SPIS TREŚCI
Paczkomaty Inpost stworzone zostały w taki sposób, aby nadawca miał możliwość wysyłania paczek w kartonach dopasowanych do trzech standardowych wymiarów. Zanim jednak wygenerujesz specjalny list przewozowy – etykietę, którą należy przykleić na przesyłkę, musisz wiedzieć, która skrytka odpowiadać będzie wielkości Twojego pakunku. Złe dopasowanie gabarytu doprowadzić może do szeregu problemów, ponieważ paczka nie zmieści się w zbyt małej skrytce, a to już nie jest problem kuriera obsługującego zamówienie. Paczkomaty są pozostawione do indywidualnego wysłania, dlatego musisz dobrze się przygotować.
Czy jest możliwie zmienienie gabarytów przesyłki po zakupie etykiety?
Niesamowicie wygodne byłoby rozwiązanie pozwalające na edycję etykiety wysyłkowej. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się pomylić ważne danie lub źle wymierzyć paczkę. Wystarczyłoby jedno kliknięcie i nowe informacje od razu zostałyby zaktualizowane. Niestety w praktyce nie jest to takie łatwe. Jeśli Twoja przesyłka została już potwierdzona, a pieniądze pobrane z Twojego konta bankowego, to nie masz już żadnej możliwości zmiany.
Jeśli natomiast nie doszedłeś do tego etapu, a Twoja przesyłka zatrzymała się na statusie "stworzono" to możesz szybko zmienić wybrany gabaryt na większy lub mniejszy.
Po wygenerowaniu etykiety ta możliwość magicznie znika i będziesz musiał przejść proces anulacji, a następnie utworzyć nowe zamówienie. Właśnie dlatego czasem warto poświęcić kilka minut i wymierzyć paczkę z każdej strony. Na stronie Inpost podane są dokładne wymiary skrytek. Nie ma możliwości pomyłki, jeśli pod Twoją ręką znajduje się centymetr krawiecki.
Jakie wymiary mają skrytki Inpost?
Do paczkomatu możesz włożyć dowolną paczkę, niezależnie, czy jest ona kanciasta, prostokątna, czy okrągła.Możesz zapakować dany przedmiot w karton, kopertę, a nawet foliopak. Nie ma to znaczenia. Natomiast niezwykle ważne jest, aby przestrzegać maksymalnych wymiarów skrytek oferowanych przez Inpost. Do Twoich usług dostępne są cztery rodzaje gabarytów:
- gabaryt XS – maksymalne wymiary 4 X 23 X 40 cm, maksymalna waga: 3 kg, gabaryt dostępny jedynie w aplikacji mobilnej InPost Mobile
- gabaryt A – maksymalne wymiary 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg,
- gabaryt B – maksymalne wymiary 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg,
- gabaryt C – maksymalne wymiary 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.
Etykieta zakupiona przez stronę inpost – co zrobić kiedy paczka nie zmieściła się do skrytki?
Jest wiele możliwości pozyskania etykiety wysyłkowej pasującej do danego paczkomatu. Jeśli zakupiłeś usługę przez oficjalną stronę, to problem sam się rozwiążę. Nie musisz wydzwaniać na infolinię, martwić się o swoje pieniądze, czy o to, że odbiorca zastanie pustą skrytkę – jest to niemożliwe. Jeśli Twoja przesyłka nie zmieściła się do deklarowanego gabarytu, wystarczy, że zgłosisz anulację etykiety w specjalnym formularzu znajdującym się na stronie Inpost.
Twój wniosek zostanie od razu rozpatrzony, a pieniądze wrócą na Twoje konto w przeciągu 14 dni od anulowania etykiety. Następnie wystarczy, że jeszcze raz przejdziesz cały proces generowania etykiety, opłacisz ją i nakleisz na swoją paczkę. Tym razem zadbaj o to, aby przesyłka została prawidłowo wymierzona, a wygenerowana etykieta nie wymagała anulacji – na paczkę ktoś czeka i pewnie się nie cierpliwi.
Etykieta wygenerowana przez OLX
Jeśli sprzedajesz przedmioty, których już nie używasz przy pomocy platformy OLX, możesz zaoferować kupcom bezpieczną transakcję realizowaną przez Inpost. Wystarczy zaznaczyć "chcę skorzystać z wysyłki OLX". Kiedy kupujący dokona płatności, otrzymasz specjalną etykietę umożliwiającą Ci skorzystanie z wysyłki przy pomocy paczkomatu. Co jeśli wybierzesz zły gabaryt? Niestety w tej sytuacji również nie możesz zmienić danych, ani wielkości swojej przesyłki w panelu OLX. Konieczna będzie anulacja całej sprzedaży i przejście przez nią jeszcze raz razem z kupującym. Generuje to dodatkowe przeszkody, ale skoro Twój przedmiot się sprzedał, to z pewnością zostanie on kupiony jeszcze raz. Możesz również spróbować przepakować wysyłaną rzecz w inne opakowanie – kto wie, może to będzie strzał w dziesiątkę!
Czy zwracając paczkę można zmienić gabaryt?
Kiedy zostanie utworzony przez Ciebie zwrot paczki, która do Ciebie dotarła, ale nie jesteś zadowolony z jakości zapakowanego przedmiotu lub nie spełnia on Twoich oczekiwań, możesz go zwrócić, a przy tym zmienić wielkość gabarytu. Nie zrobisz tego bezpośrednio przez aplikację, czy też z poziomu strony szybkiezwroty.pl, ale możesz zrobić to przy samym paczkomacie, z którego paczka ruszy dalej w świat. Wystarczy rozpocząć zwrot paczki i uzupełnić okienka wyświetlające się na monitorze głównym.