub bezpośrednie informacje o tym, na jakich Social Mediach możemy znaleźć daną firmę. Na takiej marketingowej naklejce może znaleźć się również proste podziękowanie za zakupy, które na pewno podniesie jakość odbioru samej przesyłki przez kupującego.

naklejka ostrzegawcza

Gdzie kupić naklejki na opakowania dla branży e-commerce?

Obecnie najprostsze naklejki na opakowania, czy taśmy pakowe, możemy kupić w każdym, pierwszym lepszym hipermarkecie. Jednak jeśli szukasz najwyższej jakości produktów, które będą spełniały wszelkie, Twoje oczekiwania to powinieneś wiedzieć, że znajdziesz je w naszym sklepie internetowym neopak.pl.

Naklejki na opakowania, naklejki ostrzegawcze oraz naklejki marketingowe, na przykład z podziękowaniem znajdują się w naszej ofercie. Oferujemy jedne z najkorzystniejszych cen, a zamówienia staramy się wysłać najszybciej, jak to jest możliwe. Zapraszamy do nas na zakupy!
 

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Etykiety i naklejki

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *