SPIS TREŚCI
Kwestia wysyłki opon jest niezwykle ważna z punktu widzenia branży motoryzacyjnej oraz mechanicznej. Jednakże, jeśli spojrzymy na jedną oponę to już możemy się głowić – jak zapakować obiekt o takich rozmiarach i takim kształcie? A kiedy przyjdzie nam do wysyłki kompletu opon, to wówczas problem może wydawać się tym większy. Jednakże, czy wysłanie opon to rzeczywiście realny problem?
Kiedy opona będzie paczką niestandardową?
Może zdarzyć się tak, że nasza opona będzie potraktowana jako paczka niestandardowa. Dzieje się wówczas tak, kiedy nie zdecydujemy się na użycie opakowania zewnętrznego. Dużo firm kurierskich w swojej definicji paczki niestandardowej zawiera między innymi określenie pojedynczej opony, która nie posiada żadnego innego opakowania. W praktyce zapłacimy wówczas więcej, niż gdybyśmy wysyłali paczkę standardową.
Jak wysłać pojedynczą oponę bez opakowania?
Możliwe jest wysłanie pojedynczej opony w ramach przesyłki niestandardowej. Aby tego dokonać powinniśmy nakleić na część opony taśmę klejącą, a następnie umieścić tutaj list przewozowy.
Jak wysłać oponę w kartonie?
Możemy skorzystać z opcji, jaką będzie zapakowanie opony w karton. Opakowanie to powinniśmy dobierać tak, aby było ono dopasowane do kształtu naszej opony. Następnie, kiedy opona znajdzie się już w kartonie całość powinniśmy zabezpieczyć taśmą polipropylenową. Należy zainstalować taśmę na kartonie tworząc „krzyż”. Pamiętajmy, że bez tego firma kurierska może nie przyjąć naszej opony do wysyłki. Warto też wiedzieć, że tak zapakowane opony mogą się zmieścić w definicji przesyłki standardowej. Najczęściej bowiem firmy kurierskie ustalają tutaj kryterium rozmiarowe oraz wagowe. Przykładowo możemy się spotkać na rynku z firmą, gdzie opona będzie przesyłką standardową pod warunkiem, że średnica opony wyniesie mniej niż 60 cm, a waga nie przekroczy 31,5 kg.
Czy można wysłać więcej niż jedną oponę w jednej paczce?
Wiele firm dopuszcza możliwość wysyłki więcej niż jednej opony za jednym razem. Najwygodniej dla klienta w takim przypadku jest pakować w jedną paczkę nie więcej niż dwie opony. Wówczas musimy zapakować je do jednego kartonu, a następnie zabezpieczyć przy użyciu folii stretch. Pamiętajmy jednakże, że w takim przypadku raczej na pewno nasz pakunek będzie się już wpisywał w definicję przesyłki niestandardowej. Dlatego powinniśmy rozważyć i dobrze przeliczyć, czy bardziej opłaca nam się wysyłać dwie paczki niestandardowe czy też cztery standardowe.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Jeżeli zdecydujemy się na wysyłanie osobno felg, to sytuacja będzie adekwatna jak w przypadku opon. Pakowane bez dodatkowego zabezpieczenia w transporcie będą traktowane jako przesyłki niestandardowe. Jeżeli zaś każdą felgę zapakujemy osobno i w karton wówczas firma kurierska może uznać to za paczki standardowe.
Pamiętajmy, aby opony, które chcemy wysłać zawsze były suche lub czyste. To kwestia nie tylko dobrego smaku, ale też w praktyce może okazać się, że kurier nie zechce przyjąć opon ubrudzonych tudzież mokrych.