Jak tanio wysłać sprzedany towar?

Jak tanio wysłać sprzedany towar?

Osoby, które dopiero co zaczęły prowadzić biznes, który w większym stopniu opiera się na wysyłce towarów, często zastanawiają się, co zrobić, aby cena przesyłki była satysfakcjonująca, a opakowanie było tanie i nie wpływało na cenę danego produktu. Towary wymagają odpowiedniego zapakowania, ale w takim razie, jak pogodzić to z różnymi promocjami? W jaki sposób wprowadzić dni darmowej wysyłki i nie stracić na tym całego zarobku? Jest kilka logistycznych tricków, które wpłynąć mogą na kwotę przygotowania do transportu i wysłania danego przedmiotu. Chętnie podzielimy się nimi w naszym dzisiejszym artykule. Zależy nam, aby klienci sklepu internetowego pakowani tanio, a przy tym zapewniali najwyższą jakość bezpieczeństwa podczas transportu. Jak tanio i solidne pakować sprzedany towar?

Sklep internetowy
 

Opakowanie – jaki ma wpływ na cenę końcową?

Mało kto interesuje się tym, o ile wzrosła cena danego towaru przez to, że jest on pakowany w najdroższe artykuły. Wiele marek skupia się na dodaniu zbędnych elementów – podziękowanie za zakupy, ozdoby, naklejki, masa ulotek. Tak, to wszystko jest potrzebne, ale nie kiedy chce się pakować tanio. Cena koszulki zakupionej przez internet potrafi wyjątkowo pójść w górę, jeśli towar zostanie zapakowany w taki sposób. Trzeba przyznać, że robi to efekt. Klient jest zadowolony. Ma poczucie, że sklep odpowiednio o niego zadbał, ale czy sprawdzi się to w sytuacji, w której zależy nam na taniej wysyłce i niskiej kwocie wydanej na opakowania? 

Pudła kartonowe dostępne w sklepie internetowym Neopak są w wielu kolorach, wzorach, rozmiarach i rodzajach. Szukając produktu taniego, zwrócić uwagę trzeba, z jakiej gramatury tektury został on stworzony. To zazwyczaj od niej zależy cena, którą zapłacić będzie trzeba za artykuł przeznaczony do pakowania. Oczywiście tektura – im bardziej wytrzymała, tym bardziej uchroni przed uszkodzeniami mechanicznymi. Warto przemyśleć wybór kartonu, bo nie tylko cena ma znaczenie. Czym tak właściwie jest tektura? Jest to według definicji najgrubszy materiał papierniczy, który powstaje przez połączenie kilku warstw papieru. Następnie możliwe jest wstawienie między nimi wypełnienia, mowa wtedy o tekturze falistej. Fakt, że tektura jest falowana, wpływa na jej sztywność, a co za tym idzie, na odporność. Każda dodatkowa warstwa tektury wpływa na cenę kartonu. Najbardziej polecanym przez nas rozwiązaniem będzie zakup hurtowy – jak wpływa on na cenę? Z coraz to większą ilością wrzuconych do koszyka kartonów, nalicza się specjalny rabat. Już oczywiście pomijamy fakt, że samo robienie zakupów w hurcie wpływa na kwotę, jaką zapłacić będzie trzeba producentowi. Po drugie jest to również duża oszczędność na wysyłce. Jedno zatowarowanie to jedna płatność za kuriera – a kiedy kupuje się w detalu trzeba pamiętać, że dostawa również kosztuje i to nie mało. 

Małe pudełko z wypełniaczem

Żyjemy w czasach, w których życie w zgodzie z naturą jest niezwykle ważne. Każdego dnia dba się o prawidłowy rozwój roślin, ograniczanie plastiku i wspieranie ekosystemu. Zdrowsze podejście do życia daje nam wiele benefitów, dlatego tak często firmy robią wszystko, aby ich marki były odbierane jako eko. Co oznacza to w praktyce? I co mają do tego kartony? Ekologiczne sklepy internetowe bazują na nurcie zero waste i less waste. Kartony mają do tego naprawdę wiele. Czemu by nie wykorzystać używanych kartonów i nie zapoczątkować nowej mody? Przecież jest tyle pudełek, które stoją przy sklepach, są nieużywane i często czekają, aż zniszczy je deszcz. Ekologiczny sklep zobaczyłby w tym szansę! Wystarczy porozmawiać z większym dyskontem i wieczorem odbierać niezliczone ilości tektury, z której stworzone będą niepowtarzalne opakowania wysyłkowe. Trzeba przyznać, że jest to zadanie pracochłonne, ale świetnie sprawdzi się u przedsiębiorców – rękodzielników czy osób mających swoje własne pracownie. Oszczędność na opakowaniach będzie naprawdę duża, a dodatkowo będzie okazja, by zrobić coś dobrego dla planety – z pewnością odwdzięczy się ona w przyszłości. 

Bardzo tanim artykułem przeznaczonym do pakowania są foliopaki. Wychodzą one o wiele taniej niż kartony czy koperty z zabezpieczeniem. Koperty foliowe, bo tak nazywają się one w branży opakowań, są o tyle uniwersalne, że nie trzeba kupować wielu rozmiarów – wystarczy jeden dopasowany do największego artykułu oferowanego w sklepie internetowym – no, chyba że różnica w wymiarach jest naprawdę ogromna, to wtedy nie polecamy takiej oszczędności. W Foliopak spakować można mały produkt, duży, smukły, a nawet okrągły. Ten o nieregularnych kształtach również może zostać zabezpieczony przy pomocy koperty foliowej. Jeśli będzie zbyt dużo wolnej przestrzeni, to wystarczy wsypać Flopak, który powinien załatwić sprawę. Co warto wiedzieć o foliopakach? Koperty foliowe wykonywane są z wysokogatunkowej, grubej i wytrzymałej folii, chroniącej przed wilgocią, zabrudzeniem i przypadkowym uszkodzeniem. Wybór koperty z folii nietransparentnej pozwoli zapewnić poufność i bezpieczeństwo przesyłanych dokumentów. Jest to szczególny istotne w czasach, w których informacja jest tak cennym dobrem. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość nadrukowania na tym rodzaju opakowania firmowego loga, cytatu czy po prostu wzoru, który najbardziej kojarzy się z daną firmą. 

koperta foliowa foliopak
 

Odpowiedni wybór kuriera – czy warto korzystać ze wszystkich możliwości?

Rynek dostawców jest wyjątkowo bogaty w oferty. Są kurierzy, którzy dostarczają przesyłki w jeden dzień i tacy, którzy potrzebują większej ilości czasu, aby paczka trafiła we wskazane miejsce. Firmy kurierskie przepychają się między sobą ciągle to nową ofertą dla nowych, jak i stałych klientów. Oferują szybkie, bezpieczne, tanie i inne (tutaj cechy można byłoby wymieniać godzinami) usługi transportowe. Ciężko jest połapać się w tym, co warte jest uwagi, a co nie powinno zabierać czasu. Czy można wpłynąć na koszta wysyłki? 

Lekkie artykuły do pakowania – bardzo często firmy kurierskie wyceniając przesyłkę, a dokładnie wyliczając kwotę, którą przedsiębiorca zapłacić musi za transport, zwracają uwagę na dwie rzeczy. Mowa tutaj o wadze oraz wielkości. Wiadomo, że nie ma magicznego sposobu, aby zmniejszyć telewizor czy inny sprzęt wysyłany do klienta. Jest natomiast inny sposób, by ograniczać cenę wysyłki. Wystarczy zwrócić uwagę na wagę. Należy wybierać lekkie produkty zabezpieczające, które spełnią swoje zadanie właściwie, a przy tym nie wpłyną na kwotę końcową, którą zapłacić będzie musiał przedsiębiorca. Flopak czy Skropak będzie ważył o wiele mniej niż styropianowe wypełnienie. Nie można pominąć akcesoriów zabezpieczających. Jeśli przesyłka nie zostanie odpowiednio zabezpieczona, trzeba liczyć się z wieloma konsekwencjami. Nie chodzi tylko o uszkodzenia transportowanego towaru. To też konieczność ponownej wysyłki i utrata klienta, który straci zaufanie. Właśnie dlatego warto stosować wypełniacze do przesyłek. Wystarczy wybrać produkt odpowiedzialnie. Jeśli pod ręką dostępna jest waga, to warto z niej skorzystać i sprawdzić, który artykuł waży najmniej. Takie informacje otrzymać można bezpośrednio od nas. 

Stałe umowy z przewoźnikami – firmy kurierskie bardzo lubią mieć stałych klientów, którzy stawiają tylko na jedną, daną firmę. Właściciele oferują korzystne promocje, specjalne artykuły wysyłkowe, na przykład specjalne taśmy, a nawet konta na ich stronie, gdzie przechowywać można adresy, sprawdzać i kontrolować system rozliczeń online oraz pobierać personalizowane raportowania, które pokazują, jak wiele i w jakie strony wysyłana jest dana paczka – może to pomóc w rozbudowywaniu firmy. Dodatkowo właściciel sklepu internetowego skorzystać może z dodatkowych korzyści, jakie daje współpraca, na przykład szybszego wyszukiwania i monitorowania wcześniej wysłanych przesyłek. Może on również planować odbiór, zamawiać kuriera na wybrany dzień, godzinę, a nawet datę w przyszłości. Jest to niesamowicie wygodne dla osób, które lubią mieć wszystko zaplanowane i skontrolowane. Nie ma możliwości, by paczka nie dotarła pod wskazany adres. 

Sklep internetowy grafika

Lokalne firmy – czasem wybór jest tak duży, że nie trzeba decydować się na duże marki. Można znaleźć lokalnego przewoźnika, który chętnie nawiąże stałą współpracę ze sklepem internetowym mającym wiele zleceń. Jest to świetnie rozwiązanie dla osób dopiero stawiających pierwsze kroki w branży wysyłkowej, które chcą lepiej poznać rynek, zanim postawią na popularne firmy – warto wiedzieć, że często ich ceny są zawyżone, aby odstraszać od siebie małe przedsiębiorstwa. To dość popularna praktyka.  Świadomy wybór pomoże rozbudowywać firmę i wznosić ją na wyższe szczeble. Kurier to osoba, która ma bezpośrednią styczność z klientem. Jeśli będzie on niemiły, wredny i mało pomocny, może odbić się to na danym sklepie internetowym, dla którego przewoźnik świadczy usługi. Raczej nikt nie chciałby być oceniany przez pryzmat osoby, której nawet nie zna. 

Jak tanio wysłać i zapakować towar sprzedany w sklepie internetowym? Przede wszystkim zacząć od dobrego rozeznania w terenie; jakie firmy oferują najbardziej jakościowe, a przy tym tanie opakowania? Którzy przewodnicy cieszą się najlepszymi opiniami? To wszystko ma znaczenie. Odpowiedni dobór kartonu lub innego artykułu, wypełniacz, który ochroni nie tylko przed wstrząsami oraz właściwy przewoźnik. Wszystko jest tak samo kluczowe. Sposobem na tanią wysyłkę będzie również poproszenie o indywidualną ofertę od firm kurierskich. Kiedy wszystko dopięte jest na ostatni guzik, to zostaje już tylko zadbanie o odpowiednią wagę towaru i oddanie pakunku w ręce kierowcy. Wszystkim, którzy zaczynają swój biznes związany ze sklepem internetowym lub sprzedażą w inny sposób życzymy powodzenia – wiemy, jak ciężka jest droga, którą trzeba przejść, aby zadowolić klienta. 

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Zastosowanie

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *