Czy Twój produkt wymaga specjalnego opakowania?

Czy-Twj-produkt-wymaga-specjalnego-opakowaniaPrzed każdą osobą, która rozpoczyna prowadzenie sklepu internetowego pojawia się wyzwanie polegające na tym w jaki sposób pakować swoje produkty. Jak w odpowiedni sposób połączyć ze sobą należytą ochronę produktu z estetycznym wyglądem? Jak sprawić, aby pakowanie wysyłki nie pożerało zbyt dużej części budżetu? W tym artykule skupimy się na tym jakiego pakowania wymagają poszczególne rodzaje towarów i podpowiemy jak spakować je w bezpieczny sposób bez tracenia przy tym na pozytywnych wrażeniach, jakie chcemy zawsze wywołać u klienta. Doradzimy także jak zoptymalizować koszty pakowania i co jest niezbędne na stanowisku osoby, która przygotowuje artykuły do wysyłki. 
 

Dobry dostawca opakowań – od tego trzeba zacząć

 

Czy-Twj-produkt-wymaga-specjalnego-opakowania-1Wszystkie niezbędne do procesu pakowania akcesoria, mogą pochodzić od jednego dostawcy. Składanie większych zamówień  na opakowania i na wypełniacze umożliwia wynegocjowanie korzystniejszej ceny. Dla Ciebie jako właściciela jest to również wygodniejsze, gdyż wszystkie zamówienia będą w jednym miejscu, na jednej fakturze. Wybór odpowiedniego dostawcy opakowań, to kwestia której warto poświęcić nieco czasu – pozwoli to na wybranie najlepszej opcji, z której będziesz korzystać przez lata. Najważniejsze cechy dostawcy to przejrzysty cennik, wysoka jakość opakowań potwierdzona certyfikatami oraz terminowość. Dobrze jest zdecydować się na współpracę z firmą, która interesuje się tym co się dzieje na rynku opakowań i jakie pojawiają się na nim nowinki. Skup się na tym czy dostawca opakowań jest otwarty na proponowanie Ci nowości, wyjaśnianie niejasności oraz ma partnerską postawę. Jeśli w Twojej ofercie znajdują się produkty, które wymagają specjalnego opakowania, konsultant z firmy dostarczającej opakowania powinien zaproponować Ci coś wyjątkowego. U nas możesz liczyć na najlepszy standard obsługi, dlatego zapraszamy do kontaktu tutaj.
 

Optymalizacja procesu pakowania 

 

Czy-Twj-produkt-wymaga-specjalnego-opakowania-2Na starcie prowadzenia firmy ze sprzedażą internetową zazwyczaj to właściciel zajmuje się wszystkim, aby zminimalizować koszty związane z zatrudnieniem kogoś do pomocy. Jeśli pozwalają na to finanse, ten obowiązek przejmuje pracownik. W obu przypadkach, aby praca przebiegała wydajnie i sprawnie, warto przyjąć pewne stałe wytyczne. Bardzo ważne w procesie pakowania zamówień jest utworzenie pewnej standaryzacji. Zwłaszcza jeśli już wiesz jak potężnym narzędziem marketingowym jest branding i projektowanie wrażeń u klienta, warto stosować się do stworzonej wcześniej instrukcji, by w magazynie nie zapanował chaos. Do poszczególnych produktów dodaj oznaczenie dotyczące tego w jaki karton mają być pakowane, jaki zastosować wypełniacz, gdzie umieszczony ma być liścik dla klienta oraz paragon. Możesz także zawrzeć tutaj np. przypomnienie o spryskaniu wnętrza perfumami. Bez stworzenia takiego małego przewodnika pakowania nie tylko pracownik, ale również Ty sam możesz robić to w sposób chaotyczny i niezorganizowany, co oczywiście łączy się z opóźnieniami i wyższymi kosztami. Ważne jest również, aby stanowisko pracy było zaprojektowane ergonomicznie, a wszystkie potrzebne akcesoria znajdowały się pod ręką. 
 

Optymalizacja typów opakowań w Twoim sklepie internetowym

 
Czy-Twj-produkt-wymaga-specjalnego-opakowania-3Dużym błędem popełnianym przez osoby, które dopiero rozwijają skrzydła w branży e-commerce jest stosowanie wielu typów opakowań. Chodzi tutaj o sytuację, w której posiadając szeroką ofertę artykułów o różnych wymiarach, do każdego z nich ktoś próbuje dopasować najbardziej pasujące pudełko. Dopasowanie rozmiarów pudełka do produktów jest istotne, to fakt o którym jeszcze wspomnimy, natomiast zdecydowanie zalecamy wybranie np. 3 kartonów o zróżnicowanych wymiarach (małe, średnie, duże). Zamawianie wielu pudełek o rozmiarach, które różnią się kilkoma centymetrami sprawia, że ponoszone koszty stają się bardzo wysokie. Mała ilość rozmiarów, które będą często zamawiane u dostawcy opakowań, pozwala na wynegocjowanie lepszej stawki i usprawni proces pakowania. Łatwiej będzie wybrać karton o dobrym rozmiarze i każde zamówienie będzie pakowane sprawniej. Pomyśl oczywiście o tym jaka jest waga sprzedawanych produktów. Jeśli są to ciężkie przedmioty karton powinien być wielowarstwowy i mieć wysoką gramaturę dla zwiększenia udźwigu. Przejrzyj także naszą ofertę na opakowania e-commerce. 
 

Najlepszy sposób na pakowanie produktów 

 

Czy-Twj-produkt-wymaga-specjalnego-opakowania-4Do poszczególnych produktów dopasuj jeden z kilku rozmiarów pudełka, a następnie wybierz ten, który jest najbliższy wymiarom artykułu. Jeśli okaże się, że wewnątrz zostało sporo wolnego miejsca wystarczy tylko zapełnić je wypełniaczami, które zapobiegają przemieszczaniu się produktu w kartonie podczas transportu. Zakup wypełniaczy jest o wiele lepszym ekonomicznie rozwiązaniem niż zamawianie mniejszego opakowania. Zwłaszcza, że wybór jest naprawdę szeroki – możesz skorzystać z klasycznej folii bąbelkowej, poduszek powietrznych lub chipsów. Chipsy sprawdzą się najlepiej jeśli mają ochraniać artykuł o ostrych krawędziach. To dobre rozwiązanie szczególnie jeśli zależy Ci na trosce o środowisko, ponieważ istnieją ich biodegradowalne wersje. Tutaj możesz sprawdzić wszystkie dostępne u nas wypełniacze ekologiczne. 
 

Pakowanie w stylu zero-waste 

 

Jeśli prowadzisz działalność, której bliskie są wartości zero-waste możesz jako wypełnienia użyć fragmentów kartonu lub gazet. Pamiętaj jednak, aby na swojej stronie internetowej informować klientów o pakowaniu towarów w zgodzie z tą ideą, ponieważ nie jest to najbardziej estetyczna forma zabezpieczenia produktu. Jeśli chcesz być zero-waste i jednocześnie Twoja marka ma kojarzyć się z czymś luksusowym lepiej skorzystaj z eko wełny drzewnej lub wiórków papierowych i bibułki. Kolejnym dobrym rozwiązaniem na spakowanie niewielkich produktów w większym opakowaniu, jest wykorzystanie wewnętrznych przegródek. Skutecznie utrzymują dany przedmiot w jednym miejscu. Warto skorzystać z takiej formy podczas sprzedaży szklanych produktów (np. alkoholi, kosmetyków, miodów). 

Produkty, o które trzeba wyjątkowo zadbać 

 

Poniżej przedstawimy Ci listę produktów, które mogą wymagać zastosowania dodatkowych zabezpieczeń. Ich pakowaniu poświęć szczególną uwagę, ponieważ jeśli dojdą do klienta uszkodzone, będzie miało to wiele negatywnych skutków. Przede wszystkim wygeneruje to dodatkowe koszty związane oczywiście ze stratą finansową, ale ucierpi także wizerunek Twojej marki. Klient może uznać, że nie został dobrze obsłużony i może się taką opinią podzielić w internecie. 
 

Delikatne przedmioty  

Aby nie dopuścić do ich uszkodzenia w trakcie dostawy, należy zadbać o to, by zostały zabezpieczone warstwą folii bąbelkowej (lub jej ekologicznego odpowiednika – papierem bąbelkowym). Jeśli wysyłasz kilka takich produktów, każdy z nich powinien zostać jednakowo zabezpieczony. Należy dopilnować też tego, aby towary nie obijały się o siebie i były odpowiednio zabezpieczone wypełniaczami. Po spakowaniu pudełka, kiedy nim potrząśniesz nie powinno dochodzić do przemieszania się produktów. 
 

Ciężkie produkty 

W takim przypadku najważniejsze jest wykorzystanie kartonu, który udźwignie towar i się nie rozłoży. Dopilnuj tego, aby karton posiadał odpowiednią gramaturę oraz był wielowarstwowy. Wewnątrz w celu zabezpieczenia towarów wyłóż ściany kartonu styropianowymi bloczkami tak aby chroniły produkt. Przy ciężkich produktach nie sprawdzi się folia bąbelkowa i poduszki powietrzne. Ważne jest też aby zakleić karton mocną taśmą albo skorzystać z taśmy do bandowania, aby dodatkowo wzmocnić przesyłkę. 
 

Produkty o dużej wartości

Oprócz odpowiedniego zapakowania, koniecznie zadbaj o ubezpieczenie przesyłki na wypadek jej zaginięcia lub zniszczenia. W zależności od ciężaru tego produktu dokładnie zabezpiecz go folią bąbelkową lub styropianem. Możesz zdecydować się tutaj na skorzystanie z dwóch kartonów, mniejszego z klasycznymi zabezpieczeniami włożonego do większego zabezpieczonego styropianem. To wyjątkowo ważne w przypadku wysyłania takich przedmiotów jak instrumenty muzyczne, rękodzieło, biżuteria. Dobrze jest umieścić taki produkt w dopasowanym do wielkości woreczku strunowym aby dodatkowo zabezpieczyć go przed wilgocią. 
 

Wysyłanie płynnych przedmiotów – kosmetyków, balsamów, leków oraz perfum

Najważniejsze jest odpowiednie zabezpieczenie elementów które mogą przepuścić ciecz, czyli pompek i atomizerów. Niektóre firmy w tym celu owijają ten element taśmą, nie wygląda to szczególnie estetycznie, ale z pewnością dobrze chroni przed rozlaniem i zabrudzeniem kartonu. Jeśli wysyłasz kilka słoiczków lub butelek warto je umieścić w przegródkach. Jeżeli nie korzystasz z tego rozwiązania, każdy produkt owiń folią bąbelkową i szczególnie zadbaj o to, aby zawartość wysyłki nie poruszała się w trakcie transportu.
 

Produkty ekologiczne 

Podczas wysyłania produktów tego typu warto skupić się na tym, aby wszystkie elementy opakowania również odzwierciedlały wartości Twojej marki. Sprawi to, że klienci dostrzegą, że firma jest autentyczna i z pewnością wrócą na ponowne zakupy. 
 

Obrazy 

Tego typu produkt wymaga wieloetapowego zabezpieczenia. Obraz musi zostać obłożony papierem, folią bąbelkową i zabezpieczony taśmą. Następnie zabezpiecz go warstwą kartonu i folią. Należy zadbać również o narożniki ramy. W tym celu użyj tekturowych rogów. Sprawdzą się także narożniki piankowe. Karton, do którego włożysz obraz powinien być jak najbardziej dopasowany do jego wymiarów.
 

Artykuły elektroniczne

Najważniejsze jest zabezpieczenie ich przed wilgocią oraz urazami mechanicznymi. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zastosowanie pudełek typu Fixbox. Mają fabrycznie wbudowaną mocną folię, która chroni przed wilgocią i wykonane są mocnej tektury. 
 

Etykiety 

 

Jeśli wysyłasz produkty wymagające specjalnego opakowania, oznacza to że same w sobie są wyjątkowo delikatne. Po odpowiednim zabezpieczeniu wnętrza przesyłki i zamknięcia kartonu warto wykorzystać naklejki lub taśmy informujące o tym jak należy się obchodzić z paczką. Taka etykieta może informować o tym, że pewna strona opakowania powinna znajdować się zawsze na górze, że wewnątrz znajduje się szkło lub że paczką nie należy rzucać. 
 

Estetyka 

 

Kiedy już uda Ci się zadbać o to, aby poszczególne produkty z Twojej oferty, zwłaszcza te wyjątkowo delikatne, były pakowane w odpowiedni sposób, możesz pomyśleć o ich wyglądzie. Przy składaniu stałych zamówień na wiele opakowań skorzystanie z możliwości nadrukowania na nich logo lub nazwy Twojej firmy nie będzie stanowiło dużego obciążenia dla budżetu. Możesz skorzystać także ze spersonalizowanych taśm lub wypełnień.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Kartony

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *