Czy packvertising jest skuteczną metodą reklamy?

Czasy, w których opakowania służyły wyłącznie do ochrony znajdującego się wewnątrz przedmiotu przed uszkodzeniami, dawno mamy już za sobą. Ma to związek między innymi z rosnącą konkurencją na rynku – zarówno jeśli chodzi o sprzedaż stacjonarną, jak i internetową. Coraz większa liczba sprzedawców, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że opakowanie może stanowić wyjątkowo skuteczny środek promocji. Jest to też ciekawy sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji i zbudowanie przewagi na rynku. Podążając tym tropem, można trafić na koncepcję packvertisingu. Co to jest dokładnie? Jak działa? Na te pytania i wiele innych postaramy się udzielić odpowiedzi w poniższym artykule.

Białe opakowanie z uchwytem
 

Czym jest packvertising?

Jako sprzedawca lub osoba zajmująca się promocją biznesu, musisz na początek zdać sobie sprawę z tego, czym NIE jest packvertising. Bez wątpienia nie jest to tylko kolejna moda, która przeminie równie szybko, jak się pojawiła. Nie jest to także żargon, którego używa się w agencjach marketingowych, w celu podniesienia renomy prowadzonych działań. Packvertising jest koncepcją, która łączy w sobie wyjątkowo różnorodne elementy. Polega na traktowaniu opakowania, jako jednego z niezależnych kanałów reklamowych, czyli na przekazywaniu klientom w sposób klarowny i prosty wizji i celów przedsiębiorstwa lub marki. A także na demonstrowaniu, że opakowanie stanowi integralną część produktu. I warto mieć na uwadze, że nie chodzi tutaj tylko o kartony i pudełka. Na tej samej zasadzie działa to w kontekście takich rodzajów opakowań jak np. butelki szklane i plastikowe, doypack oraz torby papierowe i torby materiałowe.
 

Packvertising, czyli jeden z elementów strategii reklamowej w Twoim przedsiębiorstwie

Nie da się zaprzeczyć temu, że wyróżniające się, oryginalne opakowanie może stanowić znak rozpoznawczy Twojej marki i uzupełnienie działań marketingowych. Między innymi poprzez wsparcie komunikacji z odbiorcą. Co ważne dotyczy to nie tylko faktycznych klientów kupujących Twoje produkty, ale również przypadkowych konsumentów, którzy za sprawą ciekawego opakowania po prostu będą kojarzyć Twój produkt. Atrakcyjne opakowanie ma w sobie moc przyciągania. Myśl o Twojej marce może się schować gdzieś w kącikach umysłów potencjalnych odbiorców i czekać na odpowiednią okazję, aby dać o sobie znać. Oryginalne rzeczy, w tym opakowania często wzbudzają zainteresowanie i rozbudzają chęć zakupu. Właśnie dlatego, packvertising jako połączenie słów „packaging”, czyli opakowanie i „advertising” czyli reklamowanie stanowi coraz skuteczniejszy element strategii marketingowych.

Papierowe opakowanie na kawę
 

Pakvertising – troska o wrażenie, jakie produkt zrobi na konsumencie

Czym kierują się klienci podczas podejmowania decyzji – logiką i racjonalizmem, czy emocjami? Nieraz nauka dowodziła, że to nasze odczucia mają największe znaczenie. Pakvertising to koncepcja, która to wykorzystuje. W jej myśl, marki budują pozytywne skojarzenia, które czy tego klient chce, czy nie wpływają na finalny efekt.
 

Wybór opakowania, które będzie odpowiednie do pakvertisingu

Jak już wspomnieliśmy, sprzedawcy mają możliwość umieszczenia reklamy na różnych rodzajach opakowań. Pudełka kartonowe są bardzo łatwe do zadrukowania. Jeśli Twoje produkty znajdują się w słoikach lub butelkach i nie przewidujesz umieszczać ich w opakowaniu zewnętrznym, najlepszym rozwiązaniem będą etykiety. Dzisiejsze możliwości technologiczne pozwalają na stworzenie takich nalepek, które przekażą najważniejsze informacje o produkcie, a jednocześnie go udekorują.

Dzięki odpowiedniemu projektowi i wykonaniu możesz sprawić, że Twój produkt będzie wyróżniał się na tle innych znajdujących się na tej samej półce sklepowej. Wybierając opakowania, pamiętaj o tym, aby połączyć ich funkcjonalność z pozytywnymi wrażeniami wizualnymi i dotykowymi. Warto też wspomnieć, że pakvertising absolutnie nie omija branży e-commerce. W tym przypadku musisz zwracać uwagę na to, jakie kartony wybierasz. Do dyspozycji masz m.in. klapowe i wykrojnikowe. Obie wersje doskonale nadają się do zadrukowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat składania zamówień indywidualnych w sklepie Neopak, to zapraszam Cię do odwiedzenia strony Zamówienia indywidualne – spersonalizowane oraz do kontaktu z pracownikiem. Kto pomoże Ci lepiej niż producent opakowań kartonowych?

Kartonowe opakowanie na pizzę
 

Podsumowanie – pakvertising jako skuteczna metoda komunikacji marki z klientem

Tradycyjny marketing i reklamy nie dość, że nigdy nie wiadomo, jakie korzyści przyniosą i czy w ogóle je przyniosą, to jeszcze najczęściej charakteryzują się dość wysokim progiem wejścia. W przypadku koncepcji, która została omówiona w powyższym artykule, jest zachowana doskonała proporcja między kosztami a możliwym zwrotem. Oryginalne opakowanie jest w stanie zainteresować potencjalnych klientów, zapaść w pamięć i skłonić do zakupu. Zwłaszcza że tradycyjne formy reklamy coraz częściej wydają się konsumentom nachalne i irytujące. Pakvertising może być więc przyszłością strategii marketingowych, które będą pozytywnie kojarzone przez konsumentów.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Kartony

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *