SPIS TREŚCI
Jakie etykiety samoprzylepne stosować?
Firmy, których główna praca wykonywana jest ma magazynach, muszą systematycznie optymalizować ilość zadań oraz szukać najlepszych rozwiązań pomagających organizować pracę. Dlaczego? Bo jeśli chcą, aby firma rosła w siłę, to muszą ciągle się rozwijać – pogodzenie nowych klientów, większej ilości towaru bez zmian mogłoby być trudne lub wymagać dodatkowych rąk do pracy. W Neopak wiemy, ile znaczą artykuły sprawiające, że praca będzie łatwiejsza, bardziej zorganizowana, a przede wszystkim prostsza; dlatego w sklepie internetowym są niezastąpione produkty, na przykład, takie jak etykiety samoprzylepne i naklejki. W jaki sposób wpłyną one na proces wysyłki i organizacji magazynowej przestrzeni? O tym przeczytać można w artykule poniżej.
Czym są etykiety samoprzylepne?
Najprościej mówiąc, są to niezbędniki pomagające ogarnąć chaos w magazynie czy biurze. Oczywiście równie dobrze sprawdzą się w domu, ale w tym blogowym wpisie skupimy się na sposobach użytkowania etykiet w miejscu pracy. Warto pokazać, ile potrafią zmienić w organizacji oraz wysyłce. To nie tylko zbędny gadżet, ale i potężne narzędzie o korzystnej cenie i wielu różnych zastosowaniach. Jak wykorzystać ich wszystkie możliwości? W łatwy i przyjemny sposób, ale najpierw trzeba wiedzieć o nich nieco więcej.
Etykiety są dostępne o różnych wymiarach, kształtach. Można na nich nadrukować jeden, ten sam tekst (pomoże to w szybkim oznakowaniu przesyłek wrażliwych na uszkodzenia) lub kupić produkt biały z miejscem przeznaczonym do zapisków – przy pomocy długopisów, markerów i cienkopisów można na nich napisać dowolne słowo, datę lub oznakować w taki sposób, by łatwo odnaleźć dany produkt na magazynie. Etykiety mogą być cenowe – można je spotkać w wielu sklepach spożywczych, SKU, czyli specjalna naklejka z sekwencją znaków alfanumerycznych (o nich trochę więcej poniżej) oraz z datą ważności. Oczywiście to nie wszystkie rodzaje. Jest ich o wiele więcej, a wszystko to, po to by firma mogła dopasować produkt do swoich własnych, indywidualnych potrzeb. W Neopak największą popularnością cieszą się:
Przede wszystkim arkusze samoprzylepne, w których znajduje się 100 sztuk naklejek przeznaczonych do samodzielnego zadruku. Największe białe etykiety samoprzylepne dostępne są w rozmiarze 210×297 mm i drukuje się je na wymiarach A4, aby wygodnie można było odkleić naklejkę i nadrukować na niej dowolne słowo. Ten wyjątkowy papier do drukowania naklejek pasuje do wszystkich urządzeń drukujących – a więc nie ma obawy, że drukarka znajdująca się w firmie nie podoła wydrukowi. Niezależnie czy sprzęt jest igłowy, atramentowy czy laserowy, papier będzie do niego pasował. Jeśli natomiast chodzi o same parametry; arkusze są stworzone tak, aby poziom bieli był jak najwyższy, co pozwoli na jakościowy wydruk. Są one matowe, samoprzylepne i odporne na rozdarcia. Można je uszkodzić tylko za pomocą ostrego narzędzia. Warto dodać, że każda etykieta samoprzylepna A4 została wyposażona w jednostronnie nałożony klej permanentny. Sprawia to, że wystarczy odkleić naklejkę i przykleić ją bezpośrednio na kopertę czy pudło kartonowe. Będzie się ona trzymała wyjątkowo dobrze, a podczas podróży nie straci swoich właściwości.
Przedsiębiorcy mają możliwość zakupić etykiety, które mają już gotowy nadruk. Oszczędzi to dodatkowej pracy, jaką jest drukowanie. Naklejki mogą informować o szkle znajdującym się w pudle, dokumentach zapakowanych w kopertę czy pokazywać, która strona kartonu jest właściwą – do tego celu służą etykiety ze strzałkami pokazujące górę i dół. Zostały one zaprojektowane z myślą o sprawnym i szybkim znakowaniu przesyłek. Sprawdzą się one: na magazynach, w firmach skupiających się na sprzedaży wysyłkowej, w centrach logistycznych, firmach transportowych, a nawet gospodarstwach domowych. W sklepie internetowym Neopak dostępne są one w wygodnych, ekonomicznych opakowaniach zawierających 100 sztuk. Jest to liczba optymalna. Starczy na wiele pakowań i zabezpieczeń paczki.
Jeszcze innym produktem wartym uwagi są etykiety termiczne sprzedawane w wygodnych rolkach po 500 sztuk. Są one ekonomiczne, a ich użytkowanie dość proste i wygodne. Wykonuje się je z papieru pokrytego cienką warstwą specjalnego papieru o właściwościach termoaktywnych. Pod wpływem ciepła wytwarzanego przez drukarkę etykiety zmieniają swoją barwę z białej na czarną. Dzięki czemu otrzymać można trwałe, jakościowe naklejki, które nie wymagają kalki barwiącej. Warto wspomnieć, że produkt ten cechuje się odpornością na warunki atmosferyczne, w tym temperaturę oraz wilgoć. Najczęściej wybierany rozmiar etykiet termicznych to 10×15 centymetrów. Na naklejkach o takiej wielkości można zadrukować naprawdę wiele kluczowych, ważnych informacji, takich jak: data przydatności produktu, adres wysyłki, rodzaj lub model i wiele innych.
Do czego są używane etykiety?
To, w jaki sposób zostaną użyte naklejki i etykiety, zależne jest w dużej mierze od miejsca, do którego trafią. Niektóre magazyny używają ich do segregacji dokumentacji, oznaczania ważnych informacji w plikach lub klasycznie do wysyłki. Inne miejsca mogą wykorzystywać ten produkt do identyfikacji zawartości i pochodzenia przedmiotu. Niektóre naklejki mogą być ozdobą lub elementem brandingu; trzymają one zazwyczaj folię zabezpieczającą dany pakunek lub naklejane są bezpośrednio na karton wysyłkowy. Możliwości użycia tych niezbędnych produktów jest naprawdę wiele. Chętnie podzielimy się ciekawymi i przydatnymi pomysłami, które nie tylko wprowadzą nowy produkt, ale sprawią, że ułatwi on pracę i będzie czymś koniecznym. Etykiety mogą być stworzone z plastiku, papieru lub innego materiału. Dodatkowo wybierać można w wielu kształtach, kolorach, wielkościach. Pełna dowolność. Wystarczy zakupić produkt i stworzyć coś naprawdę fajnego.
Najczęściej etykiety używane są do oznakowania wysyłanych paczek. Tutaj przedsiębiorca ma dwie możliwości. Może on zakupić gotowe etykiety, które mają już wydrukowane oznaczenie i informują, na przykład o delikatnej zawartości, którą można bardzo łatwo uszkodzić czy proszące o ostrożne obchodzenie się z paczką. Umieszcza się je zazwyczaj w najbardziej widocznym miejscu, a jeśli pudło jest duże, to należy nakleić z dwie, a nawet trzy sztuki takiej samej naklejki. Pomoże to uniknąć niejasności ze strony kierowcy lub kuriera. Inną możliwością jest użycie naklejek do logowania kartonu. Przedsiębiorca, przy pomocy drukarki, może nadrukować swoje logo lub słowo kojarzące się z firmą i kiedy paczka będzie już gotowa do wysyłki, nakleić etykiety, aby klient, do którego jedzie przesyłka, wiedział, od kogo dostał pakunek. Niektóre firmy umieszczają swoje naklejki w taki sposób, aby zostały one złapane na zdjęciu, na przykład, kiedy to influencer nagrywa filmik z rozpakowywania przesyłki.
Produktem, który najlepiej sprawdzi się do logowania przesyłki, są tanie i lubione etykiety termiczne o wymiarach 40×30 milimetrów. Są one niewielkiej, ale wystarczającej wielkości. Klient zauważy je nawet z pewnej odległości. Etykiety Thermal Top wykonywane są z dwustronnie powlekanego papieru, który został pokryty specjalną warstwą materiału termoaktywnego. Co to oznacza? Oznacza to, że wyżej wymieniony materiał jest podatny na temperaturę wytwarzaną przez drukarkę. Pozwala to na zadrukowanie etykiety w odpowiednio przystosowanej do tego drukarce. Dzięki wytwarzanemu ciepłu etykiety zmieniają swój kolor z białych na czarny. Jest to ciekawym i popularnym rozwiązaniem na szybkie i jakościowe naklejki z logiem lub słowem kojarzącym się z daną firmą. Warto wspomnieć, że materiał, z którego stworzone są etykiety, jest odporny na wszelkiego rodzaju tłuszcze, wilgoć, a nawet niskie temperatury. Naklejki takie można wykorzystywać w branży gastronomicznej do oznaczania jedzenia, na przykład styropianowych misek z zupą oraz w produkcji i przemyśle. Na etykietach o wymiarach 40×30 milimetrów można spokojnie umieścić cenę i kod kreskowy, o czym poniżej.
Etykiety bardzo często używane są w branży spożywczej. Jest to ekonomiczny sposób na naklejenie kodu kreskowego danego produktu lub ceny, aby konsument wiedział, ile dokładnie kosztuje wybrany przedmiot. Dostępne są specjalne, małe etykiety przeznaczone właśnie do tego celu. Nie tylko w sklepie spożywczym można je spotkać. Wiele ciucholandów używa naklejek, aby wycenić ubrania wiszące na wieszakach oraz biżuterię znajdującą się przy kasie. Często etykiety spotkać można również w sklepach z ozdobami, meblami, artykułami pierwszej potrzeby, a nawet w aptekach. Są one naprawdę ekonomicznym rozwiązaniem i nie potrzeba ich specjalnie modyfikować czy ulepszać. Korzystają z nich firmy na całym świecie, bo wiedzą, jak ważne jest prawidłowe oznakowanie przedmiotów, paczek i produktów przeznaczonych na sprzedaż.
Na ceny przeznaczone są specjalne etykiety w kształcie kółka. Są to tak zwane kółka klejące foliowe, które słyną ze swojej niskiej ceny i prostoty w użytkowaniu. Nie ma osoby, która nie poradziłaby sobie z użytkowaniem tych niezastąpionych artykułów do znakowania. Zazwyczaj używa się ich w celu wyceny danego produktu, aby konsument wiedział, ile dokładnie kosztuje dana rzecz. Dostępne są w rolce, która mieści 500 sztuk. Można zakupić je w dowolnym kolorze – nawet rzadko spotykanym czerwonym, czarnym czy niebieskim. Żółty i pomarańczowy również znajdzie się w ofercie sklepu internetowego Neopak. To niezastąpione narzędzie słynie ze świetnej przyczepności warstwy przylepnej. Nie ma powierzchni, na której naklejki by się nie przyjęły. Niezależnie czy naklejane są na karton, plastik, folię czy tekturę zawsze będą tak samo dobrze się trzymać i ciężko będzie je odkleić.
Etykiety zastosować można również podczas organizacji magazynu. Przykładowo przedmioty znajdujące się w sekcji o numerze 18 m, będą oklejone kolorem fioletowym, a z sekcji 17 żółtym. Pomoże to nowym pracownikom poznać magazyn i usprawnić pakowanie przesyłek – wystarczy, że zapamiętaj, gdzie znajdują się konkretne przedmioty i jakim kolorem są oznaczane.