Dieta pudełkowa – pakujemy jedzenie

Dieta pudełkowa to catering przygotowywany przez firmę i dostarczany do klienta do domu lub biura. Jego nazwa pochodzi od kształtu, czyli od produktów spożywczych, które znajdują się w pudełkach. To idealne rozwiązanie dla zapracowanych osób, które nie mają czasu na przygotowywanie urozmaiconych i zdrowych posiłków. Jednak będąc firmą cateringową musisz odpowiednio zapakować przygotowane posiłki. W co najlepiej pakować jedzenie?

Opakowania do żywności mają stawiane są wysokie wymagania. Służą one nie tylko do przechowywania, ale często także do bezpiecznego transportu. Dlatego ważne jest, aby z jednej strony były higieniczne, a z drugiej szczególnie stabilne i trwałe. Ponadto powinny być praktyczne i łatwe w obsłudze. Dobrze dobrane opakowanie żywności zapewnia, że ​​posiłek bezpiecznie dotrze do klienta, a co więcej, obsługa cateringu nie będzie musiała poświęcić dużo czasu na ich zapakowanie. 

Co to jest dieta pudełkowa

Dieta-pudekowa--pakujemy-jedzenieDieta pudełkowa nazywana jest również cateringiem dietetycznym. Polega ona na tym, że klient zamawia zbilansowane posiłki, które są mu dostarczane do pracy lub domu. Od innych form jedzenia na wynos różni się tym, że posiłki tworzone są przez dietetyka i zachowują wszelkie normy zdrowego i racjonalnego żywienia. Dieta pudełkowa pomaga w dbaniu o zdrowe, zrzuceniu zbędnych kilogramów oraz w utrzymaniu szczupłej sylwetki.

Dieta pudełkowa może być dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Firmy cateringowe oferują posiłki o różnej kaloryczności i z różnym składem. Klienci mogą zamówić posiłki wegańskie, wegetariańskie lub specjalnie zbilansowane potrawy dla sportowców. Każdy posiłek zapakowany jest w oddzielne opakowanie i dostarczony do domu lub biura. Jednak, żeby dieta pudełkowa spełniała swój cel, żywność musi być dobrze zabezpieczona podczas transportu oraz dawać klientom możliwość przechowywania jej przez pewien okres czasu, tak aby nie utraciła swoich walorów smakowych. Pakowanie posiłków i dostawa w cateringu pudełkowym może stanowić pewne wyzwanie.

Opakowania do przechowywania i transportu żywności

Dieta-pudekowa--pakujemy-jedzenie-1Pakowanie produktów spożywczych to problem, który wielu profesjonalistom z branży spożywczej może wydawać się bardzo złożony! Musisz nie tylko przestrzegać obowiązujących przepisów, ale przede wszystkim upewnić się, że opakowanie nadaje się do kontaktu z żywnością. Musisz również zadbać o wrażenia klientów, niezależnie od tego, czy Twoje dania są dostarczane do domu, czy zamawiane na wynos.

Podstawą do dokonania wyboru odpowiedniego opakowania jest zrozumienie jakie funkcje musi ono spełniać. Dobre opakowanie to takie, które zapewnia bezpieczeństwo żywności. Jest to kluczowy czynnik, który dodatkowo musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Kolejnym wyznacznikiem dobrego opakowania jest jego trwałość. Musi ono zabezpieczać produkty spożywcze tak, aby dotarły do klienta w nienaruszonym stanie. Innymi słowy, Twoje opakowanie do żywności musi być zgodne ze sposobem dostawy. Czy jest to jedzenie brane na wynos, fast food czy smaczne i zdrowe posiłki przygotowywane w ramach diety pudełkowej? Od tego zależy, które opakowanie wybierzesz. Ostatnim czynnikiem jest możliwość personalizacji opakowania. Warto, aby Twoi klienci otrzymywali swoje posiłki w opakowaniu z Twoim logo, aby mieli pewność co i od kogo zamówili.

Opakowania na żywność dostępne na rynku

W zależności od sprzedawanych produktów i metody dostawy, z której korzystasz, musisz znaleźć opakowania najlepiej odpowiadające Twoim potrzebom. Oto kilka pomysłów na opakowania żywności, które warto rozważyć dla Twojej firmy:
  • Dieta-pudekowa--pakujemy-jedzenie-2Pudełko na sałatkę z pokrywką – świetnie sprawdza się do sałatek i przystawek. Chroni dania podczas transportu i zamienia się w miskę, gdy tylko pokrywka zostanie zdjęta. Jego zalety to hermetyczne i wodoodporne zamknięcie, design i elegancja oraz fakt, że umożliwia klientom odgrzewanie posiłków w kuchence mikrofalowej.
  • Pudełko z 3 przegródkami – umożliwia pakowanie gorącej i zimnej żywności. Najlepiej sprawdza się do pakowania i transportu dań cateringowych.
  • Kubek deserowy + pokrywka płaska lub kopułkowa – umożliwia transport pysznych deserów (mus, tiramisu itp.)
  • Tekturowe pudełko na hamburgery i frytki – opakowanie wykonane z papieru jest całkowicie bezpieczne i przyjazne dla środowiska. Dodatkowo nie wydzielaja szkodliwych substancji podczas nagrzewania.
  • Styropianowe słoiki – idealnie nadają się do przechowywania zup lub sosów. Zapewniają ochronę żywności, a dobrze zamknięte nie pozwolą wylać się zawartości.
  • Sosjerki – są to małe pojemniczki, które służą do przewożenia w nich dodatkowych sosów, oliwy czy innych toppingów, które powinny być dodane do dania w późniejszym czasie.
  • Pojemniki na ciasto – zapewniają stabilność i ochronę podczas transportu, a także pomagają w zachowaniu świeżości ciast, tortów, ciasteczek.    
Jeżeli jesteś firmą cateringową to warto również dodatkowo zabezpieczyć żywność podczas transportu. Najlepiej do tego sprawdzi się folia lub papier spożywczy. Są one niezbędne do uniknięcia zabrudzenia lub przelania opakowania. innym wygodnym rozwiązaniem są papierowe torby. Używa się ich, aby pomóc Twoim dostawcom lub klientom w praktycznym przenoszeniu ich posiłków. Nie zapomnij również o sztućcach. Jednorazowe noże i widelce mogą być bardzo przydatne dla Twoich klientów.

Ekologiczne opakowania do żywności

Dieta-pudekowa--pakujemy-jedzenie-3Opakowania żywności są niezbędne do ochrony artykułów spożywczych i zachowania ich wartości odżywczych i smakowych do czasu ich spożycia. To także środek komunikacji. Ten aspekt może być szczególnie ważny dla firm cateringowych oferujących swoim klientom dietę pudełkową. Opakowanie pozwala markom wyróżnić się na tle konkurencji, promować produkty i zachęcać do zakupów. Jednak używanie opakowań do żywności stwarza realny problem ekologiczny. Nadmierne pakowanie, używanie plastiku i opakowań czy zastawy jednorazowego ma bardzo negatywny wpływ na środowisko. Jeżeli więc prowadzisz własną firmę cateringową i pragniesz zaoferować swoim klientom dietę pudełkową, zastanów się nad opakowaniami, które są dużo bardziej przyjazne środowisku.

Ekologiczne opakowania do żywności to takie, które są przyjazne dla środowiska i wykonane z materiałów naturalnych lub wielokrotnego użytku. Ekologiczne opakowanie jest zdrowe i nie zagraża naszej planecie. Do rozwiązań ekologicznych zaliczymy opakowania biodegradowalne, kompostowalne lub pochodzące z recyklingu i do recyklingu się nadające. Przykładem takiego opakowania jest torba papierowa typu kraft. Nadaje się do transportu produktów spożywczych i niespożywczych, może być stosowany według potrzeb i w dowolnej dziedzinie działalności. Wyspecjalizowany sklep może jej używać do sprzedaży akcesoriów, sprzedawca do pakowania owoców i warzyw, a cukiernik do sprzedaży na wynos czekoladowych rogalików i ciasteczek. Oto kilka konkretnych przykładów ekologicznych opakowań do przechowywania żywności:

  • Kartony tekturowe do pizzy – jest to solidny karton wykrojnikowy, który pozwala bezpiecznie transportować pizzę. S to uniwersalne opakowanie, na które można nadrukować lub nakleić elementy reklamujące firmę.
  • Pudełko na sałatkę Kraft z okienkiem z bioplastiku – hermetyczne i bardzo wytrzymałe opakowanie, które ma bezpieczny system zamykania. Idealne do sałatek na wynos z sosem.
  • Biodegradowalne pudełko na hamburgery – to ekologiczne opakownie jest praktyczne i umożliwia transport, utrzymywanie ciepła hamburgerów.
  • Biodegradowalna torebka na frytki – to ekologiczne opakowanie cechuje się dużą wytrzymałością. Nadają się do wielokrotnego użytku, dlatego są szczególnie przyjaznym dla środowiska materiałem opakowaniowym.
  • Doypack ECO KRAFT – są to torebki wyposażone w strunowe zamknięcie. Ich największą zaletą jest trwałość i szczelność, więc żadne zapachy ani zawartość nie przedostają się na zewnątrz.

Chociaż kwestie środowiskowe są obecnie szeroko dyskutowane, wciąż zbyt mało firm podejmuje zdecydowane działania. Decydując się na ekologiczne opakowania, pokazujesz swoją różnicę i wyprzedzasz konkurencję. Jest to silny argument marketingowy przemawiający za przyciągnięciem nowych konsumentów i odwróceniem ich od dotychczasowych marek poprzez oferowanie bardziej przyjaznych dla środowiska alternatyw. 

Jeżeli już funkcjonujesz na rynku od dłuższego czasu to zwróć uwagę na zachowanie Twoich klientów. Firmy zaangażowane w ochronę środowiska cieszą się większą popularnością wśród konsumentów. Prosta zmiana opakowania może zatem przyczynić się do znacznego zwiększenia Twojej widoczności i rozgłosu. Wyróżniasz się również na tle konkurentów, którzy nadal używają tradycyjnych opakowań.

Spersonalizowane opakowania do żywności – czy warto?

Prowadząc firmę cateringową oferującą dietę pudełkową warto zadbać, aby posiłki były dostarczane w obrandowanych opakowaniach. Personalizacja sprawia, że ​​opakowania do żywności są oryginalne, niepowtarzalne i wyróżniają się na tle konkurencji. Umieszczając kolory firmowe, logo czy dodatkowy przekaz na opakowaniu, wspierasz wizerunek swojej firmy. Od opakowań w jaskrawych kolorach, które przyciągają wzrok, lub luksusowych opakowań monochromatycznych, po obecność elementów komunikacji tekstowej, spersonalizowane opakowanie poprawia wizerunek Twojej marki, rozgłos i oczywiście przyciąga nowych klientów.

Fast food, tradycyjna restauracja, kawiarnia, bar czy firma cateringowa… Niezależnie od tego, czy są to kubki, torby papierowe czy pudełka na wynos, spersonalizowane opakowania stają się niezbędne, aby wyróżnić się na tle innych. Oto 5 zalet personalizacji opakowań na żywność:

  • wzmacniają przekaz marketingowy Twojej firmy
  • biernie przyciągają nowych klientów
  • oferują lepsze wrażenia klientów
  • wzmacniają rozpoznawalność marki
  • buduj lojalność konsumentów
Dieta pudełkowa jest bardzo popularna wśród osób, które nie mają czasu, aby samodzielnie przygotowywać wartościowe i zbilansowane posiłki. Zapotrzebowanie na zdrowy catering sprawił, że na rynku powstało wiele firm oferujących takie posiłki. Jeżeli chcesz się wyróżnić, pamiętaj o spersonalizowanych nadrukach na opakowaniach.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Gastronomia

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *