Pakowanie zakupów spożywczych online

Nie da się nie zauważyć tego, że z roku na rok sprzedaż internetowa staje się coraz większa. Wpływ na to ma wiele czynników. Do zalet tego rozwiązania można zaliczyć oszczędność czasu, szansę na dłuższe zastanowienie się nad zakupem konkretnego produktu, kontrolę wydatków czy dostępność do sklepu przez 24 godziny na dobę. Pojawienie się pandemii sprawiło, że wiele branż ucierpiało. Jednak pomimo tego, że w przypadku sprzedaży internetowej też zmieniło się kilka rzeczy, to nie da się ukryć, że jest to branża, która rozwijała się w tym czasie dość prężnie. Czy zwiększona sprzedaż online była też widoczna w przypadku zakupów spożywczych? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na to pytanie i wiele innych związanych z zakupem produktów spożywczych, w tym np. czy pakowane są w kartony, czy np. jednorazówki zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Tablet z otwartym sklepem spożywczym online
 

Pandemia COVID-19 a zakupy spożywcze – czy można zauważyć, jakąś zależność?

Długie kolejki, tłumy ludzi i ścisk – to minusy robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Nie wszystkim konsumentom ten stan rzeczy odpowiada, dlatego przenoszą się do świata wirtualnego. W Polsce zarejestrowanych jest obecnie 54.3 tys. sklepów internetowych. Wszystko to sprawia, że powoli również sprzedawcy mający w swojej ofercie produkty spożywcze przenoszą się do internetu. Wiele osób jednak – nawet po przekonaniu się do zakupów online, w kwestii ubrań, butów, czy prezentów, nie było na tyle odważnych, aby zdecydować się na zakup online produktów spożywczych. Wiele zmieniła w tym zakresie pandemia. Wprowadzony zakaz handlu, obawa przed zarażeniem się wirusem sprawiły, że GUS poinformował, iż w kwietniu 2020 roku udział e-commerce w przypadku sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych wyniósł 1,1%. Dla porównania w styczniu, kiedy jeszcze w styczniu tego roku wynosiła ona zaledwie 0,6%.
 

Czy sklepy spożywcze, były przygotowane na taki bum zakupowy?

Pandemia, która sprawiła, że zakupy online produktów spożywczych można powiedzieć, zaskoczyła sprzedawców. Konsumenci jedyne co musieli zrobić, to zasiąść przed komputerem lub telefonem, znaleźć sklep, który dostarcza produkty w ich okolicy, a następnie wybrać produkty, którymi byli zainteresowani i złożyć zamówienie. Jednak, w przypadku sklepów nie było to wcale takie przyjemne i bezproblemowe. Pojawiły się braki w asortymencie i trudności w realizowaniu przyjętych zamówień. Nie da się ukryć, że konsumenci nie byli z tego powodu zadowoleni. Sprzedawcom produktów spożywczych jednak dało to dużo do myślenia. Zaczęli oni wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientom próbując zwiększyć swoją wydajność.

Kobieta z tabletem odbierająca zamówienie warzyw i owoców ze sklepu online
 

Wygoda i komfort – dlaczego warto skorzystać z możliwości zamówienia zakupów spożywczych do domu?

Oczywiście, w przypadku zakupów spożywczych ogromne znaczenie ma to, co zamawiasz. Produkty, które mają dłuższy termin ważności, mogą bez problemu oferowane być z dostawą kilkudniową. Zamówienia pakowane są w solidne kartony, odpowiednio zabezpieczane i wysyłane do odbiorcy. Nie pojawia się tutaj również problem w przypadku szklanych słoików z sosami, czy butelek z sokami i napojami. Wystarczy, że wykorzystana zostanie folia bąbelkowa, lub papier nacinany a produkty dotrą do odbiorcy w nienaruszonym stanie. W takich sklepach jednak trudno zaopatrzyć się w produkty świeże takie jak np. nabiał, mięso, czy ryby. Czy jest to problem do przejścia?
 

Świeże zakupy spożywcze online z dostawą do domu

Wiele sklepów oferujących zakupy produktów spożywczych online działa na zasadzie lokalnej. Mają zatrudnionych kierowców, którzy rozwożą towar do Klientów – najczęściej w wybranym przez Klienta terminie. Jak to wygląda w praktyce? Zamówienie składane jest na stronie WWW a na koniec, w podsumowaniu wybiera się datę i godzinę dostarczenia produktów pod wskazany adres. Nie ma w takiej sytuacji problemu żadnego z zamawianiem produktów świeżych takich jak np. mleko, jogurty, mięso, warzywa czy owoce. Składając zamówienie i wybierając konkretny termin, ustalasz go pod siebie, żeby mieć pewność, że ktoś będzie w domu i odbierze zakupy. Czy pojawiają się jakieś problemy z tego typu zamówieniami? Jako osoba, która nie raz korzystała z usług sklepów spożywczych internetowych – i to zaczęła jeszcze przed pandemią – mogę powiedzieć, że nie zdarzyło mi się ani razu, aby produkty, które zamówiłam, dotarły do mnie nieświeże. Oczywiście może to okazać się problemem – zwłaszcza, gdy dostawy wykonywane są latem.

Owoce i warzywa ułożone w kartonie
 

Kartony, torby papierowe czy reklamówki jednorazowe – które opakowania wybierają sklepy internetowe spożywcze?

Nie chcąc podawać niesprawdzonych informacji, mogę bazować tylko na swoim doświadczeniu w tym zakresie. Dlatego kilka słów powiem jeszcze na temat tego, jak produkty, które zamawiałam, były pakowane. Oczywiście chcę tutaj podkreślić fakt, iż w zależności od sklepu, w jaki Ty złożysz zamówienie, cała procedura może się różnić. Wszystko zależne jest bowiem od polityki i założeń sklepu. Więc możesz trafić zarówno na przypadek kiedy zakupy będą spakowane w kartony, torby papierowe lub reklamówki jednorazowe.
 

Pakowanie zakupów spożywczych online – czego dowiesz się z mojej opowieści?

Pamiętam, że na samym początku składania zamówień, produkty docierały do mnie zapakowane w reklamówki foliowe. Posegregowane najczęściej działami – warzywa i owoce, mięsa, nabiał itp. Reklamówki umieszczane były w skrzyniach, które przynosił dostawca do domu. Wyjmowanie w takiej sytuacji szło całkiem sprawnie, a jeśli chciałam, miałam możliwość sprawdzenia zamówienia jeszcze przy pracowniku firmy. Jeśli coś się nie zgadzało, od razu wyjaśnialiśmy sprawę. W styczniu 2018 roku weszła w życie opłata recyklingowa. Sklep, w którym robione były zakupy, dawał opcję płatną wybrania reklamówek jednorazowych, lub darmową – produkty przyjeżdżały w skrzyni luzem. W przypadku płatnej wersji była jeszcze możliwość skorzystania z toreb papierowych, co było bardzo dobrym rozwiązaniem biorąc pod uwagę kwestie ekologiczne.

Kobieta siedząca na podłodze z laptopem obstawiona torbami papierowymi
 

Podsumowanie – spozywcze zakupy online, czy warto?

Rynek e-grocery ma ogromny potencjał w naszym kraju. Jednak chcąc próbować na nim sił, warto dobrze wszystko przeanalizować a przede wszystkim zaplanować. Czy się to opłaca? Są wady tego rozwiązania. Wśród nich bardzo często wymienia się stosunkowo wysokie ceny produktów. Jednak wygoda i komfort, jaką to rozwiązanie oferujem Klientom, są godne rozważenia. I myślę, że z biegiem czasu coraz więcej konsumentów będzie doceniało ten aspekt.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Torby

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *