Kartki z podziękowaniami za zakupy

Kartki z podziękowaniami za zakup – jaką rolę odgrywają w zamówieniach online?

Dbasz o to, aby zamówienia spakowane były w estetyczne kartony. Do ich zaklejania używasz solidnych taśm pakowych. Dbasz też o wnętrze dzięki takim akcesoriom jak wypełniacze do paczek, ale czy pamiętasz o tym, aby już po zrealizowanej transakcji podziękować swojemu klientowi za to, że skorzystał właśnie z Twojej oferty? I nie mamy tutaj na myśli zautomatyzowanego maila, przy zmianie statusu zamówienia. Tak robi bardzo wiele firm. Jeśli chcesz budować bliższą relację z Klientami – pełną zaufania i szacunku, warto postarać się mocniej. Tym bardziej że zwiększa to szansę na kolejne zakupy.

Wypisywanie kartek z podziękowaniami
 

Kartki z podziękowaniami, jako jedna z form wyrazu wdzięczności

Wielu Klientów korzystających z usług e-commerce zwraca coraz częściej uwagę na inne aspekty niż tylko cena produktu, czy koszty wysyłki. Zwracają uwagę np. na produkty ekologiczne, które są oznaką tego, że firma dba o środowisko naturalne. Między innymi właśnie dlatego tak ważne jest dbanie o to, jak będą Cię postrzegać. Oprócz wyżej wymienionych aspektów ogromne znaczenie ma również forma podziękowania klientowi za zakupy w sklepie. Najpopularniejszą forma jest wysłanie automatycznego maila, jednak to nie pozwoli na nawiązanie bliższej relacji. Dlatego, coraz częściej sprzedawcy wybierają formę, jaką są kartki z podziękowaniami. Dlaczego cieszą się coraz większym zainteresowaniem?

  1. Pokazujesz, że dbasz o bliższe relacje z Klientami, a Twoje podziękowania są autentyczne i szczere
  2. Klient może poczuć się w ten sposób wyjątkowo
  3. Pokazujesz, że nie traktujesz Klienta jak jednego z wielu, ale, że starasz się zadbać o jego indywidualne potrzeby
  4. Wzrasta lojalność konsumencka

 

Tchnij odrobinę emocji w zautomatyzowany proces składania zamówienia online

Sprzedaż online nie do końca służy budowaniu bliższych relacji z Klientami. Samodzielnie wybiera on produkt, który chce kupić – nie zawsze korzystając z możliwości skontaktowania się z działem handlowym, czy biurem obsługi. Następnie płatność odbywa się automatycznie, wszystkie wiadomości dotyczące etapów realizacji zamówienia też są zautomatyzowane, więc nie bardzo masz okazję na to, aby nawiązać więź z Klientem. Ponadto kontaktowanie się z nim bez wyraźnego powodu nie ma sensu. Mogłoby to być uznane za narzucanie się. A zdecydowana większość konsumentów online nie chce kontaktu ze sprzedawcą – zwłaszcza jeśli wszystko przebiega zgodnie z planem. Dlatego też właśnie, kartka z podziękowaniami dorzucona do kartonu, na którego dnie znajduje się np. bibuła ozdobna lub sizzlepak będzie ciekawym i subtelnym rozwiązaniem.

Dołączanie karty z podziękowaniami do zamówienia
 

Zadbaj o to, aby Klient wiedział skąd ma dany produkt

Oczywiście, dbając o budowanie rozpoznawalności marki oraz nawiązanie bliższych relacji z Klientami warto kartki z podziękowaniami umieszczać w kartonach, również wtedy, gdy zamówienie zostało złożone w Twoim sklepie. Jest to jednak jeszcze ważniejsze w momencie, w którym zakup dokonany był na jednej z platform sprzedażowych, takich jak Allegro, czy Amazon. Klient ma zapamiętać, że kupił produkt od konkretnego sprzedawcy, a nie tylko tyle, że kupił go np. na Allegro. Ciężko będzie to osiągnąć, nie angażują się w to. W takich sytuacjach musisz zadbać o to, aby zwrócić uwagę na samą markę, a nie na portal. Oprócz taśmy pakowej np. z logo Twojej firmy możesz właśnie dorzucać do zamówień kartki z podziękowaniami.
 

Troska o zadowolenie Klienta to troska o własny biznes

Pozyskiwanie nowych Klientów jest zazwyczaj kilkukrotnie droższe niż utrzymanie przy sobie tych, którzy już raz dokonali u Ciebie zakupu. Wraz z pieniędzmi, które inwestujesz w nowych Klientów, idzie również czas. Dobrze jest, gdy na utrzymanie Klientów patrzysz podobnie. Nie szczędzisz na to zarówno czasu, jak i pieniędzy. Samo z siebie to nie przychodzi. Musisz zadbać o tego Klienta i pokazać, że również po złożeniu zamówienia dbasz o jego komfort. Wykorzystanie taśmy pakowej z logo – spersonalizowane zamówienia realizowane są przez sklep Neopak, kartony wykonane z doskonałej jakości tektury, wypełniacz do paczek, np. papier nacinany, który nie tylko zabezpieczy przedmioty, ale również będzie ekologicznym wypełnieniem, co pokaże, że troszczysz się o środowisko. Przyczyniając się do tego, żeby Klient czuł się w pełni usatysfakcjonowany zakupem, dbasz o to, aby był lojalny wobec marki.

Kartka z napisem thank you, kubek z kawą i długopis na blacie biurka
 

Wiarygodne podziękowania za zakup w sklepie – jak to zrobić?

Jedną z podstawowych zasad, o której musisz pamiętać, jest to, aby podziękowania były raczej na luzie, niż mocno oficjalne. Zależeć ma Ci na tym, aby stworzyć osobistą relację, dlatego raczej warto unikać frazesów typu „Dziękujemy za złożenie zamówienia”. Lepiej jest wymyślić coś pokazującego, że jesteś zadowolony z tego, iż Klient skorzystał z Twoich usług, jednak nie tylko pod względem finansowym. Na karcie z podziękowaniami można umieścić np. słowa „Dziękujemy za to, że jesteś z nami”. Wysyłając w paczce kartkę, nie namawiaj do zakupu kolejnej rzeczy, nie narzucaj się z niczym. Po prostu bądź szczery i wiarygodny. Pamiętaj o tym, aby kartka wykonana była z wysokiej jakości materiałów.
 

Czy sama kartka z podziękowaniami wystarczy?

Zdecydowałeś się na dołączanie do zamówień kartki z podziękowaniami i to jest super sprawa. Jeśli chcesz, żeby Klient poczuł się jeszcze bardziej wyjątkowo, możesz zastosować dodatkowe metody wzmacniające działanie owego listu. Na przykład możesz wykorzystać gratisy i prezenty w postaci, chociażby darmowych próbek. Wróćmy jednak jeszcze do kartki z podziękowaniami, a dokładniej rzecz ujmując do tego, jak zaprojektować dobrą kartkę z podziękowaniami.

Wypisywanie kartek z podziękowaniami przy biurku

  1. Nie zapominaj o piśmie odręcznym – nawet jeśli drukujesz swoje karty z podziękowaniami dla Klientów, to pamiętaj, aby jakiś mały akcent przykuł uwagę, że jest to podziękowanie od jednego człowieka, dla drugiego.
  2. Nie opisuj całej historii firmy, czy zamienia. Pisz zwięźle i konkretnie, ale niezbyt oficjalnie.
  3. Nie sprzedawaj, tylko podziękuj.

W ten sposób będziesz bliższy stworzenia społeczności, która nie tylko chętnie wróci do Twojego sklepu, ale również poleci go innym.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Papier kolorowy

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *