E-commerce to w dzisiejszym świecie olbrzymia gałąź gospodarki. Chociaż sprzedaż przez internet w Polsce rozwija się od ponad dwudziestu lat to nabrała jeszcze większego znaczenia w czasach pandemii koronawirusa. Chociaż opakowania potrzebne są także w handlu tradycyjnym, to właśnie w e-handlu są szczególnie istotne. Handel elektroniczny wiąże się bowiem z przesyłaniem towarów w ilościach detalicznych za pośrednictwem operatorów pocztowych i firm kurierskich. Opakowania przy sprzedaży online muszą dawać gwarancję bezpieczeństwa przesyłki. W niniejszym artykule przedstawiamy Państwu najpopularniejsze opakowania w e-commerce.
Pudełka wykrojnikowe w e-commerce
Jako opakowania w e-commerce królują
pudełka wykrojnikowe. Zawdzięczają to wygodzie używania oraz wytrzymałej konstrukcji. Największą ich zaletą jest łatwość złożenia, czego możemy dokonać bez użycia taśmy klejącej. Wycięte są z jednego kawałka tektury tak, aby dzięki specjalnie przewidzianym do tego zagięciom i otworom, można je było złożyć w sztywne i eleganckie opakowanie. W łatwy sposób można nanieść na nie nadruki, dzięki czemu sprawdzą się jako dodatkowa powierzchnia reklamowa. Są też ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.
Pudełka wykrojnikowe zdobyły swoją popularność w świecie e-commerce również dlatego, że w zależności od szablonu, istnieje bardzo wiele ich różnych rozmiarów, kształtów i form. Dlatego każde przedsiębiorstwo znajdzie wśród nich rozwiązanie dla siebie.
Kartony klapowe w e-commerce
Obok pudełek wykrojnikowych, kartony klapowe to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w handlu wysyłkowym. W kartonie takim dwa boki, z których jeden będzie stanowił spód, a drugi górę pudła, zastąpione są przez cztery skrzydła, które należy złożyć i zakleić taśmą klejącą. Zaletą tego rozwiązania jest bardzo duży i wygodny otwór do pakowania. Kartony klapowe występują w wielu formatach i rozmiarach dlatego doskonale sprawdzą się w przedsiębiorstwach e-commerce. Wśród kartonów klapowych dostępne są przykładowo wersje płaskie na tyle, że nadadzą się do pakowania obrazów, ramek czy luster. NIektóre kartony klapowe nabyć można z wewnętrznymi kratownicami, które umożliwiają sprzedaży wysyłkową butelek w większych ilościach i ich przesyłanie w jednym opakowaniu.
Taśmy samoprzylepne w e-commerce
Bez względu na to jaki rodzaj opakowania używamy, samoprzylepna taśma pakowa może być potrzebna jeśli już nie to samego złożenia kartonu, to przynajmniej do zaklejenia opakowania na czas transportu. Na rynku dostępny jest bardzo bogaty wybór taśm samoprzylepnych, zarówno z tworzyw sztucznych jak i taśm papierowych. Zaletą tych drugich w e-commerce jest też to, że mogą one stanowić dodatkowy nośnik informacji. Na ich powierzchni można przykładowo przystawić elegancką pieczęć firmową. Można je również opisać przy pomocy markera a nawet ołówka. Z pewnością ułatwi to organizacje w magazynie wysyłkowym.
Woreczki strunowe w e-commerce
Woreczki strunowe mają wiele zastosowań. Oprócz przechowywania żywności i różnych drobnych elementów w domu, doskonale sprawdzą się również jako opakowania w e-commerce. Zwrócić warto w szczególności uwagę na woreczki strunowe Doypack. Doskonale nadadzą się do sprzedaży sypkich i drobnych produktów, gdyż można jest trwale zamknąć przy pomocy zgrzewarki impulsowej. Tuż nad strunowym zamknięciem, po bokach opakowania znajdują się wcięcia, które ułatwiają ich łatwe otwarcie bez użycia nożyczek. Strunowe zamknięcie wciąż pozwala na ich wielorazowe otwieranie i zamykanie.
Woreczki strunowe Doypack dostępne są w kilku wersjach: transparentnej, papierowej pełnej, papierowej z małym lub dużym okienkiem. Wszystkie można łatwo opisać, zadrukować lub umieścić na nich naklejki. Tego typu woreczki strunowe w e-commerce najczęściej wykorzystywane są do sprzedaży sypkich produktów żywnościowych, produktów chemii gospodarczej w formie granulatów, suplementów diety oraz karm dla zwierząt.
Koperty bąbelkowe w e-commerce
Ten rodzaj opakowań zdobył tak wielką popularność w e-commerce dzięki niezwykłej wygodzie używania. Koperty bąbelkowe dostępne są w różnych rozmiarach i pozwalają doskonale chronić zawartość. W e-handlu sprawdzają się do wysyłki względnie płaskich i delikatnych przedmiotów w tym takich o ostrych brzegach. Dobrze nadadzą się do wysyłki biżuterii, płyt CD i DVD, drobnej elektroniki, książek itp. Przesyłane towary w kopertach bąbelkowych będą zabezpieczone przed wstrząsami, przypadkowym upadkiem czy zgnieceniem.
Papier pakowy w e-commerce
Papier pakowy
od lat jest niezastąpiony do pakowania i znajduje również obecnie szerokie zastosowanie w e-commerce. Papier pakowy może posłużyć jako główne opakowanie, dodatkowa zewnętrzne zabezpieczenie innego pojemnika, a po zgnieceniu również wypełnienie.
Papier pakowy to szeroka kategoria produktów. Warto wspomnieć w pierwszej kolejności o papierze pakowym Kraft. Jest on wytrzymały, gładki i połyskujący, dzięki czemu nie tylko dobrze zabezpiecza ale również ładnie prezentuje się na opakowaniu. Aby jeszcze lepiej chronić zawartość opakowania, można go wykorzystać w połączeniu ze znajdującą się pod spodem folią bąbelkową, albo owinąć przesyłkę dodatkowo folią stretch.
Na potrzeby sprzedaży e-commerce na pewno przydadzą się różne warianty papieru ozdobnego. Będzie on szczególnie przydatny gdy sprzedaż towaru będzie obejmowała zapakowania przedmiotu na prezent. W okresach świątecznych można skorzystać także z papieru świątecznego.
Inne warianty papieru pakowego w branży e-commerce to przykładowo papier ZipaK. Jest to papier samoprzylepny, który eliminuje konieczność stosowania taśmy, folii i wypełniaczy. Z powodzeniem zabezpieczy koperty wysyłkowe i koperty dzięki dwóm warstwom – papieru oraz folii samoprzylepnej. Szczególnie przydatny będzie do pakowania książek i płyt. Umożliwia on bardzo szybkie pakowanie, a jak wiadomo w każdym biznesie – czas to pieniądz.
Wypełniacze do paczek w e-commerce
Wypełniacze do paczek do bardzo szeroka grupa produktów do pakowania bez których branża e-commerce nie mogłaby się obejść. Wypełniacze takie nie tylko zabezpieczają zakupy w transporcie, ale mogą stanowić również estetyczne uzupełnienie opakowania. Wśród wypełniaczy do paczek dużo jest bowiem materiałów ozdobnych i dekoracyjnych nadających nabytym online produktom bardziej prestiżowego charakteru.
Do ozdobnych wypełniaczy do paczek zaliczyć możemy m.in. wiolinę, czyli dekoracyjną wełnę drzewną, sizal dekoracyjny lub rafię dekoracyjną. Jeśli priorytetem jest zabezpieczenie w transporcie, wybrać można przykładowo poduszki powietrzne, piankę rosnącą oraz wiele innych wypełniaczy. Dla przedsiębiorstw e-commerce zwracających uwagę na stan środowiska naturalnego polecić można wypełniacze ekologiczne.
Folia bąbelkowa w e-commerce
Jednym z najlepszych i najbardziej popularnych w branży e-commerce produktów, który doskonale sprawdza się również jako wypełniacz do paczek jest folia bąbelkowa. Na powierzchni folii znajdują się setki pęcherzyków z powietrzem na każdym metrze kwadratowym. Dzięku temu folia taka zapewnia doskonałą amortyzację przesyłek w transporcie. Olbrzymią zaletą jest to, że dostępna jest w olbrzymiej liczbie różnych wariantów, dzięki czemu każdy przedsiębiorca znajdzie produkt odpowiedni do swoich potrzeb. Dostępna jest folia o różnej gramaturze, o różnej średnicy bąbla oraz różnej szerokości. Dostępne są również warianty specjalne, np. folia bąbelkowa antystatyczna, wzmocniona pianką albo samoprzylepna.
Ekologiczną alternatywą dla folii bąbelkowej może być papier nacinany, który cieszy się coraz większą popularnością w e-commerce. Papier nacinany wykonany jest poprzez nacinanie wytrzymałego papieru w taki sposób, że po jego rozciągnięciu zyskuje on postać przypominającą trójwymiarowy plaster miodu. Dlatego doskonale chroni zabezpieczone przedmioty a równocześnie pomaga budować pozytywny wizerunek firmy jako przedsiębiorstwa pakującego ekologicznie.
Folia stretch w e-commerce
Jeśli chcemy zapewnić przesyłce dodatkowe zabezpieczenie przed brudem i wilgocią, paczkę e-commerce owinąć można dodatkową folią stretch. To niezwykle przydatny produkt, dostępny w różnych kolorach i do różnych zastosowań, z których korzysta mnóstwo osób i firm na świecie. Atestowana do kontaktu z żywnością spożywcza folia stretch sprawdzi się w branży gastronomicznej w szczególności w zdalnej sprzedaży żywności z dostawą. Inne rodzaje folii nadadzą się do pakowanie wszelkich innych przesyłek i towarów. Zapewne najbardziej popularną spośród tych foli w logistyce towarów jest czarna folia stretch.
Sprzedaż online jest tak popularna m.in. ze względu na wygodę, szybkość i konkurencyjne ceny. Aby w przedsiębiorstwie e-commerce uzyskać odpowiednią stopę zwrotu, należy zwiększać wydajność. Aby to osiągnąć, bez nadmiernego obciążania pracowników, warto korzystać z narzędzi przyśpieszających i ułatwiających pracę. Pracę z folią stretch usprawnią m.in. dyspensery i odwijacze.
Tuby kartonowe w e-commerce
W e-handlu dostępnych jest wiele produktów, które dostarczać można do klienta w
tubach kartonowych. Te opakowania nadadzą się w szczególności do wysyłki długich i wąskich przedmiotów. Dotyczy to przykładowo zrolowanych kalendarzy, tapet i fototapet, rysunków, projektów architektonicznych czy nawet bel tkanin.
Tuby kartonowe dostępne są w różnych rozmiarach, w szczególności różnych długościach i średnicach. Są też opakowaniami wielokrotnego użytku. Tuby najczęściej występują w kolorze brązowym. Dostępne są jednak również białe. Bez względu na kolor, tuby można okleić, co w branży e-commerce może stanowić dodatkową personalizację i powierzchnię marketingową.
Tuby kartonowe mogą występować również w wersji z metalowym dnem, dzięki czemu nadadzą się do wysyłanie butelek. Innym ciekawym wariantem są pudełka tubowe, które charakteryzują się tym że zamykane są na wcisk, a nie za pomocą deczka. Daje im to większą sztywność.
Torby papierowe w e-commerce
Chociaż w przypadku e-handlu towary zazwyczaj wysyła się w zwartych opakowaniach, to jednak w każdym przedsiębiorstwie e-commerce czasami trzeba zapakować coś w
torbę papierową. To kolejna zróżnicowana grupa produktów, które w zależności od rodzaju mogą posłużyć do pakowania drobnych lub sypkich towarów, jak np. śrubki, nakrętki, bakalie i różne ekologiczne produkty spożywcze. Większe torby pomieszczą więcej pojedynczych towarów lub innych drobnych opakowań.
Wśród torb papierowych można wyszczególnić kilka różnych ich kategorii, które znajdą zastosowanie we wszelkich obszarach e-commerce. Niektóre torby zaliczyć można do kilku różnych kategorii w zależności od sposobu klasyfikacji. Dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Papierowe torby klockowe, zawdzięczają nazwę swojemu kształtowi. To tych toreb używamy najczęściej na codzień na zakupy. Bardzo często ozdobione są logo sklepu więc stanowią też dobrą powierzchnię marketingową. Świadcząc, obok sprzedaży, usługi w zakresie pakowania sprzedawanych online towarów na prezent, wybrać można w zależności od okazji papierowe torby kolorowe, ozdobne lub świąteczne. Nietuzinkowym rozwiązaniem są torby papierowe z tektury karbowanej które cechuje elegancki wygląd.
Bibuła ozdobna w e-commerce
Do pakowania przesyłek w branży e-commerce przyda się również bibuła ozdobna. Będzie ona doskonałą wyściółką, zwłaszcza do ozdobnych pudełek prezentowych, zawierających odzież lub produkty premium. Ponieważ bibuła ozdobna występuje w różnych kolorach można ją dopasować do koloru sprzedawanego produktu, pudełka lub identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
Bibuła ozdobna dostępna jest zarówno w wersji gładkiej jak i marszczonej. Ponieważ jest ona miękka, w niewielkim stopniu pełni również rolę amortyzująca i pomaga zabezpieczyć wysyłany towar przed uszkodzeniem w transporcie. Istnieje także bibuła ozdobna do pakowania, która może zastąpić papier pakowy. Wciąż jednak należy pamietać, że jest ona bardzo delikatna, więc daje mniejszą ochronę opakowania niż solidne tekturowe pudło.
Inne produkty
Wyżej wymienione produkty to nie jedyne rodzaje opakowań, które sprawdzą się w e-commerce. W sklepie Neopak oferujemy szeroki asortyment wszelkich materiałów i akcesoriów do pakowania niezbędnych w sprzedaży online i nie tylko. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym asortymentem, a w razie pytań – do kontaktu z jednym z naszych doradców.