SPIS TREŚCI
Kiedy przychodzi nam do rozłożenia naszego motocykla i wysyłki jego poszczególnych części, to także może pojawić się pytanie o to, jak skutecznie przygotować każdą część do wysyłki? Wbrew pozorom nie ma w tym nic trudnego, jednakże należy bardzo dokładnie wykonywać wszystkie kroki, aby mieć pewność, że na pewno dobrze zapakowaliśmy nasze części. Powinniśmy też w miarę wcześnie zorientować się co do tego, w jaki sposób w danej firmie wysyłkowej będą wysyłane poszczególne części.
Demontaż i grupowanie części
Bardzo ważne jest to, żebyśmy na samym początku zdemontowali nasz motocykl i pogrupowali części, które zamierzamy wysłać. Dlaczego jest to aż tak ważne? Mianowicie dlatego, że niektórych rzeczy nie będziemy mogli wysłać sobie ot tak. Przykładowo, silnik może być transportowany tylko wtedy, kiedy uprzednio znajduje się na lawecie. Musimy także wiedzieć ile i jakie konkretne części chcemy transportować. Czasem to może być jedna część, kilka części albo cały motocykl transportowany po demontażu. To, o czym musimy pamiętać to fakt, że generalnie co do zasady pakowanie poszczególnych części będzie się odbywało według takich samych wytycznych.
Pakowanie części ostrych i wystających
Przygotowując elementy motocyklowe do wysyłki powinniśmy koniecznie pamiętać o ogólnych zasadach, jakimi powinniśmy się kierować. Obowiązują one nie tylko w konkretnym przypadku motocyklów, ale także wszędzie tam, gdzie będziemy pakować różnego rodzaju rzeczy. Jeżeli chcemy zapakować jakiś przedmiot, który jest ostry albo wystający to wówczas musimy pamiętać, aby ostrą bądź wystającą krawędź zabezpieczyć. Jeżeli tego nie uczynimy, to wówczas taka krawędź może przebić karton. A jak takiego zabezpieczenia dokonać? Otóż, powinniśmy naszą krawędź owinąć folią stretch. Następnie należy wziąć papier albo gazety, przyłożyć je do owiniętej krawędzi i znów owinąć folią stretch.
Wysyłka poszczególnych części motocyklu
Możemy wysyłać naprawdę bardzo różne części – od oświetlenia, hamulców, kierownicy poczynając, a na silniku czy oponach kończąc. Zawsze należy na opakowanie zewnętrzne wybrać odpowiednio duży karton klapowy. W naszym sklepie nie brakuje ofert tego właśnie produktu. Elementy delikatne, takie właśnie jak oświetlenie czy lusterka powinniśmy bardzo dobrze i przede wszystkim szczelnie owinąć folią bąbelkową. Opony powinniśmy dodatkowo zabezpieczyć taśmą, którą także musimy oklejać nasze kartony w końcowej fazie pakowania. Przestrzeń w naszym kartonie musimy natomiast uzupełnić, najlepiej wypełniaczem skropak.
Możemy nadać przesyłkę niestandardową
W przypadku, kiedy będziemy chcieli wysłać naraz więcej niż tylko jedną część naszego motocyklu, to musimy zdawać sobie sprawę, że zarówno te paczki, które nie posiadają kształtu jednego prostopadłościanu, jak i te, które przekraczają maksymalne, dopuszczalne gabaryty zostaną potraktowane jako przesyłka niestandardowa. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia klienta, gdyż wówczas za taką przesyłkę niestandardową zapłacimy znacznie więcej niż w przypadku przesyłki standardowej.