Kawa i herbata – jakie będą najlepsze opakowania?

Są produkty, w przypadku zakupu, których pierwsze wrażenie jest jednym z najważniejszych czynników. Nie od dziś wiadomo, że często „kupujemy oczami”. Zwłaszcza gdy nie mamy okazji przymierzyć produktu, zasmakować go lub poczuć jego aromatu. Jest to właśnie jeden z czynników, który motywuje producentów kawy i herbaty do tworzenia opakowań wyjątkowych i wpadających w oko – mówiąc kolokwialnie. Na jakie opakowania coraz częściej decydują się producenci? Co robią, aby wyróżnić się z tłumu firm konkurencyjnych? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania w poniższym artykule. Zapraszamy do jego przeczytania.

Ziarna kawy w słoikach i opakowaniach doypack
 

Jak producenci kawy i herbaty starają się zwrócić uwagę klientów na swój produkt?

Coraz częściej można dostrzec, że sposobem na wyróżnienie się pośród innych producentów, jest zostawienie gdzieś w tyle tradycyjnych rozwiązań i poddanie się panującym trendom. Konieczność dostosowywania się do oczekiwań i wymagań konsumentów jest niezwykle trudnym zadaniem. Okazuje się jednak, że często bardzo opłacalnym. Marki wchodzące na rynek mają ułatwione zadanie. Przedsiębiorstwa, które oferują swoje produkty już od wielu, wielu lat muszą postępować znacznie ostrożniej. Nie są jednak na straconej pozycji. Wprowadzenie zmian jest możliwe. Przecież można powiedzieć, że rynek sam się ich domaga. Na co w takim razie zwracać uwagę, aby wyróżnić swój produkt stojący na półce obok dziesiątek innych propozycji?
 

Kolory na opakowaniach, które przyciągają klientów

Przechadzając się między regałami ustawionymi w równych rządkach w sklepach, możesz zauważyć, że coraz rzadziej na opakowaniu kawy i herbaty znajdują się motywy, które jednoznacznie kojarzą się z tymi wyrobami. Na opakowaniach króluje prostota i minimalizm. Wszystko jednak jest doskonale przemyślane. Producenci coraz częściej do zwrócenia uwagi konsumentów na swój produkt używają kolorów. Myślisz, że to stwierdzenie jest przesadą? Cóż, nie dotyczy to tylko produktów takich jak herbata i kawa. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że np. czerwień jest kolorem, który wywołuje wyjątkowo mocne reakcje emocjonalne. Pobudza nie tylko emocje, ale również apetyt. Czarny jest synonimem elegancji, luksusu i prestiżu. Zieleń z kolei sprzyja budowaniu zaufania i nawiązuje do natury.

Zaparzona herbata w szklance i dzbanku oraz suszone liście w opakowaniu doypack
 

Z jakich rodzajów opakowań producenci powoli, acz skutecznie rezygnują?

Odchodzenie producentów herbat i kaw od opakowań plastikowych nie jest absolutnie niczym wyjątkowym. Materiał ten wywołuje bardzo często mieszane uczucia wśród konsumentów. Zwłaszcza tych, którzy szczególną wagę przywiązują do ochrony środowiska naturalnego. Oczywiście w dalszym ciągu, tworzywo sztuczne jest wszechobecne na sklepowych półkach, jednak nie od razu Rzym zbudowano. Zmiany potrzebują czasu. Kolejnym materiałem, od którego powoli producenci zaczynają odchodzić, jest szkło. Pojawia się tutaj pytanie – czym jest to spowodowane, skoro jest ono uważane za jeden z najbardziej ekologicznych materiałów dostępnych na rynku? Przecież można je przetwarzać w nieskończoność. Zgadza się, jednak problem jest taki, że szklane pojemniki, są stosunkowo ciężkie. Wpływa to, chociażby na zwiększenie masy wysyłki. A to z kolei ma związek ze zwiększoną emisją spalin.
 

