Opakowanie pojedyncze czy zbiorcze. Co wybrać?

Gdy klienci składają zamówienie w sklepie internetowym pragną, aby przesyłka błyskawicznie dotarła do ich rąk. Sprawia to, że priorytetem firm e-commerce jest dostarczenie klientowi jego zamówienia tak szybko, jak to możliwe. Pakowanie pojedynczego zamówienia jest zawsze łatwe, natomiast procedura wysyłki wielu produktów w jednym zamówieniu może być skomplikowana. Czym jest dostawa podzielona, jakie przedmioty można wysyłać razem, które lepiej osobno? 

Składając zamówienie kliku produktów, klient instynktownie myśli, że wszystkie zamówione przez niego przedmioty dotrą w jednej paczce. Jednak, nie zawsze możliwe jest wysłanie produktów w jednym opakowaniu zbiorczym. Wynika to zazwyczaj z charakteru produktów, jak i ograniczeń nakładanych przez firmę kurierską.
 

Dostawa podzielona? Z czego to wynika

Opakowanie-pojedyncze-czy-zbiorcze-Co-wybraKiedy różne artykuły zawarte w zamówieniu online są wysyłane kilka razy, mówimy o dostawie podzielonej. Nawet jeśli pierwotnie klient złożył tylko jedno zamówienie, otrzymuje on kilka przesyłek, których terminy dostawy często się różnią. Wiele czynników może spowodować, że sprzedawca podzieli swoje dostawy. Najczęstszy powód to obecność w zamówieniu przedmiotów przechowywanych w różnych magazynach. Na przykład zamówienie może obejmować pozycje znajdujące się w magazynie centralnym i inne znajdujące się na stanie w sklepie. Zamiast czekać na zebranie wszystkich tych przedmiotów, sprzedawca decyduje się wysłać je bezpośrednio z ich aktualnej lokalizacji, co skutkuje podzieloną dostawą. Alternatywnie dostawę zamówienia można podzielić, gdy niektóre z zawartych w nim pozycji są dostępne, a inne nie. Dostępne pozycje są następnie wysyłane jako pierwsze. Główną zaletą takiego rozwiązania jest to, że produkty są szybciej dostarczane do klienta.

Firma kurierska, z której usług korzysta dana firma, może również narzucić taki podział. Wpływ na to mają ograniczenia w wielkości i wadze paczek. Opakowanie produktu może również spowodować podział dostawy. Ilość wymaganych opakowań może się różnić w zależności od wielkości zamawianych produktów. Aby nie dotarły uszkodzone, delikatne przedmioty muszą być pakowane z większą starannością niż inne, a tym samym zajmą więcej miejsca w paczce. Poza tym delikatne przedmioty nie powinny być łączone z innymi, ciężkimi, ponieważ mogłyby one ulec zniszczeniu podczas transportu.
 

Opakowanie pojedyncze czy pakowanie przedmiotów razem?

W przypadku otrzymywania zamówień z dużą ilością produktów może pojawić się problem z opakowaniem. Podczas procesu przygotowania zamówienia, trzeba się zastanowić, czy pakować wszystkie przedmioty razem, podzielić je na dwie mniejsze paczki, czy  może jednak każdy z przedmiot spakować osobno. Żeby proces pakowania przeprowadzany był szybko i sprawnie należy wiedzieć, kiedy wymagane jest pakowanie pojedyncze, a kiedy można pakować wiele przedmiotów razem.
 

Przedmioty, które można pakować razem

Opakowanie-pojedyncze-czy-zbiorcze-Co-wybra-1Jeżeli chcesz zaoszczędzić na kosztach wysyłki, warto pakować tyle produktów razem ile to możliwe. Wiele firm stosuje system wspólnego pakowania produktów, co wynika to z faktu, że ceny transportu kartonów wysyłkowych są ściśle uzależnione od wagi paczki. Przedmioty o niewielkich rozmiarach i wadze można wysyłać razem. Co więcej, niektóre delikatne przedmioty można pakować razem, musisz tylko użyć do tego wytrzymałego i odpowiedniego opakowania oraz dobrego wypełniacza. Na przykład, można razem zapakować naczynia i sztućce, wystarczy tylko owinąć każdy z nich pianką lub folią bąbelkową. W ten sposób tak delikatne przedmioty są zabezpieczone i można je łatwo wysłać razem.

W jedno opakowanie wysyłkowe możesz również zapakować wszelkie materiały tekstylne. Ubrania, buty w oryginalnych kartonach, szaliki czy czapki można pakować razem nawet jeżeli są to różne produkty. Jeżeli chodzi o kosmetyki, to do ich wysyłki również możesz użyć opakowania zbiorczego. W takim przypadku konieczne jednak jest dodatkowe zabezpieczenie produktów w szklanych opakowaniach, takich jak kremy czy perfumy. Owiń każdy z nich z osobna folią lub papierem pakowym. Będziesz mieć wtedy pewność, że nic się nei rozleje ani nie potłucze w drodze do klienta.
 

Przedmioty, które należy pakować osobno

Istnieją też takie przedmioty, których nie powinno pakować się w opakowania zbiorcze. Są to przede wszystkim duże i delikatne przedmioty, ponieważ wymagają one więcej uwagi i ochrony podczas transportu. Na przykład telewizor z płaskim ekranem należy zawsze pakować oddzielnie. Jeśli zapakujesz inne przedmioty razem z nim, ekran telewizora może ulec uszkodzeniu. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku przedmiotów z lustrami. Należy je pakować i wysyłać osobno. Osobno należy pakować również wszelkie sprzęty gospodarstwa domowego. Mogą one łatwo ulec zgnieceniu, jeśli zapakuje się ją niedbale. Ponadto delikatne i duże przedmioty wymagają użycia styropianu lub poduszek powietrznych do wypełnienia pudełka. Dobry wypełniacz ochroni karton i jego zawartość przed wszelkimi uszkodzeniami zewnętrznymi.
 

Jak uniknąć dzielonych dostaw 

Jeżeli oferujesz swoim klientom produkty, które mogą być wysyłane w opakowaniu zbiorczym, należy zrobić wszystko, aby uniknąć rozdrobnienia dostaw. Jest to ważne zarówno dla sprawnego funkcjonowania firmy, jak i dla klienta. Pierwszą zasadą, która pozwoli uniknąć dostaw dzielonych, jest zapewnienie pełnej widoczności towaru. Dzięki temu, w każdej chwili możesz zlokalizować swoje przedmioty dostępne do sprzedaży. Zoptymalizujesz swój łańcuch dostaw, opierając się na następujących podejściach:

  • Opakowanie-pojedyncze-czy-zbiorcze-Co-wybra-2Miej zapasy – dobry system zarządzania zamówieniami jest w stanie w czasie rzeczywistym dostarczać Ci informacji o stanie Twoich zapasów i informować o konieczności uzupełnienia. Możesz również zdefiniować poziomy nadwyżek i zaoszczędzić pieniądze.
  • Użyj merchandisingu, aby zmniejszyć liczbę zamówień z podzieloną dostawą – system do zarządzania zamówieniami umożliwia rekomendowanie na stronie produktów, które mogą być wysłane z tej samej lokalizacji, co element przedstawiony na stronie. W grę wchodzi skonsolidowanie produktów u źródła, mniej opakowań i mniejsze koszty wysyłki.
  • Poznaj swoich klientów – zrozumienie swoich klientów i ich nawyków zakupowych pozwoli Ci odpowiednio dostosować zapasy. Jeśli na przykład stwierdzisz, że niektóre produkty są często kupowane razem, możesz zaoferować pakiet, a tym samym zwiększyć średni koszyk. Podobnie, jeśli klienci będą regularnie wracać do Twojej witryny, aby kupić ten sam produkt, bez wątpienia będą kuszeni opcją subskrypcji.
  • Daj swoim klientom możliwość grupowania zakupów – główni dystrybutorzy, tacy jak Amazon, oferują konsumentom możliwość otrzymania kilku zamówień jednocześnie w późniejszym terminie. Ograniczają tym samym wytwarzanie odpadów związanych z opakowaniami oraz zużycie paliw kopalnych. Dla marek, chcących komunikować swoją społeczną odpowiedzialność, jest to również okazja do zachęcenia konsumentów do podejmowania decyzji kierujących się bardziej własnymi przekonaniami niż natychmiastową satysfakcją z dostawy w ciągu 48 godzin.

Najlepsze opakowania do wysyłki zbiorczej i pojedynczej

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań opakowaniowych, z których możesz wybierać dla swoich potrzeb związanych z wysyłką biznesową. Jednak prawdopodobnie jednym z największych dylematów firm zajmujących się handlem elektronicznym jest wybór odpowiedniego opakowania do wysyłek zbiorczych jak i pojedynczych produktów. Każdy produkt opakowaniowy ma swoje mocne strony i ograniczenia w zależności od przeznaczenia.

Pudełko z tektury falistej 

Jest to najpopularniejsze opakowanie do wysyłki towarów.  W kartonie można transportować kilka produktów jednocześnie oraz może być ponownie użyty (jeśli nadal jest w dobrym stanie). Świetnie sprawdza się do wysyłki  produktów ciężkich lub o nieregularnych kształtach. Wadą pudeł tekturowych jest ich łatwość z jaką ulegają uszkodzeniom podczas transportu (zmiażdżony lub mokry). Co więcej, opakowania kartonowe zajmują więcej miejsca w magazynie. 

Opakowanie kartonowe jest bardzo uniwersalne. Dostępne jest w wielu rozmiarach oraz można dobrać najwygodniejszy rodzaj do produktu. Jeżeli pakujesz dużo małych przedmiotów i zależy Ci na czasie, wybierz pudełko z paskiem klejący. Dużą popularnością cieszą się również kartony wykrojnikowe oraz fit boxy. W sprzedaży dostępne są również specjalne kartony na konkretne produkty. I tak możesz zakupić kartony do wysyłki komputerów lub laptopów.
 

Koperta wysyłkowa

Koperta wysyłkowa świetnie sprawdzi się do wysyłki lekkich i małych przedmiotów, niezależnie od tego czy będą wysyłane pojedyncze przedmioty czy kilka naraz. Może być wykonana z wysokiej jakości tworzywa sztucznego lub papieru pochodzącego z recyklingu. Kartonowe koperty wysyłkowe są lekkie i cienkie, ale też bardzo odporne na uszkodzenia. Mogą one być wielokrotnego użytku i podlegają recyklingowi. Koperty wysyłkowe mogą być dodatkowo wyściełane folią bąbelkową lub pianką dla dodatkowej ochrony. Ich największą zaletą jest jednak to, że zajmują dużo mniej miejsca podczas transportu niż kartony. Koperty wysyłkowe nie sprawdzą się jednak do wysyłki ciężkich przedmiotów, ani tych o nieregularnym kształcie.
 

Inne rozwiązania opakowaniowe 

Jeżeli musisz wysłać swoje produkty  pojedynczo, warto zadbać o ich odpowiednią ochronę oraz o jak najmniejsze zużycie materiału. Czasami warto więc wybrać specjalistyczne opakowania zamiast standardowych pudełek. Do takich rozwiązań należą na przykład owijki na książki, które są świetnym zabezpieczeniem podczas transportu książek, albumów i różnego rodzaju broszur. Owijka chroni delikatne wydania przed brudem i rozdarciami oraz przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Innym ciekawym rozwiązaniem są specjalne opakowania n alaptopy oraz tuby kartonowe. Tekturowe tuby wysyłkowe są ergonomiczne, ekonomiczne, ochronne oraz odporne na wstrząsy i zgniecenia. Świetnie nadają się do przesyłania dokumentów, plakatów, kalendarzy ściennych czy innych delikatnych przedmiotów. Dodatkowo, na rynku dostępny jest szeroki wybór modeli  – kwadratowe, okrągłe i spiralne. Możesz także wykorzystać specjalistyczne opakowania do wysyłki laptopów. Opakowanie to składa się z wkładu z folią oraz wytrzymałego kartonu zewnętrznego. Dzięki specjalnej konstrukcji wkładu produkt pozostaje w jednym położeniu, nie przemieszcza się i jest dobrze amortyzowany. Opakowanie to nie wymaga użycia dodatkowych wypełniaczy oraz wygląda estetycznie.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Kartony

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *