Folia bąbelkowa – jak powstała i jak jej używać?

Folia bąbelkowa to chyba pierwsza rzecz, która przychodzi na myśl o pakowaniu przedmiotów do wysyłki. To lekkie i elastyczne tworzywo chroni owinięte nim towary, a dodatkowo sprawdza się doskonale jako wypełnienie wolnej przestrzeni w kartonach. Oprócz tego, że stanowi doskonałe zabezpieczenie przed uszkodzeniami, kojarzyć się może także z popularną formą relaksu.

Folia bąbelkowa – co warto o niej wiedzieć?

Folia bąbelkowa jest zbudowana z pęcherzyków powietrza, które zostały umieszczone pomiędzy dwoma warstwami. Przestrzenie wypełnione powietrzem pełnią funkcję izolacyjną i amortyzacyjną w czasie transportu. Wykorzystuje się ją do pakowania szkła, elektroniki, sprzętu AGD, a nawet instrumentów muzycznych. Pakowanie i wysyłka są integralną częścią branży e-commerce. Z uwagi na fakt, że ludzie kupują coraz więcej produktów online, oczekują towaru najwyższej jakości i jego odpowiedniego zabezpieczenia podczas transportu. Jeśli nie produkt nie dotrze do konsumenta w dobrym stanie, jest bardzo prawdopodobne, że towar zostanie zwrócony, a sprzedawca poniesie stratę. Co więcej, żyjemy w dobie technologii i mediów społecznościowych, a pojedyncze negatywne opinie w sieci są w stanie drastycznie zepsuć reputację marki. Aby temu zapobiec, niezbędne jest używanie przez sprzedających odpowiednich materiałów opakowaniowych. To one robią pierwsze wrażenie i budują zaufanie klienta do marki. Jeśli produkt jest zapakowany prawidłowo, zwiększy to popularność firmy, a zadowolony klient z pewnością wróci. To właśnie folie bąbelkowe, przystępne cenowo i ekonomiczne produkty, zapewniają wyjątkową ochronę przesyłek oraz zabezpieczają przedmioty podczas transportu i przechowywania w magazynach.

Arkusz folii bąbelkowej

Przypadkowy eksperyment, który zmienił świat

Zastanawiasz się, skąd się wzięła folia bąbelkowa? Wbrew pozorom nie jest to nowy wynazalek, bowiem na rynku istnieje od ponad 60 lat.

W 1957 roku amerykańscy inżynierowie – Alfred Fielding i Marc Chavannes – wpadli na pomysł stworzenia tapety o specyficznej teksturze. Eksperyment polegał na tym, że przepuścili dwa arkusze zasłony prysznicowej przez zgrzewarkę i tak powstała folia z uwięzionymi wewnątrz pęcherzykami powietrza. Początkowo produkt nie cieszył się aż taką popularnością, na jaką liczyli jego wynalazcy. Folia pęcherzykowa, choć to niezwykle innowacyjne rozwiązanie, zniknęłaby, gdyby wynalazcy nie znaleźli jej idealnego przeznaczenia. Eksperymentowali z różnymi grupami docelowymi i wreszcie znaleźli swój podstawowy rynek.
 

Folia bąbelkowa i jej dalsze losy

Aby kontynuować swoją działalność Fielding i Chavannes nazwali swój produkt “Bubble Wrap” i założyli Sealed Air Corporation w 1960 roku. Pomimo małej popularności wynalazku panowie się nie poddali. 28 lipca 1964 roku otrzymali patent na proces produkcyjny (jako metodę wytwarzania laminowanego materiału amortyzującego) oraz sprzęt i wyposażenie, niezbędne do wytłaczania i laminowania folii.

Początkowo przeznaczenie folii pęcherzykowej było inne niż obecnie – sprzedawano ją jako izolację do szklarni, co również nie przyniosło spektakularnych efektów. Dopiero po trzech latach pracownik Sealed Air wymyślił lepsze zastosowanie dla tego produktu. Postanowił wykorzystać folię bąbelkową do ochrony nowych komputerów IBM w trakcie transportu. Startująca wówczas firma komputerowa potrzebowała łatwego w użyciu materiału do pakowania swoich produktów, które były wrażliwe na wstrząsy i uszkodzenia mechaniczne. Tak więc IBM stał się pierwszym klientem Sealed Air. I tak oto przypadkowy wynalazek i nieudany eksperyment zrewolucjonizował przemysł i sprzedaż wysyłkową, ułatwiając tym samym handel elektroniką. Małe przedsiębiorstwa, produkujące opakowania, szybko zainspirowały się nową technologią. Rozpoczęto zastępowanie wypełnienia w postaci papieru gazetowego lepszym sposobem ochrony przedmiotów w trakcie transportu. To rozpowszechnienie folii pęcherzykowej wpłynęło na rozwój Sealed Air Corporation.

Ewolucja nastąpiła także w wyglądzie produktu – zmieniał się jego kształt, rozmiar, grubość, a co za tym idzie – wytrzymałość. Oprócz praktycznego zastosowania, gruba folia bąbelkowa sprawiała dodatkowo radość osobie odpakowującej paczkę za sprawą przebijania pęcherzyków powietrza. Firma nadal nie generowała niestety oczekiwanych zysków. Z uwagi na fakt, że Marca Chavannesa uważano za wizjonera, a Al Fielding był zwykłym inżynierem, przedsiębiorstwo potrzebowało osoby zarządzającej. W 1971 roku dyrektorem generalnym został TJ Dermot Dunphy. Jego działalność przyniosła firmie miliardowe zyski. Jako przedsiębiorca z wykształcenia Dunphy pomógł Sealed Air Corporation ustabilizować działalność i zdywersyfikować bazę produktową. Rozszerzył nawet sprzedaż, proponując folię pęcherzykową producentom basenów. Przez kilka lat wyjątkową popularnością cieszyły się przykrycia basenowe Bubble Wrap. Dzięki dużym kieszeniom powietrznym osłony pomagały zatrzymać promienie słoneczne i ciepło, a to powodowało, że woda w basenie posiadała odpowiednią temperaturę.

Folia bąbelkowa obecnie

W XXI wieku folia pęcherzykowa na metry przybrała różnorakie formy i jest powszechnie dostępna w sprzedaży pod pstacią kopert, albo jako woreczki bąbelkowe. Stała się fundamentem przygotowania paczek do transportu. Folia bąbelkowa w dzisiejszych czasach jest również materiałem przyjaznym dla środowiska, ponieważ wytwarza się ją z surowców, pochodzących z recyklingu. Produkty, których bazą jest folia pęcherzykowa, wciąż są postrzegane jako innowacyjne. Dziś Sealed Air Corporation jest jedną z najbogatszych firm w Stanach Zjednoczonych. Każdego roku Sealed Air wytwarza wystarczającą ilość folii bąbelkowej, aby rozciągnąć ją z Ziemi na Księżyc i z powrotem. Wartość jej sprzedaży oscyluje wokół kilku miliardów dolarów rocznie, zatrudnia około 15 tysięcy pracowników, obsługujących klientów w ponad 100 krajach. Firma, pierwotnie zlokalizowana w New Jersey, przeniosła swoją światową siedzibę do Północnej Karoliny w 2016 roku. Aktualnie wytwarza i sprzedaje kilka rodzajów produktów, oferuje nawet folię pęcherzykową, pozbawioną pęcherzyków powietrza. To nadmuchiwana wersja popularnego zabezpieczenia. Zamiast dużych rolek napowietrzonej folii przedsiębiorstwo sprzedaje ciasno owinięte rolki folii wraz z urządzeniem mechanicznym, które w razie potrzeby pompuje do nich powietrze. Ten innowacyjny produkt jest znacznie wydajniejszy, a koszty jego transportu niższe.

Standardowa folia pęcherzykowa, dostępna w sprzedaży, jest:

  • bezzapachowa,
  • bezpyłowa,
  • neutralna pod względem chemicznym,
  • wodoodporna,
  • paroszczelna,
  • ekologiczna.

Folia bąbelkowa – gdzie kupić w Warszawie?

Oto kilka miejsc, gdzie możesz ją znaleźć: sklepy budowlane takie jak Castorama czy Leroy Merlin z pewnością oferują folię bąbelkową w swoim asortymencie. Możesz również zwrócić się do lokalnej poczty – często mają one w ofercie różnego rodzaju materiały do pakowania.

Jednak jeśli chodzi o najszerszy wybór, najlepsze ceny i gwarancję jakości, warto zwrócić uwagę na firmę NEOPAK Sp. z o.o. To specjaliści w dziedzinie opakowań, którzy słyną z doskonałego asortymentu folii bąbelkowych. Co więcej, firma ta wyróżnia się tym, że jej produkty są zawsze dostępne od ręki. Jeżeli jesteś w pośpiechu, NEOPAK umożliwia szybkie odbiory, a także ekspresową wysyłkę kurierem. Dla tych mieszkających w Warszawie i jej okolicach, istnieje dodatkowo opcja dostawy bezpośrednio do domu lub firmy.

Zainteresowany? Oto adres, pod którym możesz znaleźć hurtownię NEOPAK: ul. Leonidasa 51, 02-239 Warszawa. Sprawdź ofertę i przekonaj się sam, dlaczego tak wielu klientów wybiera właśnie ich produkty!
 

 

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Folia bąbelkowa

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *