SPIS TREŚCI
Opakowania do żywności mają stawiane są wysokie wymagania. Służą one nie tylko do przechowywania, ale często także do bezpiecznego transportu. Dlatego ważne jest, aby z jednej strony były higieniczne, a z drugiej szczególnie stabilne i trwałe. Ponadto powinny być praktyczne i łatwe w obsłudze. Dobrze dobrane opakowanie żywności zapewnia, że posiłek bezpiecznie dotrze do klienta, a co więcej, obsługa cateringu nie będzie musiała poświęcić dużo czasu na ich zapakowanie.
Co to jest dieta pudełkowa
Dieta pudełkowa może być dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Firmy cateringowe oferują posiłki o różnej kaloryczności i z różnym składem. Klienci mogą zamówić posiłki wegańskie, wegetariańskie lub specjalnie zbilansowane potrawy dla sportowców. Każdy posiłek zapakowany jest w oddzielne opakowanie i dostarczony do domu lub biura. Jednak, żeby dieta pudełkowa spełniała swój cel, żywność musi być dobrze zabezpieczona podczas transportu oraz dawać klientom możliwość przechowywania jej przez pewien okres czasu, tak aby nie utraciła swoich walorów smakowych. Pakowanie posiłków i dostawa w cateringu pudełkowym może stanowić pewne wyzwanie.
Opakowania do przechowywania i transportu żywności
Podstawą do dokonania wyboru odpowiedniego opakowania jest zrozumienie jakie funkcje musi ono spełniać. Dobre opakowanie to takie, które zapewnia bezpieczeństwo żywności. Jest to kluczowy czynnik, który dodatkowo musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Kolejnym wyznacznikiem dobrego opakowania jest jego trwałość. Musi ono zabezpieczać produkty spożywcze tak, aby dotarły do klienta w nienaruszonym stanie. Innymi słowy, Twoje opakowanie do żywności musi być zgodne ze sposobem dostawy. Czy jest to jedzenie brane na wynos, fast food czy smaczne i zdrowe posiłki przygotowywane w ramach diety pudełkowej? Od tego zależy, które opakowanie wybierzesz. Ostatnim czynnikiem jest możliwość personalizacji opakowania. Warto, aby Twoi klienci otrzymywali swoje posiłki w opakowaniu z Twoim logo, aby mieli pewność co i od kogo zamówili.
Opakowania na żywność dostępne na rynku
- Pudełko na sałatkę z pokrywką – świetnie sprawdza się do sałatek i przystawek. Chroni dania podczas transportu i zamienia się w miskę, gdy tylko pokrywka zostanie zdjęta. Jego zalety to hermetyczne i wodoodporne zamknięcie, design i elegancja oraz fakt, że umożliwia klientom odgrzewanie posiłków w kuchence mikrofalowej.
- Pudełko z 3 przegródkami – umożliwia pakowanie gorącej i zimnej żywności. Najlepiej sprawdza się do pakowania i transportu dań cateringowych.
- Kubek deserowy + pokrywka płaska lub kopułkowa – umożliwia transport pysznych deserów (mus, tiramisu itp.)
- Tekturowe pudełko na hamburgery i frytki – opakowanie wykonane z papieru jest całkowicie bezpieczne i przyjazne dla środowiska. Dodatkowo nie wydzielaja szkodliwych substancji podczas nagrzewania.
- Styropianowe słoiki – idealnie nadają się do przechowywania zup lub sosów. Zapewniają ochronę żywności, a dobrze zamknięte nie pozwolą wylać się zawartości.
- Sosjerki – są to małe pojemniczki, które służą do przewożenia w nich dodatkowych sosów, oliwy czy innych toppingów, które powinny być dodane do dania w późniejszym czasie.
- Pojemniki na ciasto – zapewniają stabilność i ochronę podczas transportu, a także pomagają w zachowaniu świeżości ciast, tortów, ciasteczek.
Ekologiczne opakowania do żywności
Ekologiczne opakowania do żywności to takie, które są przyjazne dla środowiska i wykonane z materiałów naturalnych lub wielokrotnego użytku. Ekologiczne opakowanie jest zdrowe i nie zagraża naszej planecie. Do rozwiązań ekologicznych zaliczymy opakowania biodegradowalne, kompostowalne lub pochodzące z recyklingu i do recyklingu się nadające. Przykładem takiego opakowania jest torba papierowa typu kraft. Nadaje się do transportu produktów spożywczych i niespożywczych, może być stosowany według potrzeb i w dowolnej dziedzinie działalności. Wyspecjalizowany sklep może jej używać do sprzedaży akcesoriów, sprzedawca do pakowania owoców i warzyw, a cukiernik do sprzedaży na wynos czekoladowych rogalików i ciasteczek. Oto kilka konkretnych przykładów ekologicznych opakowań do przechowywania żywności:
- Kartony tekturowe do pizzy – jest to solidny karton wykrojnikowy, który pozwala bezpiecznie transportować pizzę. S to uniwersalne opakowanie, na które można nadrukować lub nakleić elementy reklamujące firmę.
- Pudełko na sałatkę Kraft z okienkiem z bioplastiku – hermetyczne i bardzo wytrzymałe opakowanie, które ma bezpieczny system zamykania. Idealne do sałatek na wynos z sosem.
- Biodegradowalne pudełko na hamburgery – to ekologiczne opakownie jest praktyczne i umożliwia transport, utrzymywanie ciepła hamburgerów.
- Biodegradowalna torebka na frytki – to ekologiczne opakowanie cechuje się dużą wytrzymałością. Nadają się do wielokrotnego użytku, dlatego są szczególnie przyjaznym dla środowiska materiałem opakowaniowym.
- Doypack ECO KRAFT – są to torebki wyposażone w strunowe zamknięcie. Ich największą zaletą jest trwałość i szczelność, więc żadne zapachy ani zawartość nie przedostają się na zewnątrz.
Chociaż kwestie środowiskowe są obecnie szeroko dyskutowane, wciąż zbyt mało firm podejmuje zdecydowane działania. Decydując się na ekologiczne opakowania, pokazujesz swoją różnicę i wyprzedzasz konkurencję. Jest to silny argument marketingowy przemawiający za przyciągnięciem nowych konsumentów i odwróceniem ich od dotychczasowych marek poprzez oferowanie bardziej przyjaznych dla środowiska alternatyw.
Jeżeli już funkcjonujesz na rynku od dłuższego czasu to zwróć uwagę na zachowanie Twoich klientów. Firmy zaangażowane w ochronę środowiska cieszą się większą popularnością wśród konsumentów. Prosta zmiana opakowania może zatem przyczynić się do znacznego zwiększenia Twojej widoczności i rozgłosu. Wyróżniasz się również na tle konkurentów, którzy nadal używają tradycyjnych opakowań.
Spersonalizowane opakowania do żywności – czy warto?
Fast food, tradycyjna restauracja, kawiarnia, bar czy firma cateringowa… Niezależnie od tego, czy są to kubki, torby papierowe czy pudełka na wynos, spersonalizowane opakowania stają się niezbędne, aby wyróżnić się na tle innych. Oto 5 zalet personalizacji opakowań na żywność:
- wzmacniają przekaz marketingowy Twojej firmy
- biernie przyciągają nowych klientów
- oferują lepsze wrażenia klientów
- wzmacniają rozpoznawalność marki
- buduj lojalność konsumentów