SPIS TREŚCI
Poznaj istotne kroki dotyczące bezpiecznego pakowania i wysyłania paczki
W 2021 roku, a dokładniej w połowie września w Polsce zgodnie z danymi KRS zarejestrowanych było aż 51 tysięcy sklepów internetowych. Co więcej, statystyki pokazują, że w tym samym roku, dostęp do internetu miało ponad 92% polskich gospodarstw domowych. Co może wynikać z tego typu danych? Z pewnością to, że wiele osób miało okazję robić zakupy przez internet. Jednak bez tego, często zdarzało się wysyłać paczki – chciażby do rodziny czy przyjaciół. Dziś z uwagi na popularność sklepów internetowych kurierzy mają znacznie więcej pracy. Być może tym spowodowane jest to, że każdemu z nas – podejrzewamy, że bez wyjątku, zdarzyło się dostać przesyłkę wyglądającą dosłownie, jakby została zdeptana przez stado słoni. Oczywiście więcej pracy, czy zły humor nikogo nie tłumaczy. Obowiązki powinny wykonywane być w sposób rzetelny. Nie mniej jedna, różne sytuacje się zdarzają. I choć nie masz kontroli nad tym, jak kurier będzie traktował przesyłkę, to jednak możesz próbować minimalizować ewentualne straty, jakie mogłyby powstać w momencie nieprawidłowego transportu przesyłki. Jak w takim razie zapakować paczkę, żeby była bezpieczna i miała większe szanse na to, że dotrze pod wskazany adres w stanie nienaruszonym?
Planowanie podstawą nie tylko wydajności pracy, ale także bezpieczeństwa paczki
Załóżmy, że dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą internetową. Czy to oznacza, że powinieneś do pierwszego złożonego zamówienia czekać z zakupem kartonów i akcesoriów do pakowania, żeby nie wpędzać się w koszty? Nic bardziej mylnego. Dziś, kiedy konkurencja nie śpi, przesyłka powinna nadana być w ciągu 24 godzin od momentu wpłynięcia zamówienia do systemu i opłacenia go przez konsumenta. A to nie daje Ci zbyt wiele czasu, na robienie zakupów, które pozwoliłyby Ci na wysyłkę odpowiednio zabezpieczonego towaru. Co więcej, tak naprawdę możesz w takiej sytuacji wydać znacznie więcej pieniędzy, bo nie uda Ci się skorzystać z promocji i będziesz musiał dopłacić za ekspresową dostawę.
Pamiętaj więcej, że wybór firmy kurierskiej i podpisanie umowy to nie jedyna rzecz o, która musisz zadbać. Co ciekawe warto też, żebyś miał świadomość, że nie koniecznie musisz korzystać z usług jednej firmy kurierskiej. Bardzo ciekawą opcją są brokerzy kurierscy, którzy pozwalają na korzystanie z wielu firm kurierskich w jednym panelu.
Odpowiednio dobieraj opakowania
Do wyboru masz nie tylko kartony, ale również koperty bąbelkowe i foliopaki. Którą formę warto wybrać? Wszystko zależy od tego, co będziesz sprzedawał. Najważniejsze w tym kontekście jest ustalenie wymiarów oraz wagi produktów. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej dopasować opakowania. W przypadku przedmiotów o dość dużych wymiarach weź pod uwagę ograniczenia kurierów – oczywiście jeśli chodzi o przesyłki standardowe:
- DHL – najdłuższy bok, nie może przekraczać 120 cm, a żadna inna krawędź nie może być dłuższa niż 60 cm. Ważne jest też to, że maksymalna suma boków wynosi 300 cm.
- GLS – długość przesyłki nie może przekraczać 200 cm, suma obwodu i najdłuższego boku nie może z kolei przekraczać 300 cm.
- DPD – maksymalna długość paczki wynosi 250 cm, a suma wszystkich wymiarów nie może być większa nić 300 cm.
- UPS – suma obwodów paczki nie może być większa niż 400 cm, a długość maksymalna to 274 cm.
- InPost (kurier) – maksymalna suma wymiarów wynosi 220 cm, a najdłuższy bok nie może być dłuższy niż 120 cm.
Wybierz odpowiednie wypełniacze do paczek i materiały zabezpieczające
Wybierając foliopak, musisz mieć świadomość tego, że możesz potrzebować więcej folii bąbelkowej do zabezpieczenia przesyłki. Pamiętaj, że każdy wybór pociąga za sobą kolejne. Niezależnie jednak od tego, jakie wybierzesz opakowania, materiały zabezpieczające będą nieodzownym elementem wyposażenia Twojego magazynu. Ważne jest to, żebyś podczas pakowania przesyłki miał świadomość tego, że musi ona przetrwać trudy podróży, sortowania oraz humorów kuriera. Co się z tym wszystkim wiąże? Przede wszystkim rzucanie oraz upadki, wstrząsy i zalania. Dlatego zabezpieczenie ma ogromne znaczenie.
Karton wykonany z grubej i wytrzymałej tektury może przemoknąć – zwłaszcza w przypadku zalania. Foliopaki w żaden sposób nie chronią przed upadkami i wstrząsami. Jak widzisz, każde pakowanie ma jakieś wady. Dlatego wybór odpowiedniego jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa. Bo przecież ubrania złożone ładnie w kostkę, owinięte papierem Kraft, przewiązane wstążką i włożone do foliopaka się nie potłuką. Wszystko ma znaczenie, każdy Twój wybór – powtórzymy to jeszcze raz. Dlatego wszystko zależy od tego, co wysyłasz. W przypadku kruchych i delikatnych przedmiotów nie obędzie się bez folii babelkowej, wypełniacza sizzlepak lub papieru nacinanego. Pakowanie w kartony wymaga z kolei użycia wypełniaczy do paczek, których zadaniem jest wypełnienie pustych przestrzeni w kartonie. Jakiego wypełniacza warto użyć? I tutaj znów odpowiedź jest – to zależy. Między innymi od wagi przedmiotu. Przecież w przypadku wysyłki ciężkich metalowych rzeczy np. części do samochodu czy maszyny rolniczej nie użyjesz poduszek powietrznych, bo popękają w transporcie i nie będzie zabezpieczenia na dalszą podróż. Skąd masz wiedzieć w takim razie, jakie wybrać opakowanie i wypełniacze do paczek? Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta. Pracownicy odpowiedzą na Twoje pytania pomogą Ci w wyborze odpowiednich materiałów.
Zabezpiecz karton – wybierz mocną taśmę pakową
Szkoda Ci pieniędzy na dobrą taśmę pakową? Pamiętaj, że paczka, która się otworzy podczas transportu to tylko i wyłącznie Twoja wina. Oczywiście mowa tutaj o samoczynnie otwierającej się przesyłce, a nie o takich zajściach jak kradzieże.
Pudełka fasonowe wyposażone są w swoje zamknięcia. Dzięki temu nie musisz używać nawet taśmy. Aczkolwiek w formie dodatkowego zabezpieczenia często są wykorzystywane kawałki taśmy lub coraz modniejsze naklejki z logo, lub sloganem firmy. Ciekawe rozwiązanie – bardzo estetyczne i pomagające w budowaniu wizerunku marki.
Zadbaj o oznaczenie przesyłki
Wysyłka przedmiotów szklanych, delikatnych, wrażliwych na wstrząsy – np. elektronika powinna być dobrze zaplanowana. Jednym z ostatnich punktów do odhaczenia na liście jest bez wątpienia oznaczenie przesyłki. Z jakimi konkretnie oznaczeniami możesz się spotkać?
- Naklejki uwaga szkło, fragile;
- W formie dwóch strzałek do góry, które mówi o tym, że paczki nie należy kłaść;
- Dłonie rozłożone nad paczką oznacza, że przesyłka powinna być szczególnie chroniona przed upadkiem;
- Parasolka z kroplami wody oznacza, że należy chronić przesyłkę przed zmoczeniem – bardzo przydatne w przypadku wysyłania książek, katalogów, ubrań, itp.
Warto też zadbać o odpowiednie naklejenie etykiety z adresem. Pamiętaj o tym, aby nie znajdowała się ona na zgięciu i nie była pognieciona. Najlepiej naklej ją na płaskiej powierzchni, na gorze przesyłki.
Zadbaj o to, aby przesyłkę można było szybko otworzyć
Super, jeśli udało się, żeby paczka dotarła bezpiecznie i w nienaruszonym stanie do Klienta. Czy to znaczy, że już koniec nerwów? Jak się okazuje nic bardziej mylnego. Teraz znaczenie ma jeszcze to, jak szybko Klientowi uda się otworzyć paczkę. I czy uda mu się to zrobić bezpiecznie. Dokładnie tak, nie żartujemy. Zadbaj więc o to, aby ilość taśmy pakowej, wypełniaczy i folii bąbelkowej była wystarczająca, ale nie nadmierna. Pamiętaj, że jeśli Klient nie będzie musiał używać przy otwieraniu przesyłki ostrych narzędzi, tym lepiej. W takim wypadku może faktycznie rozważyć opakowania fasonowe?