Czy logo firmy na kartonie to dobry wybór?

E-commerce jest branżą prężnie rozwijającą się w ostatnich kilku latach, nie tylko w naszym kraju, ale praktycznie na całym świecie. Częściowo możemy połączyć z sytuacją na świecie z ostatnich lat. W tej branży najniższe ceny to nie wszystko, firma musi się wyróżniać. Wysyłane produkty w zwykłych kartonowych opakowaniach to nie to samo co w opakowaniach brandowanych, oznaczonych logo i innymi danymi. Czy warto zainwestować dodatkowe pieniądze w takie ulepszenie opakowań do wysyłki?

Czy logo firmy na kartonie to dobry wybór?

Branża e-commerce, inaczej e-handel, czy po prostu handel elektroniczny, to jedna z najprężniej rozwijających się branż w naszym kraju. E-commerce to nic innego jak wszelkiego rodzaju formy handlu prowadzone w internecie. Sprzedaż internetowa na przestrzeni ostatnich lat zyskała mocno na znaczeniu, w szczególności w okresie, kiedy wydarzenia z lat 2019-2021 mocno ograniczyły możliwości konsumentów w naszym kraju. Wtedy też to większość z nas mocno przyzwyczaiła się do robienia zakupów praktycznie wszystkich towarów i przedmiotów przez internet.

Na chwilę obecną jesteśmy w stanie kupić praktycznie wszystko przez internet, włącznie z usługami. Jeśli chodzi o towary, to należy pamiętać o jednej kwestii, każdy taki produkt musi zostać wysłany w odpowiednim opakowaniu. Idealnie nadają się do tego pudełka karotnowe o różnym zastosowaniu.

Czy umieszczanie logo i innych informacji na takich opakowaniach jest dobrym wyborem? Czy dodatkowe nadrukowanie tego typu informacji jest opłacalne pod względem działań marketingowych? Dlaczego opakowania z kartonu i tektury są tak popularne?

białe opakowanie e-commerce

Dlaczego kartonowe i tekturowe opakowania są tak popularne?

Opakowania tekturowe to przede wszystkim ekologiczne rozwiązanie, które nie zagraża środowisku naturalnemu, a wręcz przeciwnie, można zauważyć pozytywny wpływ użycia tego rodzaju opakowań. Do obiegu, wprowadzanych jest mniej opakowań z tworzywa sztucznego.

Ponadto pudełka kartonowe w różnych rozmiarach są bardzo korzystne pod względem finansowym, zakup hurtowy tego rodzaju opakowań jest jedną z najkorzystniejszych opcji pod względem relacji cena – jakość i korzyści.

Ostatnią rzeczą, jaką chcielibyśmy wymienić, choć nie najmniej ważną, jest wytrzymałość oraz ochrona, jaką oferują kartonowe opakowania w czasie transportu. Opakowania wykonane z pięciowarstwowej tektury są w stanie zamortyzować większość uderzeń i wstrząsów, na które może być narażony towar w trakcie transportu. Dodatkowo warto pamiętać również o niewielkiej wadze tego rodzaju opakowań, dzięki czemu, finalna waga przesyłki nie ma praktycznie żadnej korelacji z wagą opakowania.

opakowanie automatyczne

Czy brandowanie opakowań tekturowych i kartonowych to dobre rozwiązanie?

Coraz częściej można zauważyć, że poważni gracze w branży e-commerce starają się tworzyć personalizowane opakowania wykonane z papieru. Czy tego rodzaju zabiegi są odpowiednią praktyką? Czy dodatkowa opłata związana z procesem wykonania nadruków jest opłacalna pod względem marketingowym jeśli chodzi o prowadzenie działalności gospodarczej w branży e-commerce? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania oraz wymienić zalety nadrukowywania logo i innych informacji na opakowaniach, w których wysyłamy sprzedane towary i przedmioty.

Wykonanie nadruku na kartonowych czy tekturowych opakowaniach w dzisiejszych czasach nie jest już dużym wydatkiem, w szczególności, jeśli zamówienie jest hurtowe, w dużej ilości, wtedy ceny zarówno opakowań jak i nadruków możemy negocjować, starając się o naliczenie specjalnego rabatu. Jakie jednak zalety i korzyści wynikają z korzystania ze specjalnie obrandowanych opakowań?

  1. Rozpoznawalność marki – reklama na bilbordzie, w radiu czy telewizji to domena jeszcze sprzed kilkunastu lat, obecnie liczy się reklama, którą potencjalny klient może zauważyć sam, przez przypadek, nienachalnie. Dzięki umieszczeniu logo, hasła reklamowego, czy odnośników, do różnych sieci społecznościowych, na opakowaniach wysyłkowych, nasza marka może być bardziej rozpoznawalna i potencjalnie może przyciągać kolejnych klientów. Umieszczenie znaku graficznego, który jednoznacznie będzie kojarzył się z naszymi produktami, jest znaczące, ponieważ większość konsumentów to po prostu wzrokowcy.
  2. Profesjonalizm – każda duża firma, która jest znaczącym graczem na rynku w danej branży, posiada swoje logo oraz opakowania odpowiednio oznaczone takimi znakami graficznymi. Raczej nie będziesz w stanie wymienić żadnej firmy, która jest rozpoznawalna w danym kraju, czy nawet na świecie, a na swoich opakowaniach nie będzie posiadała swojego własnego logo.
  3. Pozytywny wizerunek firmy – dzięki zastosowaniu ekologicznych opakowań oraz odpowiednim ich oznaczeniu swoim logo i informacjami o firmie jasno i wyraźnie zakomunikujemy nie tylko konkretnemu klientowi, że korzystamy z ekologicznych rozwiązań, ale każda osoba, która po drodze zobaczy owe tekturowe lub kartonowe opakowanie będzie mogła zapamiętać, że ta konkretna firma korzysta z ekologicznych rozwiązań.
Plusów z oznaczenia swoich opakowań do wysyłki własnym logo oraz innymi informacjami jest naprawdę mnóstwo. Podsumowując krótko i w miarę zwięźle, warto, jest zainwestować dodatkowe pieniądze, przy zamawianiu opakowań do wysyłki, by umieścić na nich swoje logo i najważniejsze informacje takie jak linki do profili społecznościowych.

karton automat e-commerce
Gdzie kupić opakowania kartonowe lub tekturowe z logo?

Kupno samych kartonowych opakowań nie powinno stanowić w dzisiejszych czasach praktycznie żadnego problemu. Klasyczny karton wykrojnikowy możemy znaleźć w supermarketach na odpowiednich działach, a także w popularnych sieciowych sklepach z wyposażeniem do domu i ogólnymi produktami. Co jednak w przypadku, gdy chcemy zamówić opakowania z tektury lub z papieru z odpowiednio nadrukowanym logo oraz innymi informacjami?

Możesz to zrobić, zamawiając w naszym sklepie internetowym, który znajduje się pod adresem neopak.pl. Przed zamówieniem skontaktuj się z nami, by ustalić odpowiednie szczegóły dotyczące takiej dodatkowej usługi, zostanie poinformowany o dodatkowych kosztach. Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty w kategorii opakowania z tektury i kartonu.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Opakowania e-commerce

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *