Black Friday – jak wpływa na pracę magazynu?

Ostatnie dwa miesiące roku to niezwykle gorący okres dla sprzedawców – zarówno tych prowadzących punkty stacjonarne, jak i tych oferujących swoje produkty na platformach internetowych. W poniższym wpisie chcemy jednak skupić się na przedsiębiorcach działających w branży e-commerce, przypominając o przygotowaniach, jakie powinni poczynić z uwagi nie tyle na zbliżające się świata Bożego Narodzenia, ile na odbywające się w listopadzie dni wyprzedaży, czyli Black Friday i Cyber Monday. Oczywiście nie wszyscy robią zakupy w tych konkretnych datach. Jednak warto mieć na uwadze, że w 2022 roku przeprowadzone na zlecenie firmy Klarna badanie pokazało, że 60% kupujących w Polsce zamierza skorzystać z okazji podczas Black Friday. Jeśli Twoja firma zamierza brać udział w tego typu wydarzeniach, musisz zadbać o to, aby odpowiednio się przygotować.

Ozdobne opakowania z wiekiem w kolorze czarnym ze złotymi wstążkami
 

Zadbaj o najmniejsze szczegóły, aby klienci byli zadowoleni i chętnie wrócili na kolejne zakupy

Zysk, jaki mogą wygenerować firmy, jest zachęcający. Dla większości przedsiębiorców jest to okazja do uzyskania naprawdę fajnych dochodów. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jest to nie tylko okazja do zarobienia pieniędzy, ale również zyskania nowych klientów. Aby jednak tak się stało, musisz zadbać o to, aby byli oni zadowoleni zarówno z produktów, jakie oferujesz, jak i z obsługi. Właśnie dlatego wszystko powinno być dopięte na ostatni guzik. Ogromne znaczenie ma promocja sklepu i towaru z odpowiednim wyprzedzeniem, ale też zadbanie o szybkość realizacji zamówień i wysoką jakość pakowania. Używaj do tego wykonanych z wysokogatunkowych materiałów produktów, takich jak np. kartony, wypełniacze do paczek i taśmy pakowe. Pamiętaj, że te elementy mają coraz większe znaczenie w kontekście ewentualnego powrotu klienta do Twojego sklepu w późniejszym terminie. A także do tego, jakie opinie mogą wystawić kupujący na różnego rodzaju portalach.
 

Black Friday – co to takiego?

Black Friday, czyli Czarny Piątek to jeden z ulubionych dni niemal wszystkich konsumentów, choć nazwa ta nie od zawsze kojarzyła się pozytywnie. W XIX wieku termin ten był używany bowiem w kontekście różnego rodzaju katastrof finansowych. Pierwsze skojarzenie z zakupami i wyprzedażami miało natomiast miejsce w latach 60. XX wieku w Filadelfii. Odzwierciedlało ono ogromne tłumy ludzi i ciągnące się w nieskończoność korki uliczne, które tworzyły się w dniu po amerykańskim święcie Dziękczynienia. Nie będzie więc zaskoczeniem, gdy na pytanie, kiedy odbywa się Black Friday, odpowiemy, że wypada ono w piątek właśnie po wspomnianym święcie. Dokładnej daty nie da się określić, warto jednak zapamiętać, że święto Dziękczynienia odbywa się zawsze w czwarty czwartek listopada.

Cyber Monday i czerwone balony
 

Black Friday i Cyber Monday – które wydarzenie jest ważniejsze dla branży e-commerce?

Historia Black Friday sięga wiele lat wstecz. Przez bardzo, bardzo długi czas to wydarzenie dotyczyło wyłącznie zakupów stacjonarnych. Piątek po święcie Dziękczynienia, dla Amerykanów był dniem wolnym od pracy. Duża część z nich decydowała się więc wybrać na rodzinne zakupy. Gdy pojawił się internet i sklepy internetowe, część osób zaczęła robić zakupy w sieci. Im było więcej osób zainteresowanych tą formą zakupów, tym częściej zaczęto robić różnego rodzaju akcje promocyjne. W ten sposób pojawił się w 2005 roku Cyber Monday, który miał być odpowiedzią świata internetu na Black Friday. Dziś po kampaniach reklamowych obiegających świat wirtualny widać, że poniekąd przejął on to wydarzenie i w czwarty piątek listopada można robić zakupy bez wychodzenia z domu, korzystając przy tym z super promocji.
 

Zacznij przygotowania do Black Friday i Cyber Monday

Pierwszym krokiem, jaki należałoby poczynić w kontekście przygotowań do Black Friday i Cyber Monday to zarówno analiza oczekiwań klientów, jak i obserwowanie ruchów wykonywanych przez konkurencyjne firmy. Dziś wszelkiego rodzaju programy dają możliwości sprawdzenia, które produkty cieszą się największą popularnością. Zadbaj też o poznanie grupy docelowej oraz znalezienie aspektów składania zamówień online, które są dla niej ważne. Nie możesz zaniechać promocji swojego sklepu. Wszystkie te czynności, będą służyły ściągnięciu jak największej liczby potencjalnych klientów. Musisz liczyć się z tym, że część z nich dokona zakupu, co będzie oznaczało wyzwanie dla magazynu i logistyki.

Napis black friday, etykieta wyprzedaży, bombki i pudełko na prezenty
 

Na czas realizuj zamówienia składane przez klientów

Black Friday i Cyber Monday to wydarzenia, podczas których konsumenci, dokonując zakupu największą wagę, przywiązują do ceny produktu. Nie oznacza to jednak, że inne aspekty nie są dla nich ważne. Duże znaczenie ma też czas realizacji zamówienia. Konsumenci przyzwyczajeni są do tego, że najczęściej na następny dzień roboczy otrzymują zamówiony towar. Musisz więc przygotować odpowiednią liczbę opakowań. Możesz zastanowić się nad tym, czy np. kartony klapowe, nie lepiej zastąpić takim produktem, jak kartony wykrojnikowe, które wymagają użycia mniejszej ilości taśmy i szybciej można je złożyć. Musisz zadbać też o wypełnienie pustych przestrzeni. W sklepie Neopak znajdziesz wypełniacze papierowe i dekoracyjne, np. sizzlepak. Dostępne są też poduszki powietrzne do pakowania i skropak. Wybór rodzaju zabezpieczenia w dużym stopniu zależy od tego, co sprzedajesz.
 

Troska o jakość i elegancję – wybieraj dodatki, które zachwycą klientów

Dla uatrakcyjnienia wyglądu przesyłki możesz zadbać np. o wystarczającą liczbę arkuszy bibuły ozdobnej. Produkt ten doskonale sprawdza się przy dekorowaniu wnętrza pudełka. Na niej umieszczony może zostać wypełniacz, oprócz wspomnianego wcześniej sizzlepaka sprawdzi się też rafia dekoracyjna i sizal dekoracyjny. W ofercie sklepu Neopak znajdziesz także naklejki okrągłe, które mogą służyć do sklejenia dwóch brzegów bibuły otulającej wysyłany przedmiot. Dzięki wykorzystaniu tego typu dodatkowych akcesoriów wygląd przesyłki będzie znacznie korzystniejszy. A to może przełożyć się później na lojalność klienta wobec przedsiębiorstwa.

Napis Friday na czarnym tle  ozdobionymi dwoma kartonami
 

Gdzie kupić wysokiej jakości kartony i materiały zabezpieczające do wysyłki zamówień internetowych w Black Friday – podsumowanie

Listopad i grudzień to miesiące wzmożonej pracy nie tylko dla kurierów, ale również dla sprzedawców. Dotyczy to także tych, którzy oferują swoje produkty online. Coraz więcej konsumentów korzysta z platform sprzedażowych. Black Friday i Cyber Monday to dni, w których szukali oni będą przede wszystkim niezwykle atrakcyjnej okazji cenowej. Nie możesz jednak zapominać o pozostałych aspektach realizacji zamówień. Ważne jest, żebyś oprócz kampanii reklamowych, których celem jest ściągnięcie klientów, miał w czym wysyłać zamówienia. Kartony klapowe, fasonowe, pudełka na buty i inne rodzaje opakowań znajdziesz w sklepie Neopak. Podobnie jak wszystkie niezbędne materiały, takie jak folia stretch i folia bąbelkowa. Ceny są bardzo przystępne, a dla większych ilości przewidziane są dodatkowe rabaty. Informacje na ten temat znajdziesz na karcie produktu. Możesz zyskać nawet 15% upustu. Masz pytania? W zakładce „Kontakt” znajdziesz wszelkie niezbędne informacje.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Opakowania e-commerce

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *