Koszty pakowania – co się na nie składa w branży e-commerce?

Przeglądając internet, można trafić na wyjątkowo ciekawe treści. Oczywiście każdy ma prawo mieć swoje zdanie i to nie jest kwestia do dyskusji. Jednak głoszenie tez, że płatne przesyłki, np. w sklepach internetowych powinny być zdelegalizowane, jest dość … oryginalne. Nie jest żadną tajemnicą, że konsumenci dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepów online i różnego rodzaju platform, szukają ofert, w których przesyłki są darmowe, jednak stwierdzenie, że jest to coś, co powinno się zdelegalizować, jest dość dużym nadużyciem. Przynajmniej według nas. Zapewne, wielu sprzedawców zgodzi się w tej kwestii z nami. W końcu to oni musieliby w pełni pokrywać koszty transportu. Ważnym punktem w tym wszystkim są też koszty opakowania i różnego rodzaju materiałów, służących do zabezpieczenia towarów na czas transportu, w tym np. wypełniaczy do paczek, taśm klejących itp. Jak to wygląda od strony sprzedawcy? W poniższym artykule postaramy się, chociaż trochę przybliżyć temat kosztów pakowania produktów.

Obliczanie kosztów pakowania zamówień online
 

Czynniki i materiały, które mają wpływ na ostateczny koszt pakowania produktów do wysyłki

Wybór rodzaju opakowania oraz materiałów zabezpieczających i dodatkowych akcesoriów, takich jak np. naklejki okrągłe z podziękowaniami, czy bibuła gładka do wyłożenia dna kartonu ma ogromne znaczenie. I to nie tylko w kontekście zabezpieczenia towaru przed wstrząsami i upadkami, które pojawić się mogą podczas transportu, ale również w przypadku zadowolenia, bądź niezadowolenia klientów. Coraz głośniej mówi się o tym, że opakowanie jest bardzo ważną częścią całości zamówienia. Stanowi wizytówkę firmy, w pewnym sensie stając się elementem identyfikacji wizualnej. Dlatego, coraz większa liczba sprzedawców zwraca uwagę na jakość wybieranych materiałów. Ważne jest jednak też to, aby mieć pod kontrolą ceny tych produktów. Zwłaszcza, ze warto byłoby wziąć pod uwagę, że to nie tylko one są kosztem dla przedsiębiorcy.
 

Total Cost of Ownership – co to takiego?

Co w takim razie oprócz zakupu opakowań, takich jak np. kartony, koperty bąbelkowe czy foliopaki oraz materiałów zabezpieczających – sizzlepak, skropak, taśmy pakowe itp. może wliczać się w koszta pakowania zamówień? Chcemy tutaj przytoczyć koncepcję TCO, czyli Total Cost of Ownership, co w języku polskim oznacza Całkowity Koszt Posiadania. O co dokładnie chodzi? Można wytłumaczyć to prosto na przykładzie kupna samochodu. Koszt, jaki ponosisz przy tym, to nie tylko kwota, którą płacisz w salonie. Dlaczego? Ponieważ zakup opon zimowych i nowych letnich, składka OC, paliwo oraz płyny eksploatacyjne to również Twój koszt. A jakby to przełożyć na kwestie pakowania zamówień? W takiej sytuacji można powiedzieć, że do kosztów zalicza się oprócz opakowań i materiałów zabezpieczających również:

  • pracowników;
  • ewentualne zwroty i uszkodzenia;
  • magazynowanie;
  • utylizacje;
  • energię, jaka jest potrzebna do zapakowania produktów;
  • projekty warstwy wizualnej w przypadku zamówień spersonalizowanych.

Pakowanie zamówienia w pudełko wykrojnikowe
 

Koszty opakowań – gdzie kupować, aby oszczędzić?

Jak sam możesz zobaczyć, znacznie więcej rzeczy składa się na ogólny koszt pakowania przesyłki, niż tylko te związane bezpośrednio z zakupem opakowań i materiałów do ochrony towarów. W związku z tym większość sprzedawców stara się znaleźć takie produkty, które będą charakteryzowały się doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Oczywiście, ważne jest to, aby przesyłki były odpowiednio zabezpieczone. Dzięki temu zminimalizujesz na przykład punkt związany z uszkodzeniami paczek podczas transportu. Jednak nie musisz wydawać na to fortuny. Na szczęście możesz skorzystać z ofert, które przedstawiają, chociażby producenci, tacy jak Neopak. W sklepie znajdziesz kartony wykonane z wysokiej jakości tektury falistej, zwiększające bezpieczeństwo przesyłek. Jednocześnie do tego, możesz dobrać wypełniacze do paczek i materiały zabezpieczające, takie jak np. folia bąbelkowa albo papier nacinany.
 

Kartony i wypełniacze – gdzie je kupić?

Jak już wspomnieliśmy, w sklepie Neopak znajdziesz wszystkie niezbędne materiały do zabezpieczania przesyłki. Dzięki ich wykorzystaniu zwiększysz szanse na to, że towar zostanie dostarczony do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Neopak, jako producent kartonów oferuje konkurencyjne ceny. Co więcej, na kartach produktowych znajdują się informacje o rabatach związanych bezpośrednio z ilością zakupionego produktu. Im więcej sztuk kupisz, tym większą zniżkę dostaniesz – nawet do 15%. Po więcej informacji zapraszamy do zakładki Kontakt, gdzie znajdziesz wszystkie dane niezbędne do tego, aby skontaktować sie z pracownikiem sklepu.

Ozdabianie paczki sznurkiem jutowym i przygotowanie do wysyłki
 

Wysokogatunkowe materiały mogą zmniejszyć wysokość ukrytych kosztów

Każdy sprzedawca internetowy musi liczyć się z tym, że prędzej, czy później jakaś paczka ulegnie uszkodzeniu. W tym wypadku zdecydowanie lepszą opcją byłoby, gdyby doszło do tego później. W celu zmniejszenia ryzyka zajścia takich sytuacji warto unikać niskiej jakości opakowań. Warto jednak mieć na uwadze też to, że uszkodzeniu mogą ulec przesyłki, które zostały zapakowane w nieodpowiedni sposób. Zbyt duże kartony, nawet jeśli wykonane są z czterowarstwowej tektury, nie będą odpowiednio chronić towarów, które z powodu braku wypełnienia pustych przestrzeni będą przesuwać się po wnętrzu.
 

Korzystaj z urządzeń, których zadaniem jest zmniejszanie ilości zużywanego materiału

Materiały i opakowania, nie są jedynym kosztem, jaki składa się na pakowanie zamówień, jednak są ich dużą częścią. Dlatego, również w tej kwestii warto postawić na oszczędności. Jednym ze sposobów na zmniejszenie ilości zużywanych wypełniaczy do paczek, jest np. odpowiednie dobranie wielkości kartonów. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz skontaktować się z pracownikami sklepu. Oni pomogą Ci z wielką przyjemnością. Ponadto możesz też zacząć używać specjalistycznych narzędzi, takich jak np. dyspensery i odwijacze. Dzięki nim masz większą szansę na zmniejszenie ilości zużycia taśmy pakowej, papieru nacinanego i folii stretch. A także na zwiększenie wydajności pracy, co przełożyć się może na lepszą jakość i zwiększenie ilości realizacji zamówień. A to z kolei, może przyczynić się do większego zadowolenia konsumentów, którzy przed czasem otrzymają swoją przesyłkę.

Zamykanie pudełka z zamówieniem
 

Podsumowanie – co składa się na koszty pakowania zamówień?

Jak widzisz, myślenie, że na koszt opakowania składa się jedynie zakup pudełek, kopert lub foliopaków, oraz materiałów do zabezpieczania towarów jest błędne. Nie ogranicza się to również do dodatkowych akcesoriów, takich jak naklejki okrągłe z podziękowaniami oraz bibuła ozdobna do wyłożenia dna opakowania. Na zwiększenie kosztów mają także potencjalne zwroty. Zwłaszcza że często klienci tego nadużywają. Jest to do zaobserwowania w wielu branżach. Klient składa zamówienie na 10 par okularów, po czym za kilka dni odsyła 9 z nich. Jakby nie zdawali sobie sprawy z tego, że sprzedawca ponosi koszta z tym związane. Równie więc absurdalne wydaje się wymaganie od sprzedawców, aby wysyłki niezależnie od wielkości zamówienia były zawsze darmowe. Warto jednak w miarę możliwości minimalizować koszta, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości. Między innymi dlatego właśnie zapraszamy do korzystania z produktów, znajdujących się w sklepie Neopak.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Zastosowanie

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *