W co wyposażyć biurko, żeby zachować ergonomię pracy?

Odpowiednie wyposażenie biurka – zadbaj o czystość i ergonomię

Jednym z elementów zachowania prawidłowej ergonomii w biurze jest zadbanie o odpowiednie wyposażenie biurka. Można zasugerować wręcz stwierdzenie, że skrupulatne zaplanowanie, co gdzie ma się znajdować, jest Twoim sprzymierzeńcem. Zwłaszcza gdy szukasz sposobu na wydajniejszą, jak i przyjemniejszą pracę. Optymalne wyposażenie biurka pozwala m.in. na zaoszczędzenie czasu na znajdowanie przydatnych akcesoriów. Co więcej, daje też możliwość szybkiego zorientowania się, czego Ci brakuje. Dzięki temu jesteś w stanie szybko uzupełnić zapasy. To z kolei sprawi, że nie natkniesz się na przeszkody takie jak np. brak kopert, czy segregatorów.

Biurko z akcesoriami i komputerem
 

Zadbaj o porządek na biurku – każda rzecz powinna mieć swoje miejsce

Zanim rzucisz się w wir zakupów, dobrze byłoby, gdybyś pomyślał o uporządkowaniu tego, co już się na nim znajduje. Na sam początek najlepiej jest zająć się segregacją artykułów biurowych – wyrzuć to, co jest Ci niepotrzebne i zostaw tylko to, czego będziesz używać. Pamiętaj, że biurko to nie komoda, którą zastawić możesz zdjęciami, kubkami czy innymi dodatkami. Zrób też porządek w notatkach – wyrzuć wszystkie, które przypominają np. o zrealizowanych już zadaniach.
 

Dokumenty – gdzie jest ich miejsce?

Podczas segregacji największą uwagę należy poświęcić dokumentom. Kluczowe będzie zadecydowanie o tym, których papierów można się pozbyć, a które należy schować np. w segregatorze lub teczce. W sieci można znaleźć informacje na temat tego, że zachowanie porządku w dokumentach jest jedną z podstaw organizacji pracy. Segregatory i teczki, z których korzystasz najczęściej, mają miejsce na oznaczenie. Między innymi dzięki temu, zawsze możesz sięgnąć po odpowiedni dokument bez wielu godzin zmarnowanych na przeszukiwanie archiwum. Najważniejsze dokumenty, których możesz potrzebować w najbliższym czasie, warto zatrzymać na biurko. Szuflady na biurko doskonale się sprawdzą w takiej sytuacji.

Artykuły piśmiennicze i urządzenia biurowe
 

Niezbędne akcesoria, które powinny znaleźć się na biurku

Rynek zalewany jest różnego rodzaju akcesoriami – również tymi, które mają być przydatne w pracy biurowej. Ważne jest jednak to, aby wybrać takie, które będą niezbędne w Twojej pracy – unikając tych, których nie będziesz wykorzystywać na co dzień. Przykład? Jeśli do Twoich zadań nie należy dbanie o korespondencję firmową, to nie musisz szukać miejsca na koperty. Niech znajdą się one w szufladzie osoby, która odpowiedzialna jest za wysyłanie firmowych listów.
 

Teczki i segregatory – absolutna podstawa do zaprowadzenia porządku w dokumentach

W dokumentach zapanował już porządek. Teczki, segregatory zostały w odpowiedni sposób opisane i ustawione na swoim miejscu. Dokumenty starsze, do których nie potrzebujesz mieć dostępu, schowane są w archiwum. Pudła archiwizacyjne doskonale sprawdziły się w ich zabezpieczaniu, co sprawia, że możesz być spokojny o to, że doczekają odpowiedniego momentu, w którym trzeba będzie się ich pozbyć. W jakie akcesoria warto więc wyposażyć biurko w takim momencie?
 

Artykuły piśmiennicze – nadal niezbędne pomimo wykorzystywania elektronicznych dokumentów

Coraz częściej wykorzystywane są dokumenty elektroniczne, na których nie ma obowiązku składać podpisów. Nie mniej jednak, na Twoim biurku, tak czy inaczej, nie powinno zabraknąć artykułów piśmienniczych. Masz co do tego jakieś wątpliwości? A czy wyobrażasz sobie biurko bez długopisu lub notatnika? Ciężko prawda? No właśnie – dlatego na każdym biurku powinny znaleźć się długopisy, korektory, markery, pisaki czy zakreślacze. Osoby, które pracują z dokumentami w wersji papierowej, zdecydowanie docenią taki szeroki wybór. Żeby jednak tak było, musisz pamiętać o tym, żeby zadbać o to, aby nie plątały się one bezsensownie po biurku, ale miały swoje ściśle określone miejsce.

Urządzenia biurowe i artykuły piśmiennicze
 

Urządzenia biurowe do obrabiania dokumentów

Z samymi artykułami piśmienniczymi, mogłoby być trochę pusto na biurku. Dlatego nie powinno na nim zabraknąć urządzeń biurowych. Między innymi takich jak np. dziurkacze, kalkulatory, zszywacze czy dyspensery do taśm – oczywiście wraz z taśmą. Bez tego typu akcesoriów również trudno sobie wyobrazić profesjonalne, rzetelne i wydajnie funkcjonujące biuro. W zależności od tego, czym się zajmujesz, możesz jeszcze potrzebować gilotyny, laminatorów czy metkownic. Pamiętaj jednak, żeby urządzenia dopasować do swoich potrzeb. W ten sposób zadbasz o niezbędny do zachowania ergonomii pracy minimalizm. Jest jednak jeszcze jedna rzecz, której nie może zabraknąć. Co to takiego? Karteczki samoprzylepne – to akcesorium, które rości sobie specjalne prawa.
 

Podsumowanie – zachowaj odpowiednią ergonomię, dzięki adekwatnym akcesoriom biurowym

Wybierając artykuły biurowe, pamiętaj o tym, aby zadbać o wysoką jakość produktów. Wykonane one powinny być z wysokogatunkowych materiałów. Takie akcesoria jak np. dziurkacze warto wybierać z antypoślizgową podkładką. W ofercie sklepu Neopak znajdziesz urządzenia i akcesoria, które zapewnią Ci najwyższą jakość pracy. Warto jeszcze zaznaczyć, że w przypadku większych zakupów, możesz liczyć na dodatkowy rabat. Jaki? Informacje znajdują się na kartach produktowych.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Akcesoria biurowe

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *