Jak wykorzystać etykiety samoprzylepne do promocji

Etykiety samoprzylepne do drukarek

Promocja własnej firmy wymaga od przedsiębiorców generowania wielu różnych pomysłów. Jeśli masz własną firmę i prowadzisz biznes możesz zdecydować się na klasyczne formy marketingu takie jak ulotki, reklama banerowa, plakaty czy reklama w radiu lub telewizji. Możesz też wybrać nowoczesne formy marketingu online i skorzystać tym samym z reklamy na Facebooku lub w systemie Google Ads. Możesz też wybrać działania content marketingowe do pozyskiwania klientów. Jednym z pomysłów, którego historia sięga co najmniej kilkudziesięciu lat, a który obecnie bywa pomijany przez współczesnych marketerów, jest wykorzystanie etykiet samoprzylepnych. Dzięki takim etykietom samoprzylepnym możemy zostać zauważeni przez ściśle określoną grupę odbiorców, a przy odrobinie szczęścia nasze komunikaty – niekoniecznie sprzedażowe – zostaną podane dalej w świat przez samych ludzi. 

W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na wiele pytań: 

  • jak wykorzystać etykiety samoprzylepne w działaniach marketingowych firm stacjonarnych i zdalnych? 
  • ile kosztuje stworzenie i dystrybucja etykiet samoprzylepnych
  • w jakim (również niestandardowym) celu można stosować etykiety samoprzylepne?
  • jak dystrybuować etykiety samoprzylepne? 
  • jakie są wady i zalety skorzystania z tej formy marketingu? 

Jeśli interesuje Cię tematyka wykorzystania etykiet samoprzylepnych do rozwoju Twojego marketingu, a finalnie biznesu, zapraszamy do lektury! 
 

Wycinek z historii

Etykiety samoprzylepne stanowią część marketingu. Ale tak naprawdę, co to jest ten marketing i kiedy pojawiło się takie pojęcie? Jeżeli chodzi o definicję to jak w wielu przypadkach nie jest ona ujednolicona. W skrócie możemy jednak powiedzieć, że jest to sposób działania i zarządzania w firmie zorientowany na klienta i sprzedaż. Są to wszystkie czynności wspierające sprzedaż wyrobów i usług. Tak też jest w przypadku etykiet, nie prawda? Głównym celem jest dotarcie do nowych klientów, którzy mają kupić dany produkt. A od czego się to zaczęło? Pierwsze wzmianki pojawiły się w amerykańskiej literaturze i rzeczywistości po II Wojnie Światowej. Słowo “marketing” i walka o klienta zaczęła zyskiwać popularność dopiero w latach 50. XX wieku. Wówczas pojawiał się problem na znalezienie klientów, więc konieczne były odpowiednie działania. Do dzisiaj pojęcie to zyskało bardzo na popularności i nawet już mali sklepikarze zdają sobie sprawę, że odpowiednie zachęcenie klienta jest bardzo ważnym elementem własnej działalności. Rozwój telewizji oraz internetu bardzo ułatwia to zadanie. Praktycznie każdy mieszkaniec Europy codziennie spogląda na swojego smartfona, ogląda telewizję czy choćby słucha radia. Są to wręcz idealne warunki do rozwoju reklamy. Nie każdy bowiem jest w stanie zaufać mało znanej marce, szczególnie w przypadku różnego rodzaju sprzętu elektronicznego czy ubrań. Mimo, że jakość może być równie dobra jak najbardziej znanych producentów. Odpowiednie rozpromowanie firmy stanowi podstawę do dużej ilości zamówień i szybkiego rozwoju działalności.

Jak-wykorzysta-etykiety-samoprzylepne-do-promocji

Co to w ogóle są etykiety samoprzylepne? 

Na samym początku zacznijmy od tego, że etykiety są używane niemal codziennie i wszędzie – w domach, szkołach, zakładach pracy, od handlu detalicznego po produkcję produktów, a wielki przemysł, ludzie i przedsiębiorstwa na całym świecie codziennie korzystają z etykiet samoprzylepnych. Trzeba przyznać, że sami tego na co dzień nie zauważamy, bo jest to dla nas oczywista oczywistość. Tak jak nie myślimy o tym, że oddychamy – tak samo nie myślimy o tym, że wokół nas w większości miejsc są róznego rodzaju etykiety samoprzylepne. 

Etykiety samoprzyplepne możemy znaleźć w sklepach na różnego rodzaju produktach. Na przykład na pakowanych wędlinach, serach, produktach sprowadzanych spoza naszego kraju. Etykiety znajdziemy też praktycznie w każdym biurze. Wykorzystuje się je między innymi do tego, żeby opisać leżące tam dokumenty, segregatory czy inne biurowe produkty. Swego rodzaju etykiety samoprzyplene wykorzystywali też uczniowe, szczególnie w młodszych klasach szkoły podstawowej do podpisywania naklejkami swoich zeszytów, podręczników i książek. Jak sami widziecie – zasotosowanie etykiet samoprzylepnych może być bardzo szerokie, wystarczy rozjrzeć się po okolicy, żeby to zobaczyć. 

Etykiety samoprzylepne jako sposób na reklamę

Od razu, na samym wstępie powiemy, że ten sposób wykorzystania etykiet samoprzylepnych może wydawać się zupełnie nieoczywisty. W XXI wieku działania reklamowe firm koncentrują się bardzo mocno na internecie i telewizji. Radio i reklama banerowa odeszły nieco w zapomnienie, co pokazują statystyki i raporty udostępniane przez wiele różnych organizacji. Taki stan rzeczy nie oznacza jednak, że nie warto korzystać z innych form promocji, które były znane od wielu, wielu lat. 
Przykładowo – plakaty, ulotki czy właśnie etykiety samoprzylepne, gdy tylko będą dobrze wykorzystane potrafią dotrzeć do precyzyjnie określonych grup odbiorców, wywołać wśród nich określone skojarzenia, myśli, a w końcu działania. Tym samym etykiety samoprzylepne mogą okazać się całkiem skutecznym sposobem promocji firmy, nawet teraz w 2021 roku. 

Jak-wykorzysta-etykiety-samoprzylepne-do-promocji-1

Jak wykorzystać etykiety samoprzylepne w marketingu? 

W tym akapicie skupimy się na pokazaniu konkretnych przykładów wykorzystania etykiet samoprzylepnych do promocji firmy. Okazuje się bowiem, że mistrzami w tego typu działaniach marketingowych są na przykład firmy w branży wydawniczej, medialnej, biurowej, a nawet… handlowej czy medycznej. 

W końcu kto z nas nie widział na własne oczy naklejki z napisem “dzielny pacjent” po wizycie u lekarza? Teoretycznie nie wygląda to jak reklama, ale w praktyce w 90% przypadków zawiera coś na kształt znanego obecnie z telewizji lokowania produktu. Na takiej naklejce poza samym hasłem, które nie jest w żadnym stopniu reklamowe znajduje się dodatkowo logo danej firmy, niekiedy w połączeniu z innym, bardziej komercyjnym hasłem. Zdarza się też, że kolory danej naklejki bardzo mocno nawiązują do marki, która stoi za wyprodukowaniem tego typu produktu. 

Przykład z powyższego akapitu pokazuje bardzo jasno i wyraźnie, że etykiety samoprzylepne znajdują się często wokół nas, ale sami nawet nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że tak właśnie jest. 

Kolejne przykłady wykorzystania etykiet samoprzylepnych? Proszę bardzo! 
Warto przywołać tutaj akcje wizerunkowe największych wydawców gazet w Polsce, jeszcze za czasów Euro 2012, które jak wszyscy dobrze pamiętamy odbywało się na stadionach w Polsce i na Ukrainie. Wszyscy mieszkańcy kraju nad Wisłą żyli wtedy piłkarskimi emocjami, co bardzo sprytnie wykorzystali właśnie wydawcy gazet. Dodawali oni do swoich produktów zupełnie za darmo kolorowe, biało-czerwone naklejki, które Polacy potem bardzo chętnie przyklejali na samochody, dekorowali biura, szkoły i miejsca pracy. Jako, że zasięg tych działań był ogromny i firmy te szły na masową skalę to nie sposób było nie zauważyć tej akcji. 

A jak wykorzystać etykiety samoprzylepne dostępne na stronie neopak.pl do promocji Twojej firmy? Już przychodzimy z konkretnymi pomysłami na nowe działania marketingowe dla Twojego biznesu. Co istotne – będą to działania, które możesz podjąć nie inwestując od razu sporych sum pieniędzy. Najczęściej wystarczy bowiem zakupić produkty za kilkaset złotych i można od razu przejść do działania. 

Jak-wykorzysta-etykiety-samoprzylepne-do-promocji-2

Sposoby dystrybucji etykiet samoprzylepnych

O sposobach dystrybucji etykiet samoprzylepnych można pisać bardzo wiele. W tym akapicie postaramy się jednak wybrać te, które są najbardziej popularne i najlepiej sprawdziły się w praktyce. Pierwszą z opcji dystrybucji w tym przypadku jest dodawania etykiet samoprzylepnych do gazet, materiałów drukowanych, folderów, biuletynów czy broszur. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tego typu etykietę dodawać naszym klientom przy okazji zakupów w sklepie, jako swego rodzaju gadżet. Nasi klienci z pewnością nie będą mieli nic przeciwko, a część z nich może wykorzystać etykiety w swoim codziennym miejscu pracy lub w domu. Wszystko zależy od tematyki i tego, co będziemy chcieli na takiej etykiecie przekazać. 

Tu znowu możemy przywołać przykład lekarza, który daje dzieciom po wizycie etykietę z napisem “dzielny pacjent”. Tego typu naklejki bardzo często wiszą potem na lodówce lub w pokoju dziecka. I nie ma w tym nic dziwnego, bo nasze małe pociechy chcą chwalić się tym, że były dzielne podczas wizyty u lekarza czy dentysty. 

Podobny mechanizm możesz wykorzystać w swoim biznesie. Pomyśl dziś o tym, czy coś podobnego może mieć u Ciebie zastosowanie i wdróż tę możliwość w życie. Pamiętaj, że nawet najlepszy plan bez realizacji ciągle pozostaje tylko i wyłącznie planem. Szybkość implementacji może natomiast spowodować, że plany zaczną działać i że nikt nie podkradnie naszego pomysłu na promocję firmy przy wykorzystaniu etykiety samoprzylepnych. Ten mechanizm ma też oczywiście zastosowanie podczas innych akcji, które podejmujemy, żeby wypromować naszą firmę. 
 

Ile kosztuje reklama przy wykorzystaniu etykiet samoprzylepnych? 

To pytanie dotyczące kosztów reklamy zadaje sobie bardzo wielu przedsiębiorców oraz przedstawicieli działu marketingu różnych firm czy w końcu agencji reklamowych. Ostatnie miesiące spowodowały obniżenie budżetów marketingowych wielu firm. Niestety, przyczyniła się do tego w bardzo dużym stopniu pandemia, która w niektórych branżach spowodowała dotkliwe straty. Wszyscy liczą teraz każdy grosz i mniej firm niż jeszcze kilka lat temu jest sobie w stanie pozwolić na ogromne wydatki marketingowe. 
Gdy spojrzymy na koszty różnego rodzaju biznesów to od razu widzimy, że reklamy, które wykorzystują etykiety samoprzylepne są dość tanie. Generują bowiem znacznie niższe koszty niż reklama telewizyjna, radiowe czy banerowa. Wydrukowanie i dystrybucja ulotek albo banerów reklamowych również będzie bardziej kosztowna. Szacunkowo – inwestyacja kilkuset złotych pozwala nam przeprowadzić małą akcję marketingową z wykorzystaniem etykiet samoprzyplenych. Na większe akcje możemy wydać kilka czy nawet kilkanaście tysięcy. Wszystko zależy tak naprawdę od naszych celów, założeń i tego, jakim budżetem dysponujemy. 

Jak-wykorzysta-etykiety-samoprzylepne-do-promocji-3

Etykiety samoprzylepne jako produkt marketingowy – wady i zalety 

Na koniec warto zastanowić się, jakie są wady i zalety stosowania etykiet samoprzylepnych. 
Po stronie zalet stosowania etykiet samoprzylepnych z pewnością trzeba zapisać stosunkowo niską cenę, możliwość zwrócenia uwagi na dany produkt w ściśle określonej grupie odbiorców, która będzie mocno powiązana z samym sposobem dystrybucji. Jeśli odpowiednio wybierzemy początkową grupę docelową to istnieje spora szansa, że nasze etykiety poniosą się dalej w świat. 
A jakie są wady etykiet samoprzylepnych? Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że słaba i nudna kreacja na samej etykiecie, brak pomysłu na całą akcję i niewykorzystanie mechanizmów psychologicznych, które przedstawiliśmy m.in. w tym artykule mogą spowodować, że cały projekt będzie porażką i wydane pieniądze nam się po prostu nie zwrócą. Możemy tę wadę oczywiście przekuć w zaletę – wystarczy dobrze przemyśleć nasze działania marketingowe i ustalić dla nich odpowiednią strategię. 
Swego rodzaju wadą tego typu działań jest też ich mała mierzalność, bo nie jesteśmy zawsze w stanie wskazać, ile osób, które widziało daną etykietę zdecydowało się na wybranej naszego produktu lub usługi. W pewnych sytuacjach i temu można jednak zaradzić, na przykład rozdając etykiety z kodem rabatowym, który będzie można później wykorzystywać. 
 

Etykiety samoprzylepne – czy warto? 

Na to pytanie według nas odpowiedź jest prosta – tak, warto stosować etykiety samoprzylepne w firmach. Trzeba jednak dobrze przemyśleć ich użycie, zaplanować działania strategicznie i wtedy możemy liczyć na sukces naszego planu. W przypadku znanych marek na ugruntowanej pozycji na rynku, gdzie takie etykiety były wydawane w niewielkich ilościach wiele ludzi wydaje pieniądze, aby zdobyć taki rarytas. Szczególnie w przypadku artykułów dla dzieci i młodzieży będzie się to dobrze sprawdzać. Bedzie można z takich naklejek zrobić nawet produkt do kolekcjonowania, gdyż wystarczy, że jedno dziecko zachwali daną rzecz i reszta będzie chciała również mieć identyczny, aby nie czuć się gorszym wobec innych. Rodzice ulegają bardzo często, szczególnie, jeżeli cena nie będzie zbyt wygórowana. Samo przygotowanie nadrukowanych grafik również łatwo możemy wykonać, jeżeli będą miały regularne kształty. Za pomocą gilotyny do cięcia paieru równo przytniemy arkusze do odpowiednich wymiarów. Jeżeli jednak kształty będą bardziej wymyślne, konieczna będzie współpraca z zewnętrzną firmą.

Jak-wykorzysta-etykiety-samoprzylepne-do-promocji-4

Inne wykorzystanie etykiet samoprzylepnych?

W sprzedaży dostępne są etykiety w formacie a4 lub takie na rolkach, które przeznaczone są do specjalnych drukarek. Pierwsze rozwiązanie będzie bardziej uniwersalne, gdyż przy posiadaniu dobrej drukarki będziemy w stanie samodzielnie przygotować podstawowe etykiety promujące naszą działalność. Poza tym w razie zmiany koncepcji promocji będzie można użyć pozostały materiał do nadawania przesyłek. Po zapakowaniu paczki wystarczy wygenerowaną przez firmę kurierską etykietę nadawczą wydrukować na papierze etykietowym i nakleić na przesyłkę. W drugim przypadku będzie to jeszcze prostsze!
 

Pozostałe sposoby promocji firmy

Sposobów na promocję firmy możemy znaleźć dziesiątki, a nawet może i setki. Najważniejsze, co musisz mieć to pomysł jak to zrobić. Istnieje wiele sposobów można powiedzieć uniwersalnych, ale niektóre muszą być dostosowane do konkretnych branży. Na przykład w przypadku warsztatu samochodowego nieźle sprawdzi się tak zwany marketing szeptany. Polega on na przekazywaniu informacji o danej marce z osoby do osoby. W skrócie jeden sąsiad oddał tam samochód i poleca usługi znajomemu. Jest to w tym przypadku jedna z lepszych opcji, gdyż osoba polecająca jest niezależna i nie ma żadnego celu w tym co robi. Będzie więc wiarygodna w tym co mówi. Bardziej popularnym sposobem dotarcia do innych osób jest reklama na Facebooku. Coraz więcej ludzi, nawet osób starszych posiada konta na różnych portalach społecznościowych. Wystarczy odpowiednio przedstawić dany produkt lub usługę i wzbudzić potrzebę posiadania. Wiele użytkowników sama szuka pewnych informacji o danych rzeczach i dzięki usłudze cookies możliwe jest dostosowanie reklam do aktualnych zainteresowań. Innym sposobem na rozpromowanie własnej działalności może być wydrukowanie ulotek i rozdawanie ich na mieście albo wrzucanie do skrzynek pocztowych. Będzie to jednak dobre dla firm działających lokalnie na terenie danego miasta. Możesz również udać się na różnego rodzaju targi i rozdawać nie tylko etykiety czy naklejki do przyklejenia na swój pojazd, ale również inne gadżety. Działa to w taki sposób, że jak otrzymamy jakiś produkt to myślimy, że ktoś włożył pieniądze i czas w przygotowanie tego dla nas. Wiele osób zdecyduje się na zakup jedynie dlatego, aby nie czuć się źle z myślą, że coś się dostało, a nic nie dało. Każda z tych metod będzie nieźle działała pod warunkiem, że sprzedawane produkty będą dobrej jakości. Jest to konieczne! Jeżeli jakość będzie zła to może skończyć się to tak, że dana osoba chcąca odwdzięczyć się za prezent jeszcze wystawi słabą opinię i odstraszy potencjalnych kupujących.
 

Oceń artykuł

Średnia ocena 2 / 5. Liczba głosów: 2

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Biuro

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *