SPIS TREŚCI
fNadanie paczki w punkcie jest usługą kurierską, która umożliwia nadanie paczki w wybranym punkcie. Może to być kiosk – usługa nazwie się wtedy paczką w RUCHu, sklep lub punkt handlowy, co oferuje przewoźnik UPS, usługi partnerskie – DPD oraz specjalne urządzenie – Paczkomaty InPost.
Jakie mogą być zalety nadania paczki w wybranym punkcie? Przede wszystkim będzie to możliwość wyboru terminu i lokalizacji. Nie będziemy dzięki temu musieli czekać na kuriera, a zamiast tego nadamy przesyłkę po drodze, na przykład przy okazji robienia zakupów.
Poza nadaniem paczki możemy również ubezpieczyć przesyłkę oraz wybrać metodę płatności za pobraniem. Aby nadać przesyłkę w punkcie wystarczy wypełnić formularz na stronie wybranego przewoźnika, spakować paczkę oraz wydrukować etykietę z adresem odbiorcy. W przypadku paczkomatów InPost etykieta jest opcjonalna – można nadać paczkę bez naklejenia etykiety, korzystając z danych wprowadzonych w formularzu.
Czy można anulować wygenerowaną etykietę?
Oczywiście każdą firma kurierska oferuje możliwość anulacji wygenerowanej już etykiety. W przypadku większości firm kurierskim można to zrobić po zalogowaniu do panelu klienta klikając w opcję anulacji. Jeśli chodzi o InPost dzieje się to dopiero w momencie upłynięcia ważności etykiety, czyli po 30 dniach od jej wygenerowania. W panelu klienta zobaczymy status „etykieta przeterminowana” i należy zgłosić ją do anulowania kontaktując się przez formularz kontaktowy.
Ile dni mam na dostarczenie przesyłki do punktu nadania?
Ważność etykiety wygenerowanej do nadania paczki zależy od wybranej metody dostawy. W przypadku wyboru nadania pączki w RUCHu jej ważność to 14 dni kalendarzowych od momentu jej wygenerowania, po tym czasie traci ważność. Paczkę w paczkomacie można nadać do 30 dni po zgłoszeniu chęci nadania przesyłki. Natomiast etykiety DPD & UPS nie mają terminu ważności, zatem można je nadać w dowolnym terminie.
Ile dni jest na odbiór paczki z punktu?
Ilość dni na odebranie paczki z punktu różni się w zależności od wybranego dostawcy. W przypadku paczkomaty InPost mamy 48 godzin na odbiór przesyłki, po tym czasie paczka zostanie zwrócona nadawcy na koszt zamawiającego. Przy wyborze odbioru paczki w RUCHu mamy nieco więcej, bo 5 dni roboczych. W DPD Pickup jest już 7 dni kalendarzowych, a UPS Access Point aż 10 dni kalendarzowych. Po upływie tego czasu paczka zostaje zwrócona nadawcy.
W jaki sposób nadawca zostanie poinformowany o dostarczeniu przesyłki?
Większość firm kurierskich oferuje możliwość włączenia powiadomień o statusie przesyłki. Jeśli chcemy otrzymać powiadomienia o doręczeniu paczki na maila, wystarczy zaznaczyć opcję powiadomień podczas nadawania paczki. Jeśli chodzi o Paczkomaty, powiadomienia są generowane automatycznie. Dostaniemy SMS oraz e-mail z informacją o doręczeniu.
Czy istnieje możliwość wyboru alternatywnego punktu nadania paczki?
Nie ma możliwości wskazania zapasowego punktu nadawczego w przypadku nadania paczki w punkcie. Gdyby Paczkomat, który wybraliśmy uległ awarii należy zgłosić to na infolinię, gdzie możemy przedłużyć czas na złożenie przesyłki o 48 godzin.
Jak znaleźć punty nadania przesyłek?
Punkty nadania można sprawdzić na stronach wybranych przewoźników. Każda strona poza adresem lokali, czy lokalizacją paczkomatów pokaże również ich godziny otwarcia. Dzięki temu można nadać paczkę w dogodnych godzinach i w miejscu, które będzie w odpowiadającej nam lokalizacji.