SPIS TREŚCI
Na rynku możemy znaleźć wiele różnych rodzajów etykiet kurierskich na paczki. Etykieta to nie tylko wydruk, na którym widnieją dane adresata i nadawcy przesyłki. Te zwykle są automatycznie generowane na stronach firm kurierskich, ale nie zawsze. Zdarza się, że wolimy sami drukować etykietę na specjalnym papierze. Dziś przyjrzymy się bliżej różnym rodzajom etykiet – naklejkom samoprzylepnym, etykietom informacyjnym, ostrzegawczym i ekologicznym. Dzięki tej wiedzy lepiej zabezpieczysz swoje paczki i zyskasz pewność, że dotrą do odbiorcy w stanie idealnym.
Etykiety kurierskie samoprzylepne – cechy i zastosowanie
Wśród popularnych rodzajów etykiet samoprzylepnych możemy sobie wyróżnić np.:
- Uniwersalne etykiety samoprzylepne 105×148,5 mm,
- ETYKIETY A4 „2” 100 arkuszy 210X148.5 MM.
Produkty w różnych formatach sprawiają, że każdy może wybrać te, które będą idealnie dopasowane do jego oczekiwań. Etykieta kurierska samoprzylepna może być wykorzystywana do przekazania każdej informacji. W trakcie podróży paczki, jest odporna na niekorzystne warunki pogodowe na przykład deszcz, śnieg i mocne promieniowanie UV. Taka uniwersalna etykieta może mieć zastosowanie:
- jako etykieta adresowa,
- reklamowa,
- do znakowania towarów,
- jako etykieta informacyjna i ostrzegawcza.
Z czego składa się etykieta kurierska?
Żeby etykietka kurierska mogła w pełni spełniać swoje funkcje, powinna:
- mieć warstwę samoprzylepną, która zapewnia bardzo dobrą przyczepność,
- mieć odpowiedni wymiar (do jednych z najbardziej popularnych zaliczamy 100x150x170 mm; w okolicy tego wymiaru mieszczą się etykiety popularnych firm przewozowych np. InPost, UPS, GLS),
- mieć wyraźny i czytelny nadruk – stosuje się tutaj technologię termiczną lub termotransferową.
Technologia termiczna
Etykiety termiczne są nieco mniej odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne w porównaniu do naklejek termotransferowych. Charakteryzuje je wyraźny druk, który jednak może z czasem zanikać pod wpływem ciepła i promieniowania UV. Bez problemu sprawdzą się wszędzie tam, gdzie przesyłka nie będzie narażona na silne promieniowanie słoneczne lub duże wahania temperatur.
Technologia termotransferowa
Etykiety powstające przy pomocy tej technologii są jeszcze bardziej trwałe. Druk nie rozmazuje się, nie blaknie i nie niszczy się pod wpływem deszczu, śniegu lub wysokiej temperatury. Są wykorzystywane przez osoby, których paczki będą transportowane w trudnych warunkach.
Etykieta wysyłkowa – co powinno się na niej znaleźć?
Zazwyczaj etykiety wysyłkowe są niezbędne w celach identyfikacyjnych. Powinny się na nich znaleźć wówczas takie dane jak:
- dane nadawcy,
- dane odbiorcy,
- dane dotyczące paczki np. wymiary, waga,
- tracking number, czyli kod śledzenia paczki.
Dzięki poprawnemu uzupełnieniu powyższych danych, paczka może bezpiecznie trafić do właściwego odbiorcy.
Poznajmy bliżej etykiety termiczne
Wśród etykiet kurierskich możemy sobie wyróżnić etykiety termiczne, które są wykonane w specjalnej technologii reagującej na ciepło. Przy ich produkcji nie trzeba używać barwników i tuszy. Przeznaczone są do wykorzystania w drukarkach, których głowice generują wysoką temperaturę. Przy pomocy drukarki etykieta termiczna zaczernia się i dzięki temu możemy widzieć na niej dowolny tekst. Koszt produkcji tego rodzaju naklejek jest dość niski, ponieważ nie ma potrzeby kupowania dodatkowych materiałów.
Kiedy i gdzie wykorzystuje się etykiety kurierskie termiczne?
Dzięki niskim kosztom stworzenia etykiet termicznych, są one bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele sklepów wysyłkowych. Ze względu na swoje właściwości, nie stosuje się ich jedynie do oznaczania produktów takich jak mięso, warzywa czy nabiał. Oznacza się nimi przesyłki i drukuje na nich listy przewozowe.
Czy wiesz, że…
W etykietach termicznych stosuje się różne rodzaje kleju. Zazwyczaj są to kleje na bazie kauczuku lub akrylu.
W etykietach termicznych stosuje się różne rodzaje kleju. Zazwyczaj są to kleje na bazie kauczuku lub akrylu.
Etykiety ostrzegawcze – niezwykle popularne i praktyczne
Wśród etykiet kurierskich szczególne miejsce zajmują naklejki ostrzegawcze. Są niezbędne, kiedy wysyłamy przedmioty delikatne, kruche albo wrażliwe na uszkodzenia np.
- szkło,
- porcelanę,
- obrazy na płótnie,
- sprzęt AGD i RTV,
- inne produkty dekoracyjne.
Popularne naklejki ostrzegawcze na przesyłki
Naklejki ostrzegawcze na paczkach informują kuriera o zawartości i pozwalają mu zwiększyć swoją uważność. Do najchętniej wybieranych etykiet tego typu należą:
- etykieta kurierska Góra This Way Up 10 x 10 cm – wiele transportowanych przedmiotów wymaga utrzymania konkretnej pozycji paczki. Zarówno kurier, jak i osoby pracujące na sortowni oraz magazynie będą wiedziały, jak należy ustawić paczkę, aby zawartość nie uległa uszkodzeniu. Duża naklejka 10 x 10 cm z pewnością zostanie bez trudu zauważona.
- naklejki ostrzegawcze Ostrożnie – pełnią podobną funkcję jak etykiety Góra/Dół, jednak komunikat jest bardziej ogólny i uniwersalny,
- naklejka Otwórz ostrożnie – będą idealne w przypadku, jeśli zawartość paczki może się rozsypać lub łatwo ją uszkodzić podczas otwierania kartonu nożykiem,
- etykieta Nie zamoczyć – komunikat ostrzega, że paczka jest wrażliwa na działanie wody, dlatego kurier zachowa szczególną ostrożność podczas załadunku i rozładunku.
Czy wiesz, że…
Etykiety kurierskie na paczki, które mają na celu ostrzegać pracowników firm kurierskich, mogą prezentować tylko przedmiot, bez napisu. Zobacz np. naklejki z kieliszkiem, które bez komunikatu słownego ostrzegają, jak wrażliwa jest zawartość przesyłki.
Etykiety kurierskie na paczki, które mają na celu ostrzegać pracowników firm kurierskich, mogą prezentować tylko przedmiot, bez napisu. Zobacz np. naklejki z kieliszkiem, które bez komunikatu słownego ostrzegają, jak wrażliwa jest zawartość przesyłki.
Etykiety kurierskie na paczki, które mają funkcję informacyjną
Etykiety informacyjne na przesyłki stosuje się w celu szybkiego przekazania najważniejszych informacji. Dla przykładu są to:
Tego rodzaju nalepki przydają się szczególnie w firmach. Są także idealne do przekazywania cennych wskazówek odbiorcom paczek. Sprawdzenie produktu przy kurierze stanowi dodatkowe zabezpieczenie interesów zarówno nadawcy, jak i odbiorcy.
Okrągłe naklejki na paczki
W ostatnim czasie szczególną popularnością, zwłaszcza w sklepach ecommerce, cieszą się kolorowe naklejki okrągłe. Zwykle pełnią funkcję ozdobną i marketingową. Można na nich napisać do klienta coś miłego, nadrukować logotyp albo pozostawić puste. Kolor etykiety korespondujący z marką, będzie niósł ze sobą dodatkowy walor estetyczny.
Czy wiesz, że…
Na okrągłych, kolorowych etykietach można nadrukować np. logo przy pomocy druku termotransferowego. Polega on na podgrzewaniu pigmentu, który jest zawarty na taśmie termotransferowej. Cechuje się wysoką trwałością.
Na okrągłych, kolorowych etykietach można nadrukować np. logo przy pomocy druku termotransferowego. Polega on na podgrzewaniu pigmentu, który jest zawarty na taśmie termotransferowej. Cechuje się wysoką trwałością.
Ekologiczne etykiety kurierskie na paczki – kiedy ich używać?
XXI wiek niesie dla firm wysyłkowych wiele wyzwań. Coraz częściej porusza się tematy ekologii, idei zero waste i ponownego wykorzystania materiałów opakowaniowych. Powstaje także wiele różnych, ekologicznych alternatyw dla klasycznych materiałów. Zamiast folii bąbelkowej używa się papieru bąbelkowego, a zamiast foliowych wypełniaczy – te papierowe. Nie inaczej jest w przypadku etykiet kurierskich. Warto zwrócić swoją uwagę na takie produkty, jak m.in.:
- NAKLEJKI EKO KRAFT 100X150 250SZT,
- NAKLEJKI OKRĄGŁE EKO KRAFT FI35MM 250SZT.
Tego typu etykieta kurierska na paczkę jest wyprodukowana z biodegradowalnego materiału, jakim jest papier kraftowy. Jest on kompostowalny, a tym samym w pełni neutralny dla ekosystemu. Co więcej, także klej stosowany przy produkcji etykiet ma pochodzenie naturalne. Nie oznacza to, że jest nietrwały. Wręcz przeciwnie, cechuje go duża odporność na szeroki zakres temperatur. Podobnie, jak w przypadku naklejek wcześniejszych, mamy tutaj możliwość nadruku termotransferowego. Sklepy internetowe i inne firmy wysyłkowe chętnie korzystają z tego typu rozwiązań, ponieważ klienci oczekują podejścia eko.