Wybór ekologicznych opakowań – podążanie ścieżką oczekiwań konsumentów

Jakie więc opakowanie wybrać, aby spełniało oczekiwania konsumentów szczególną uwagę zwracających na ochronę środowiska i ekologię? Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wybór opakowań kartonowych i papierowych. Mają one ogrom zalet, oprócz wspomnianego wcześniej aspektu spełniania oczekiwań co do ochrony przyrody. Przede wszystkim są lekkie i podobnie jak szkło w żaden sposób nie wpływają na właściwości produktów, które są w nich przechowywane. Do kolejnych zalet można doliczyć szeroką ofertę. Pudełka różnią się od siebie wielkością i kształtem. Mogą być trwalsze lub delikatniejsze. Są łatwe w transporcie i nie zajmują najczęściej zbyt dużo przestrzeni magazynowej. Kartony i pudełka to wybór doskonały dla producentów herbat i kaw. Wpisują się one w aktualne trendy i mogą być wyjątkowo eleganckie oraz ekskluzywne. Nie ma problemu z tym, aby dopasować kolorystykę oraz wielkość i kształt do indywidualnych potrzeb. W tym celu zachęcamy Cię do kontaktu z pracownikami sklepu Neopak. Na stronie Zamówienia indywidualne – spersonalizowane znajdziesz wszystkie informacje, których potrzebujesz.

Kawa i herbata w opakowaniach doypack trzymanych w dłoniach przez kobietę
 

Doypack – oryginalny sposób na zamknięcie kawy i herbaty w ekologicznym oraz estetycznym opakowaniu

Jednym z rodzajów opakowań, na które decydują się producenci kaw i herbat są woreczki typu doypack. Czym się one wyróżniają? Przede wszystkim należy wspomnieć o stosunkowo dużej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu producent wiesz, że znajdujące się wewnątrz produkty są bezpieczne. Zwłaszcza że szczelne zamknięcie chroni przed zabrudzeniami oraz dostępem do produktów spożywczych różnego rodzaju insektów. Podobnie, jak karton czy tektura opakowania doypack dają szansę na dopasowanie nie tylko wielkości, ale również kolorystyki. Można umieścić na nich slogan reklamowy lub logo firmy. Dzięki temu, że są estetycznie wykonane, przyciągają wzrok. Warto jeszcze wspomnieć, że dzięki wyjątkowo szczelnemu zamknięciu, aromat znajdującej się wewnątrz kawy i herbaty się nie ulatnia. Zostaje zachowana również wyjątkowa świeżość smaków.
 

Jakie opakowania doypack znajdziesz w sklepie Neopak?

Pierwszym rodzajem, na który chcemy zwrócić uwagę jest Eco Kraft Doypack. Jest to w pełni ekologiczne rozwiązanie, które doskonale wpisuje się w obecne oczekiwania odnośnie do ekologii. Papier Kraft jest materiałem przyjaznym dla środowiska. Opakowania tego rodzaju wyposażone są w zamknięcia typu zip, dzięki czemu można je wielokrotnie otwierać i zamykać. W sklepie Neopak dostępne są pojemności od 100 ml do 1000 ml. Jeśli chcesz wyeksponować znajdujący się wewnątrz produkt możesz wybrać doypacki z oknem. Ten rodzaj opakowania pozwala też klientom na łatwiejsze zidentyfikowania zawartości. Ostatnim rodzajem tego typu opakowań są doypacki transparentne.

Kawa i herbata w filiżankach
 

Podsumowanie – opakowania ekologiczne, które pozwalają na zachowanie walorów smakowych i zapachowych kaw i herbat

Odpowiednie przechowywanie kaw i herbat ma bezpośredni wpływ zarówno na walory smakowe, jak i zapachowe. A przecież są to produkty spożywcze, w przypadku których mają one ogromne znaczenie. Chcąc odchodzić powoli od tradycyjnych opakowań wykonanych ze szkła i plastiku, producenci tego typu produktów musieli mieć to na uwadze. Między innymi dlatego ogromną popularnością cieszą się opakowania typu doypack. Jednocześnie dzięki niskiej cenie produkcji, lekkości oraz wytrzymałości często wybór pada na opakowania kartonowe lub papierowe. Które z prezentowanych rozwiązań byłoby najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie? Jeśli w dalszym ciągu nie wiesz, na który wariant się zdecydować, zachęcamy do kontaktu z pracownikami sklepu Neopak. Z przyjemnością pomogą w dokonaniu optymalnego wyboru. Niezbędne dane znajdziesz w zakładce „Kontakt”.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Doypacki na żywność

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *