SPIS TREŚCI
Kreatywne, oryginalne kartony i innego rodzaju opakowania są narzędziem, które pozwala konsumentom na zapamiętanie firmy. Dzięki temu później wracają oni po te same produkty. Jeszcze lepiej jest, gdy na pudełku znajduje się przykuwający uwagę slogan reklamowy. Hasła tego typu to nie tylko bardzo efektywny środek komunikacji marki z odbiorcą, ale również idealne narzędzie marketingowe. Pod warunkiem że slogan jest wyjątkowy i dobry.
Dąż do celu i rozwijaj markę – personalizowane kartony
Pamiętaj, że slogan może towarzyszyć marce przez wiele lat. Warto zadbać o to, aby był jedyny w swoim rodzaju oraz „wpadający” w ucho. Nie należy więc bać się wyjść poza utarte schematy i slogan reklamowy oprócz strony internetowej, czy ulotki umieścić też na opakowaniu. Dostępne w sklepie Neopak kartony klapowe i fasonowe doskonale się do tego nadają. Chcąc stworzyć personalizowane opakowanie, możesz skontaktować się z pracownikami, którzy pomogą w składaniu zamówienia.
Jakie korzyści może pociągać za sobą umieszczenie sloganu reklamowego na pudełku?
Konkurencja na rynku – niezależnie od branży – jest w dzisiejszych czasach ogromna. Dlatego, firmy prześcigają się w znajdowaniu pomysłów, jak zostać zapamiętanym przez konsumenta. Wśród sposobów na to, oprócz sloganów reklamowych jest np. wykorzystywanie produktów ekologicznych. A także odpowiednie zabezpieczanie przesyłek, przy pomocy, chociażby wypełniacza do paczek, jakim jest Sizzlepak. Wyjątkowo ważne zadanie w tym kontekście mają pracownicy działów marketingowych. To oni muszą myśleć o tym, jak wyróżnić się w tłumie. I choć nie da się ukryć, że większości reklam, czy też sloganów reklamowych nikt z nas nie jest w stanie zapamiętać, to są takie, które gdzieś w pamięci zostają.
O jakich sloganach i reklamach wciąż pamiętamy?
Jeśli chodzi o slogan, to warto tutaj przytoczyć np. McDonald’s, który kojarzy się niemal wszystkim z I’m lovin it. W przypadku reklamy natomiast można wrócić pamięcią do 2016 roku, kiedy to Allegro wypuściło jedną z najbardziej rozpoznawalnych reklam świątecznych w historii marki. Jej bohaterem jest pewien starszy mężczyzna uczący się języka obcego po to, aby móc porozumieć się ze swoją kilkuletnią wnuczką.
Wróćmy jednak do zagadnienia, jakie chcemy poruszyć w tym akapicie. Mianowicie, do korzyści, jakie płyną z umieszczania sloganu reklamowego na pudełku. Można wśród nich wymienić:
- budowanie rozpoznawalności marki;
- wywoływanie pozytywnych emocji;
- zwiększają szansę na viral marketing, w dodatku w darmowej formie;
- zwiększają szanse na ponowny zakup.
O czym należy pamiętać tworząc hasło reklamowe?
Nie każde hasło reklamowe jest dobre i nie każde Klient zapamięta. O czym, więc warto pamiętać, tworząc slogan? Jest 5 uniwersalnych zasad, które mogą zwiększyć szansę na stworzenie unikatowego hasła reklamowego, które zapamiętają wszyscy. Po pierwsze, slogan powinien być spójny z nazwą firmy, np. Apart „Z miłości do piękna”. Kolejną regułą jest to, aby był krótki i zgrabny, a przesz to łatwy do zapamiętania. Po trzecie, hasło reklamowe powinno pokazywać korzyści płynące z wybrania danej marki. I tutaj np. można wspomnieć o sloganie marki Alior Bank, czyli „Wyższa kultura bankowości”. Od razu pokazuje klientowi, że zostanie należycie obsłużony. To przywołane hasło jest też dobrym przejściem do punktu czwartego, czyli wyróżnienia. Jak wspomnieliśmy, na rynku są setki, jak nie tysiące firm, które mogą z Tobą konkurować. Dlatego, warto znaleźć sposób na to, aby blask sloganu, przyćmił całą resztę. Jednocześnie – jako punkt piąty – slogan powinien być możliwie prosty.
Najciekawsze slogany reklamowe umieszczone na opakowaniach
BMW – koncern motoryzacyjny, który lubi robić wrażenie na swoich potencjalnych klientach
Jednym ze sposobów na tworzenie ciekawego sloganu reklamowego, jest odwołanie się do ambicji, chęci oraz marzeń. Dlatego też warto wspomnieć w tym kontekście o strategii marketingowej marki BMW. Na pudełku z tajemniczym zaproszeniem umieściła slogan, „Be the one who dares”. Czyli w tłumaczeniu, bądź tym, który się odważy. W eleganckim opakowaniu znajdowało się zaproszenie na jazdę próbną nowym modelem samochodu.
Beloved Shop – z miłości do dzieci
Dla większości ludzi nie ma nic bardziej rozczulającego jak malutkie dzieci. A także nic piękniejszego niż miłość matki do dziecka. Właśnie w tę 'nutę” postanowiła uderzyć czeska marka Beloved Shop, która w swojej ofercie ma ekologiczne kosmetyki dla dzieci.
Concrete Jungle – nowa jakość produktu i nowy sposób na podziękowanie
W przypadku marki Concrete Jungle to nie tylko o opakowaniu warto wspomnieć. Jest to bowiem firma, która w swojej ofercie ma dość nietypowe produkty. Co konkretnie sprzedają? Uwaga – jest to biżuteria z betonu. Jak się okazuje, ma on więcej zastosowań, niż mogłoby Ci się wydawać. Wracając do opakowań, w których ukryta była biżuteria, na wewnętrznej stronie wieka znajdował się napis „I’m happy to see you too!”, który był pewnego rodzaju podziękowaniem za dokonane zakupy.
Podsumowanie
Jak widzisz, dobre hasła reklamowe powinny spełniać określone kryteria. Czasem jednak, aby zapaść w pamięć klientom, wystarczą zwykłe podziękowania umieszczone we wnętrzu kartonu. Lub pokazanie, że umieszczony na kartonie slogan o dbaniu o środowisko nie jest tylko pustą frazą. W jaki sposób? Na przykład wykorzystując poduszki powietrzne papierowe lub papier nacinany zamiast folii bąbelkowej. Ogromne znaczenie ma nie tylko to, gdzie umieścisz slogan i jaki on będzie, ale również to, jaka jest Twoja grupa docelowa i jaką masz pozycję na rynku. Składa się na to ogrom aspektów, które zdecydowanie warto wziąć pod uwagę, gdy mierzy się wysoko.