SPIS TREŚCI
Pakowanie ubrań do wysyłki – prosta rzecz, która wymaga odpowiedniego przygotowania
Wysyłką ubrań na większą skalę zajmują się oczywiście różnego rodzaju sklepy internetowe oraz przedsiębiorcy, którzy swoje towary wystawiają na portalach aukcyjnych. Również producenci ubrać oraz hurtownie, które współpracują z mniejszymi lub większymi przedsiębiorcami. Jednak to nie wszystko. Form sprzedaży jest dość dużo. A to prowadzi do tego, że z wielu korzystają też osoby prywatne. Zalegające w szafie ubrania można wystawić na serwisach aukcyjnych i z korzyścią dla domowego budżetu i środowiska dać im nowe życie u boku innej osoby, która ucieszy się z możliwości zakupu niezniszczonego ubrania po niższej cenie. Choć sama w sobie wysyłka ubrań wydaje się prosta i banalna – bo przecież nic się nie potłucze, to jednak warto zwrócić uwagę na to, jak pakowane są ubrania do wysyłki. Trzeba mieć na uwadze także to, że ubrania uszkodzone, poplamione ubrania mogą skutecznie zniechęcić Klientów do kolejnych zakupów. Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, to musisz pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Koszt pozyskania nowego Klienta jest średnio 3 razy większy niż utrzymania Klienta, który już raz zrobił u Ciebie zakupy. Dlatego w Twoim interesie jest odpowiednie spakowanie przesyłki z ubraniami. Wśród elementów, na które powinno się zwrócić uwagę, jest m.in. odpowiedni dobór opakowań – kartonów, foliopaków itp. oraz poprawne przygotowanie ubrań, czyli np. złożenie ich. Chcesz wiedzieć jak prawidłowo spakować ubrania do wysyłki? Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu.
Składanie ubrań – jak to robić?
Jeśli ubrania, które oferujesz swoim Klientom, zostały złożone i zapakowane w oryginalne woreczki od producentów to nie musisz przejmować się tym, jak należy je złożyć przed wysyłką. Towar w tym wypadku jest przygotowany do zapakowania i przekazania kurierowi. Jednak nie wszystkie towary, które masz w swojej ofercie muszą być w ten sposób dostarczone do Ciebie. Wtedy musisz sam przyłożyć rękę do tego, aby wyglądały one schludnie. Jak w takim razie powinno składać się ubrania? Standardy w każdym domu mogą być inne. Dlatego warto trzymać się podstawowych zasad. Pierwszą z nich, jest unikanie przygładzania kantów. Choć wydawać się może, że w ten sposób ubranie będzie wyglądało równo i gładko to tak naprawdę powstać mogą zagniecenia, które będą odzwierciedlały te przyklepane miejsca. Jeśli tego nie zrobisz, ubrania będą złożone bardziej „miękko” dzięki czemu po wyjęciu z opakowania rozprostują się, a przynajmniej będą znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze w prasowaniu.
Pakowanie ubrań do wysyłki – jak zrobić to prawidłowo?
Zanim umieścisz ubranie w odpowiednim dla niego opakowaniu, warto je zabezpieczyć przed zabrudzeniami lub innego rodzaju uszkodzeniami. Opcji jest kilka. Możesz wykorzystać w tym celu:
- folię bąbelkową – doskonały materiał, który nie tylko zabezpieczy przed rozerwaniem ubrania, ale również przed wilgocią w razie zamoczenia przesyłki;
- papier pakowy – ekologiczna propozycja, która pozwoli na gustowne i subtelne zabezpieczenie wysyłanych ubrań. Często sklepy internetowe naklejają na łączeniu naklejki ze swoim logo lub hasłem reklamowym. Dzięki temu wnętrze wygląda przyjaźnie. Co więcej, z pewnością Klienci doceniają takie drobne gesty.
Po odpowiednim zabezpieczeniu ubrać warto przejść do wyboru opakowania. Do wyboru masz kilka opcji:
- foliopaki;
- koperty;
- kartony.
Każde z tych rozwiązań niesie za sobą pewnego rodzaju zalety. Choć wybór w dużej mierze uzależniony jest przede wszystkim od ilości wysyłanych ciuchów.
Bez wątpienia, do najpopularniejszych rozwiązań należą folipaki. Ma to oczywiście związek z bardzo korzystną ceną. Jednak niski koszt zakupu to nie jedyna zaleta, którą mogą pochwalić się tego rodzaju opakowania. Foliopaki to mocne, nieprzezroczyste opakowania, które dodatkowo zabezpieczają ubrania przed wilgocią. Zamknięcie jest wyjątkowo moce. Nie ma też możliwości otwarcia przesyłki bez pozostawiania widocznych śladów. To o czym musisz pamiętać wbierając folipaki to dopasowanie rozmiaru opakowania do ubrań, które wysyłasz. Ważne jest, żeby nie przemieszczały się one wewnątrz koperty foliowej. Jeśli musisz wysłać mniejszą rzecz, a wszystkie mniejsze foliopaki się skończyły, wykorzystaj ten większy. Jednak złóż go tak, aby, jak najmniej wolnej przestrzeni zostawić dla ubrań. Dzięki temu zwiększasz szansę na to, że dotrą one do odbiorcy w bardzo dobrym stanie.
Kolejnym sposobem jest wykorzystanie kopert bąbelkowych. Bez wątpienia jest to jedna z propozycji, które zwiększają pewność, że ubranie nie zostanie zniszczone. Tym bardziej że ryzyko przesuwania się ubrań w kopercie bąbelkowej jest mniejsze niż w przypadku foliopaków. A to oznacza, że dłużej pozostaną one na swoim miejscu, odpowiednio złożone. Do wysyłki większej ilości ubrań do jednego klienta wykorzystuje się najczęściej kartony. Są one wszak zdecydowanie bardziej pojemne niż koperty. Na szczęście jako producent tego typu opakowań, mamy dla Ciebie niezwykle szeroki asortyment kartonów. W dodatku w bardzo korzystnej cenie. Informacje o rabatach znajdziesz w karcie produktu. Wysokość rabatu zależeć będzie od ilości zamówionych sztuk produktu. Przekonaj się, że warto.
Dzięki temu, że możemy dostarczyć Ci niemal każdy wymiar kartonu, masz możliwość oczywiście wysyłania również pojedynczych rzeczy, przy użyciu kartonowych pudełek. Wybierz wtedy jednak mniejszą wersję kartonów fasonowych. Pamiętaj też o tym, aby użyć wypełniaczy do paczek, które zapobiegną przesuwaniu się ubrań. Do wyboru masz np. skropak albo wypełniacze papierowe w boksach.
Zabezpiecz dobrze wysylane kartony
W celu bezpiecznego dotarcia przesyłki do odbiorcy należy karton dobrze zabezpieczyć taśmą pakową. Solidne propozycje znajdziesz w naszej ofercie. Co więcej, jeśli chcesz zadbać o lepszą rozpoznawalność marki, możemy zaoferować Ci taśmy pakowe z indywidualnym nadrukiem.
Koperty bąbelkowe oraz foliopaki wyposażone są w samoprzylepny pasek o wyjątkowo mocnym kleju. To właśnie dzięki niemu nie musisz obawiać się, że ubrania wypadną. Tak jak wspominaliśmy wyżej, nie ma też obawy, że bez pozostawiania śladów, uda się dotrzeć do zawartości przesyłki osobie niepowołanej.
Jak możesz sprawić, aby Twój sklep wyróżniał się na tle konkurencji?
Uwierzysz nam, jeśli powiemy Ci, że możesz urozmaicić pakowanie produktów typu ubrania? Zakurzone, brudne kartony oraz gazety w roli wypełniaczy do paczek już dawno wyszły z użytku. Nawet jeśli wysyłasz prywatnie ubrania, to warto zadbać o estetyczne opakowanie. Prowadząc swój sklep internetowy, nie masz w zasadzie innego wyjścia jak wybór estetycznych opakowań. Kartony i koperty mają też tę zaletę, że zajmują mało miejsca podczas przechowywania, więc możesz zakupić większą ilość w korzystniejszej cenie. Wróćmy jednak do tego, jak możesz zrobić, aby Twoje opakowanie wyróżniało się na tle konkurencji. Oprócz taśmy z logo, o której wspominaliśmy wyżej, możesz jeszcze zdecydować się na spersonalizowanie kartonu. Jako producent oferujemy Ci możliwość wykonania nadruku na kartonie. Dzięki temu świadomość znajomości Twojej marki znacznie wzrośnie. O czym jeszcze musisz pamiętać realizując zamówienia online?
- Szybka wysyłka – najlepiej maksymalnie do 24 godzin od złożenia zamówienia
- Dobry kontakt z pracownikami sklepu
- Duży wybór metod dostawy
- Korzystne ceny
Jakie metody dostawy możesz zaoferować swoim Klientom?
Jedną z najczęściej oferowanych form dostawy, jaką oferują sklepy swoim Klientom, są kurierzy. Jest to w zasadzie pozycja obowiązkowa w każdym sklepie internetowym. Którą firmę wybrać? Ciężko stwierdzić. Każdy z pewnością miał jakieś nieprzyjemności związane z tą, czy inną firmą kurierską. Na rynku jest ich jednak sporo. Dlatego możesz wypróbować różnych opcji. Co więcej, możesz skorzystać z usług brokerów kurierskich, którzy oferują możliwość skorzystania z usług różnych kurierów. W ten sposób być może uda Ci się sprawdzić, która współpraca najbardziej Ci odpowiada.
Kolejną formą wysyłki paczek do Klientów jest korzystanie z Punktów Odbioru. Mamy tu na myśli przede wszystkim Paczkomaty oraz Paczkę w Ruchu. Ta druga forma nie jest aż tak popularna. Co do Paczkomatów jednak to zdecydowanie warto tę formę wysyłki umieścić w swojej ofercie. Według danych firmy InPost w 2021 roku spółka ta doręczyła ponad 517 mln przesyłek. Wydaje nam się więc, że liczby mówią same za siebie. Jest to forma zazwyczaj tańsza od kurierów, a przede wszystkim wygodniejsza. Żeby ułatwić Ci wysyłkę towaru do Klientów, przygotowaliśmy kartony o odpowiednich rozmiarach pasujących do konkretnych wielkości skrytek. Kartony do paczkomatów przyspieszą Twoją pracę.
Zostaje jeszcze Poczta Polska. Rozwiązanie to jest bardzo korzystne w przypadku wysyłki paczek o mniejszych gabarytach oraz lekkich. Odzież w tym przypadku jak najbardziej jest optymalnym towarem do wysyłki. Musisz jednak wziąć pod uwagę ceny.
Paczka spakowana, co dalej?
Odpowiednio zabezpieczona koperta lub karton muszą zostać przekazane firmie kurierskiej, lub umieszczone w paczkomacie. W zależności od wyboru firmy dostawy. Zanim jednak to zrobisz, konieczne jest wydrukowanie etykiety. Wpisanie poprawnego adresu dostawy ma ogromne znaczenie w zakresie doręczenia przesyłki pod dobry adres. Dlatego warto zrobić to dokładnie. Oprócz tego zadbaj też o to, aby etykieta, którą naklejasz, była płasko przymocowana i dobrze widoczna. Nie powinna owijać się ona wokół koperty. Nie wskazane jest także naklejanie jej na zamknięciu kartonu.
Jak sam widzisz, pakowanie odzieży do wysyłki może być nie lada sztuką. Zwłaszcza jeśli zależy Ci na tym, aby towar dotarł do Klienta w jak najlepszej formie. Pamiętaj o tym, że ubrania powinny być starannie złożone i zabezpieczone przed uszkodzeniami, poplamieniem oraz zamoknięciem. Wybieraj wysokiej jakości materiały do pakowania, które zwiększą szansę na dotarcie przesyłki w nienaruszonym stanie. Wśród nich znaleźć się muszą solidne taśmy pakowe, wytrzymałe kartony, koperty bąbelkowe lub foliopaki oraz wypełniacze do paczek. To podstawowe minimum, które pozwoli Ci na zabezpieczenie ubrań na czas transportu. Jeśli masz jakieś pytania, zachęcamy Cię do skorzystania z możliwości skontaktowania się z nami.