SPIS TREŚCI
W internecie znaleźć można różne wiadomości. Jedne bardziej, drugie mniej wiarygodne. Zanim na któryś się powołamy, warto głębiej poszukać, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. W tym przypadku chcemy jednak powiedzieć o kilku sprawach, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Nie tylko jako producent opakowań, ale również jako sklep internetowy współpracujący z gronem sprzedawców oferujących swoje produkty w sieci. Dlatego jesteśmy pewni co do tego, że mamy rację i powiemy Ci dzisiaj jak pakować zamówienia e-commerce.
Mity dotyczące pakowania zamówień e-commerce
Pakowanie zamówień internetowych, choć jest uważane za prozaiczne, to z wielu powodów, takie nie jest. Osoba pakująca musi zwrócić uwagę na mnóstwo szczegółów, które mają znaczenie zarówno dla klientów, jak i dla bezpieczeństwa wysyłanych towarów. I tym sposobem przechodzimy do pierwszego z mitów, czyli do odpowiedzi na pytania, jak nie pakować zamówień, a przynajmniej, jak nie dać sobie wmówić, że jakość w tym kontekście nie ma znaczenia.
MIT1 – mężczyźni nie zwracają uwagi na dbałość o szczegóły podczas otwierania przesyłki
Konsumenci zwłaszcza ci, którzy robią zakupy online, są coraz bardziej wymagający. I dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Doskonale widać to na przykładzie unboxingów, które obiegają różnego rodzaju media społecznościowe. Oczywiście, więcej filmików znajdziemy z kobietami, jednak nie oznacza to, że mężczyźni w ogóle nie zwracają na to uwagi. Wysyłanie do nich zamówień w noszących ślady zużycia kartonach lub w ogóle niepakowanie towaru w kartony, ale zawijanie go w tekturę i oklejanie kilometrami taśmy pakowej, nawet jeśli są to śrubki, podkładki czy gwoździe, nie jest najlepszym pomysłem.
MIT2 – opakowanie nie ma znaczenia, liczy się tylko cena produktu
Jest to mocne nawiązanie do wcześniejszego mitu dotyczącego tego, że mężczyźni jakoby nie zwracają uwagi na to, jak przesyłki są pakowane. Oczywiście, wielu klientów chciałoby, żeby wysyłka była za darmo, jednak czy jest to równoznaczne z chęcią zrezygnowania przez nich z doświadczeń, jakie daje otwieranie pięknie zapakowanej paczki? Absolutnie nie! Można nawet powiedzieć, że konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, jak pakowane są zamówienia. Widoczne jest to doskonale w przypadku korzystania z materiałów ekologicznych. Jak więc widzisz, coraz większe oczekiwania klientów dotyczą również pakowania zamówień, a w tym jakości materiałów oraz precyzji i dokładności.
Podsumowanie – mity dotyczące pakowania zamówień, które mogą zaszkodzić Twojemu biznesowi. Czy opakowanie ma znaczenie?
Prowadzenie sklepu online jest złożonym zajęciem. Każde z nich ma w szerszej perspektywie ogromne znaczenie dla całości biznesu. Nie inaczej jest z pakowaniem przesyłek. Warto więc zagłębić się w świat mitów, aby odejść od tego, co może przysparzać Ci problemów z klientami. Dlatego na przykład nie powinieneś wierzyć w to, że dla mężczyzn nie ma znaczenia, w co spakowane jest zamówienie. Mitem jest też to, że klienci zwracają uwagę wyłącznie na cenę produktu. Tak było lata temu, gdy sklepy internetowe zaczynały dopiero podbijać rynek. A jak najlepiej to zrobić? No właśnie zaniżaniem cen. Teraz dla konsumentów liczy się wysoka jakość i estetyka. Między innymi dlatego też korzystają m.in. z takich wypełniaczy jak papier nacinany, sizzlepak, czy wiolina.