Wysyłka zamówień, a sukces sklepu internetowego

Zależności wynikające z wysyłki zamówień i sukcesu sklepu internetowego

Sprzedaż online bardzo dobrze się rozwija i z roku na rok generuje coraz większe zyski u sprzedawców, którzy podjęli się tego wyzwania. Nie jest tajemnicą, że niedawna pandemia, która obiegła świat, przyczyniła się do jeszcze lepszego rozwoju tego sektora, jednak i bez tego doskonale sobie on radził. Okres, w którym niemal wszystkie sklepy stacjonarne były zamknięte, pokazał sprzedawcom, że ich obecność w przestrzeni online jest konieczna do tego, aby biznes się rozwijał. Rosnąca konkurencja z kolei sprawia, że coraz więcej aspektów realizacji zamówień ma znaczenie w kontekście wyboru klienta danego sklepu, czy danej oferty na jednej zz platform sprzedażowych. Oczywiście, taki aspekt, jak cena produktu ma ogromne znaczenie, jednak nie tylko ona się liczy. Zwłaszcza jeśli inni sprzedawcy oferują dany produkt w podobnym przedziale cenowym. Coraz większe znaczenie mają dostępne formy płatności i polityka zwrotów. A także forma i jakość dostawy.

Przewiązywanie przesyłki kolorowym, ozdobnym sznurkiem
 

Wysyłka zamówienia – tak ważny aspekt, a tak niedoceniany

Estetyczne aukcje i karty produktu, szczegółowe opisy i intrygujące banery reklamowe – to elementy prowadzenia sklepu internetowego, które widoczne są gołym okiem. Jednak jeśli mowa o wysyłce zamówienia, można uznać, że jest to jeden z etapów realizacji zlecenia. Etap, który nie jest widoczny dla konsumenta. Pod wskazany adres dociera przesyłka. I to podczas rozpakowywania klient ocenia, czy została dobrze zabezpieczona, jak wygląda całość i na tej podstawie wyrabia sobie zdanie na temat Twojego sklepu. Jednak prawda jest taka, że widzi on gotowe zamówienie.
 

Kto korzysta z odpowiednio przygotowanej paczki?

Klient nie zastanawia się nad tym, ile pracy, energii, czasu i pieniędzy potrzebnych jest do prawidłowego zapakowania przesyłki. Skąd to wiem? Bo sam się nad tym nie zastanawiałem, dopóki nie zacząłem pracować w sklepie internetowym. Nie interesowało mnie to, jakie kartony zostaną użyte i jakie taśmy pakowe. Nie myślałem nad tym, czy na kartonie znajdą się etykiety i naklejki z ostrzeżeniami. Znaczenie miała końcowa faza realizacji zlecenia, czyli to, czy przesyłka dotarła do mnie w całości. Dziś patrze na to trochę inaczej.

Upominek owinięty papierem kraft leżący w kartonie z wypełniaczem do paczek
 

Jakie materiały będą potrzebne do prawidłowego zabezpieczenia przesyłki? Dlaczego ma to tak duże znaczenie?

Jak już wspominałem, ogromne znaczenie dla klientów ma to, czy przesyłka dotrze do nich w stanie nienaruszonym. To jednak niejedyny powód, dla którego powinieneś zadbać o to, aby tak było. Odpowiednie zabezpieczenie ma też wpływ na ewentualne reklamacje – w takiej sytuacji znacznie łatwiej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie wniosku. Żeby dobrze zabezpieczać towar znajdujący się w przesyłce, niezbędne są dobrej jakości materiały opakowaniowe. Wśród nich należy wymienić:

  • wysokiej jakości kartony, które ochronią towar będą odporne na uszkodzenia mechaniczne;
  • solidne i wytrzymałe taśmy pakowe – w sklepie Neopak znajdziesz ofertę personalizacji taśm co pozwoli na budowanie jeszcze bliższych relacji z klientami;
  • wypełniacze do paczek doskonale sprawdzające się do wypełniania wolnych przestrzeni w kartonie – powinny być dobierane do rodzaju wysyłanego przedmiotu. W sklepie Neopak znajdziesz np. skropak, papierowe poduszki powietrzne, oraz coś bardziej dekoracyjnego, czyli sizzlepak;
  • folia bąbelkowa – doskonała do zabezpieczania delikatnych i kruchych przedmiotów. Alternatywą dla osób, które większą wagę przywiązują do troski o środowisko naturalne, jest papier nacinany, który charakteryzuje się podobnymi właściwościami. Więcej informacji na temat tych produktów znajdziesz w poprzednim wpisie „Folia bąbelkowa kontra papier nacinany„;
  • etykiety i naklejki informacyjne oraz ostrzegawcze – zwiększają szansę na to, że kurierzy łagodniej potraktują przesyłkę.

Zwinięty papier wystający z tuby kartonowej
 

Kartony – to nie jedyny sposób na realizację zamówień

A to jeszcze nie wszystko. Dobór odpowiednich materiałów zależny jest od tego, jaki towar wysyłasz. Na przykład zamiast takich produktów, jak kartony klapowe czy pudełka wykrojnikowe, w przypadku wysyłki książek czy katalogów, możesz wybrać owijki na książki. Znacząco zredukują zużycie np. wypełniaczy do paczek. Małe i stosunkowo wytrzymałe przedmioty możesz wysyłać, wykorzystując koperty bąbelkowe. A przy wysyłce plakatów doskonale sprawdzą się tuby kartonowe. Jak widzisz, wszystko zależy od tego, jaki asortyment oferujesz klientom. Jeśli masz wątpliwości co do tego, jaki produkt wybrać, warto skontaktować się z pracownikiem sklepu Neopak.
 

Dlaczego warto oszczędzać materiały do pakowania?

Wysokiej jakości materiały przeznaczone do pakowania wcale nie należą do najtańszych. Dlatego warto je oszczędzać. Jednak korzystając z rabatów ilościowych w sklepie Neopak możesz sporo zaoszczędzić – informacje znajdują się w tabelkach na kartach produktów. Warto jednak zauważyć, że koszta to nie jedyny powód, dla którego należy oszczędzać tego rodzaju materiały. Coraz więcej klientów jest świadomych ekonomicznie i ekologicznie. Dlatego wysyłanie np. niewielkich bidonów filtracyjnych w kartonie o rozmiarach 40×40 wypełnionym po brzegi folią bąbelkową może nie zrobić dobrego wrażenia.

Etykieta samoprzylepna naklejona na kartonie trzymanym przez kuriera
 

Co jeszcze ma znaczenie?

Pakowanie wysyłki to jeden z etapów realizacji zamówienia. Warto pamiętać o tym, że pozostałe są równie ważne. Ogromne znaczenie ma np. etap wypełniania i drukowania etykiet kurierskich. Im wszystko bardziej zautomatyzowane tym, nie tylko mniejsze szanse na pomyłkę, ale również praca idzie znacznie sprawniej. Jeśli chodzi o etykiety kurierskie, to warto też pomyśleć o tym, aby umieszczane one były w tzw. kangurkach, jeśli nie są drukowane na etykietach samoprzylepnych. Dzięki temu zaoszczędzisz mnóstwo czasu.
 

Organizacja wysyłki w sklepie online – podsumowanie

Jak już wspominaliśmy, wysyłka jest jednym z procesów, jakie zachodzą w sklepie internetowym. Choć do pewnego czasu traktowana była jak niezbyt ważny element, to wraz z rosnącą konkurencją i świadomością konsumentów stała się niezwykle ważnym czynnikiem decydującym o zakupie oraz opinii, jaka konsument wyrobi sobie na temat danego sklepu. Wysyłka musi przebiegać sprawnie i szybko. Każdy konsument chce, aby zamówienie dotarło do niego w jak najkrótszym czasie. W dodatku bez uszczerbku na jakości i wyglądzie. Pomóc w tym mogą wysokiej jakości materiały opakowaniowe, które znajdziesz w sklepie Neopak.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Kartony

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *