SPIS TREŚCI
Sporo osób słysząc nazwę “etykieta samoprzylepna” może nie mieć pojęcia o czym tak naprawdę mówimy. Wszystko jednak rozjaśni się po przeczytaniu tego artykułu, a dokładniej po wyjaśnieniu co to takiego jest. Jeżeli należysz do grona osób, które nie do końca kojarzą tego typu produkt zapoznaj się z naszym artykułem i sprawdź jakie zastosowania posiadają etykiety samoprzylepne. Zobacz również czy istnieje sposób na to, aby je zastąpić podczas wykonywania różnych prac magazynowych.
Co to etykiety samoprzylepne i jak wyglądają?
Etykiety samoprzylepne możemy nazywać również zamienne jako papier samoprzylepny czy dwustronny. Wiele osób używa właśnie tych określeń do opisania tego typu artykułów. Jak już się domyślasz etykieta samoprzylepna będzie to zwykła kartka papieru z matowym lub połyskowy wykończeniem, którą będziemy mogli przykleić bez konieczności używania dodatkowych narzędzi. Będzie tobie to duże ułatwienie podczas wykonywania wielu prac oraz znacząco przyspieszy niektóre procesy na magazynie czy ułatwi wykonanie obowiązków w naszych gospodarstwach domowych. Stosując to rozwiązanie nie będziemy musieli przecież używać taśmy klejącej czy innych narzędzi, które musielibyśmy posiadać podczas nadrukowywania informacji na zwykłą kartkę w formacie A4.
Matowe czy połyskowe wykończenie?
Wybierając etykiety samoprzylepne na półkach sklepowych znajdziemy takie z wykończeniem matowym oraz błyszczącym. Pierwsze jak i drugie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet, ale posiada również wady. Jeżeli chodzi o papier matowy to będzie on znacznie częściej wybierany ze względu na możliwość łatwego odczytania informacji. Nie będzie bowiem odbijało się wówczas światło i niezależnie od pogody na zewnątrz czy rodzaju stosowanych żarówek w pomieszczeniu cały tekst powinien być dobrze widoczny. Warto zwrócić w tym momencie uwagę również na fakt, iż wypełniając etykiety ręcznie prawdopodobieństwo rozmazania się tuszu na połyskowej warstwie będzie dosyć duże i niejednokrotnie okaże się, iż będziemy musieli oczekiwać, aby wszystkie napisy wyschły. Decydując się na papier matowy nie będziemy musieli się o to martwić i praktycznie od razu bez większych trudności przykleimy etykietę na dane opakowanie czy jakiś produkt. Jeżeli zaś chodzi o papier połyskowy to będzie on chętnie wykorzystywany przez właścicieli firm, którzy używają etykiet do promocji swojej działalności. Wówczas całość będzie prezentowała się naprawdę elegancko i wzbudzi bardzo pozytywne wrażenie.
Gdzie kupić etykiety samoprzylepne A4?
Wielu początkujących właścicieli firm oraz osób, które poszukują etykiety do własnych domów zastanawiają się czy lepiej będzie wybrać sklep stacjonarny czy zdecydować się na hurtownię internetową. Wszystko będzie zależało od tego czy artykuły te będziesz używał w najbliższych dniach czy możesz nieco poczekać na dostawę. Jeżeli bowiem posiadasz nieco więcej czasu bardzo dobrym pomysłem będzie przejrzenie stron wielu konkurencyjnych sklepów i wybranie najlepszej oferty. Zdarzają się jednak sytuacje kiedy etykiety będą konieczne praktycznie na już i wówczas nie będzie większego wyboru. Pozostają wtedy jedynie sklepy stacjonarne, które oferują zazwyczaj nieco wyższe ceny ze względu na większe koszty prowadzenia takiej działalności. Jak więc widzisz wszystko zależy od twojej sytuacji i sam musisz podjąć decyzję która opcja będzie korzystniejsza w twoim przypadku.
Zastosowanie etykiet w różnych rozmiarach
Etykiety w formacie A4 mogą być stosowane w bardzo wielu miejscach, aczkolwiek producenci oferują również nieco inne rozmiary i wówczas na kartce w najpopularniejszym formacie zmieści się kilka bądź kilkanaście mniejszych etykiet. Tak więc dokonując wyboru zastanów się jaki rozmiar będzie korzystniejszy dla ciebie, tak aby wszystkie niezbędne informacje zmieściły się bez większych trudności. Wybierając za duże etykiety możesz ponosić niepotrzebne koszty marnując przy tym spore ilości papieru. Zobacz jakie zastosowania mają etykiety w formacie A4 oraz te nieco mniejsze.
-
Promocja firmy
Prowadzenie odpowiednich działań marketingowych może być kluczem do sukcesu swojej działalności. Dlatego też warto przemyśleć jakie metody sprawdzają się najlepiej, aby przyciągnąć klientów w twojej branży. Zupełnie inne działania będą przecież polecane dla sklepu stacjonarnego, a kompletnie inne dla firmy działającej w internecie. Jeżeli na przykład prowadzisz firmę czy sklep w niewielkiej miejscowości może okazać się, iż naklejanie etykiet w formacie A4 jako ogłoszenia na słupach reklamowych przyniesie całkiem niezłe rezultaty. Pamiętaj jednak o odpowiedni grafice oraz zadbaj o każdy szczegół, aby klient poczuł iż ma do czynienia z profesjonalną działalnością. Również w większych miastach może okazać się iż naklejanie niewielkich etykiet z ładną grafiką przyciągnie uwagę wielu osób, które być może zainteresują się twoją ofertą. Ważne jest jednak aby prowadzić swoje działania w odpowiednich miejscach, gdyż tylko wtedy trafią one do odpowiedniej grupy docelowej.
-
Oznaczanie domowych przetworów
Tuż przed sezonem letnim sporo osób przygotowuje się do produkcji przetworów własnej roboty. Są one z pewnością dużo zdrowsze niż te dostępne w sklepach i mamy stuprocentową pewność co znajduje się wewnątrz opakowania. Najczęściej wszelkiego rodzaju przetwory pakujemy do szklanych słoików, które następnie musimy odpowiednio opisać. Wiele z nich może bowiem wyglądać bardzo podobnie i jeżeli wyślemy kogoś innego do przyniesienia słoików, na przykład z piwnicy, może okazać się iż będzie to bardzo trudne wyzwanie. Dlatego też warto na każdy z nich nakleić informację o zawartości oraz dacie wytworzenia. Może być to bardzo duże ułatwienie, a przy użyciu etykiet samoprzylepnych zajmie to nam dosłownie kilka minut więcej.
-
Oznaczanie produktów na magazynie
Prowadzenie sklepu internetowego łącznie z magazynem wysyłkowym jest dużym wyzwaniem organizacyjnym dla początkujących właścicieli, którzy nie mają szczególnie dużego doświadczenia w swojej branży. Odpowiednie przygotowanie magazynu do działania jest bardzo ważnym elementem. Może przecież zależeć od tego jaki będzie czas realizacji każdego zamówienia oraz czy w ostatecznym rozrachunku klient będzie zadowolony z obsługi. Na magazynach niskiego składowania zazwyczaj będziemy mieli do czynienia z regałami, na których umieścimy pojedyncze produkty lub większe zbiorcze opakowania. W przypadku małych magazynów odnalezienie czegokolwiek będzie dosyć proste i nie powinno zajmować szczególnie dużo czasu. Problem jednak pojawia się sytuacjach, gdy nasza działalność się rozwinie, a magazyn zacznie powiększać. Wówczas niezbędne będzie opisanie wszystkich regałów oraz każdego opakowania. Będzie to możliwe dzięki etykietom samoprzylepnym, na których nadrukujemy informacje lub zapiszemy je za pomocą długopisu. Pamiętaj także iż w razie jakichkolwiek trudności istnieje wiele firm, które doradzą jak zorganizować magazyn w taki sposób, aby wszystkie prace przebiegały sprawnie.
-
Zamykanie kartonów
Patrząc na aktualny rynek e-commerce można odnieść wrażenie iż najczęściej stosowanymi opakowaniami są wszelkiego rodzaju kartony oraz koperty foliowe i bąbelkowe. Odpowiednie zamknięcie pudełka jest bardzo istotne, gdyż z pewnością nie chcesz, aby zamówienie uległo rozkompletowaniu, a klient pozostawił negatywną opinię, nieprawda? Najczęściej na stanowisku pakowania będzie pojawiała się taśma samoprzylepna, dzięki której bez żadnych trudności zamkniemy praktycznie każde opakowanie. Jeżeli jednak chcesz nieco wyróżnić się spośród oferty konkurencji i zaproponować nieco ładniejsze zapakowanie warto będzie zainwestować w okrągłe lub prostokątne etykiety z nadrukiem. Będzie to dodatkowa forma promocji twojej działalności, a przy tym wypadniesz znacznie profesjonalni w oczach odbiorcy. Pamiętaj jednak, że zaklejenie zwykłą etykietą nie będzie dawało gwarancji, że nikt nie próbował dostać się do zawartości. Jeżeli chcesz mieć pewność warto będzie skorzystać z taśmy bezpieczeństwa, która po oderwaniu pozostawia wyraźny ślad i nie będziemy mieli żadnych wątpliwości czy całość nie została otwarta.
-
Informowanie o składzie produktu
Każdy z nas udając się do sklepu spożywczego chce poznać skład produktu oraz podstawowe informacje o tym co będzie konsumował. Zgodnie z przepisami producent jest zobowiązany do zawarcia takich informacji na opakowaniu. Dla wielu lokalnych firm zajmujących się produkcją żywności może być to jednak spory problem i nadrukowywanie takich informacji bezpośrednio na opakowaniu okazuje się niejednokrotnie dosyć kosztowne. Stosując jednak etykiety samoprzylepne bez większych trudności wydrukujemy na drukarce wszystkie niezbędne informacje i nakleimy bez używania dodatkowych narzędzi. Wszystko to sprawi, że będziemy mogli działać zgodnie z przepisami, a przy tym czas produkcji nie ulegnie szczególnemu wydłużeniu i nie wydamy na to zbyt dużej kwoty pieniędzy.
W jaki inny sposób można oznaczyć produkty i regały magazynowe?
Osoby mające duży staż w pracach na wszelkiego rodzaju magazynach z pewnością będą wiedziały jakie są sposoby na oznaczenie regałów oraz samych produktów. Na dużych magazynach najczęściej stosowane będą niewielkie etykiety zawierające kod kreskowy oraz nazwę lokalizacji. Do każdego kodu będzie przypisany dany produkt, dzięki czemu po otrzymaniu zamówienia będziesz od razu wiedział, w które miejsce się udać, aby móc skompletować całość. Dodatkowo przy oznaczaniu regałów lub poszczególnych artykułów możemy wykorzystać kółka w różnych kolorach oraz rozmiarach. Wszystko jednak zależy od tego jak duży magazyn posiadasz oraz jaką technologię stosujesz.