Najlepsze koperty dla Twojego biznesu

Choć z biegiem lat i rozwojem technologii poczta elektroniczna w pewnym stopniu wyparła tradycyjną korespondencję, to jednak nie zastąpiła jej w 100%. Koperty firmowe są ważnym elementem na liście wyposażenia każdego szanującego się przedsiębiorstwa, bez względu na to, jaką branżę reprezentuje. Wysyłanie przedmiotów pocztą to integralna część prowadzenia działalności gospodarczej. Niestety w biznesie wciąż pokutuje błędne przekonanie, że koperty służą wyłącznie do przenoszenia zawartości i nie warto w nie inwestować. Jednak dysponowanie odpowiednim opakowaniem wysyłkowym zapewnia terminowość i jest świadectwem profesjonalnego podejścia do korespondencji biznesowej. Koperty są najczęściej wykorzystywane do wysyłki dokumentów, sprzedawanych produktów oraz nośników reklamy. Tego typu opakowania, szczególnie koperty bąbelkowe, stanowią niejako punkt wyjścia w branży e-commerce. Są równie ważne, jak przekaz, który ze sobą niosą. Koperty potrafią wyróżnić daną markę na tle konkurencyjnych firm.
 

Dlaczego koperty są istotnym elementem biznesu?

Współczesny biznes często opiera się na wizerunku, więc wszystko, z czym styka się klient, musi odzwierciedlać profesjonalną i skoncentrowaną na nim markę. Na konkurencyjnym rynku nawet drobne szczegóły mogą mieć znaczenie, dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich kopert biznesowych zgodnie z ich przeznaczeniem. Koperty są często wykorzystywane w biznesie jako źródło informacji o prowadzonej działalności. Co więcej, śmiało można stwierdzić, że w pewien sposób odzwierciedlają relację, która łączy ze sobą kontrahentów. Korespondencja wysyłana w kopercie firmowej nabiera charakteru formalnego, co jest niezbędne, jeśli jej zawartość stanowią dokumenty, chociażby faktury. Wbrew pozorom ten typ opakowania daje firmie wiele możliwości – ułatwia budowanie świadomości marki, wpływa na renomę i kreuje jej pozytywny wizerunek. Koperta to pierwszy komunikat od nadawcy, który trafia do odbiorcy. Warto zatem zrobić pozytywne pierwsze wrażenie i zadbać o to, aby klienci i kontrahenci już na samym początku wiedzieli, od kogo otrzymali korespondencję i traktowali ją poważnie. Koperta firmowa może stać się doskonałym nośnikiem reklamy. Estetycznie wykonane opakowanie już na samym początku pozwala wyrobić sobie odbiorcy opinię o nadawcy. Ponadto papierowe koperty dla biznesu gwarantują poufność korespondencji i zabezpieczają zawartość przed dostępem nieuprawnionych osób. Koperty w biznesie pełnią funkcję ochronną, szczególnie dla delikatnych produktów.

Jak wybrać odpowiedni rodzaj koperty do celów  biznesowych?

Dobór odpowiedniego rozmiaru i typu opakowania, które będzie na co dzień używane w przedsiębiorstwach, to nie lada wyzwanie. Wybierając koperty do celów biznesowych warto sobie najpierw zadać pytanie, jakie będzie ich przeznaczenie. Odpowiedź pozwoli wybrać najlepszy format koperty, gramaturę papieru, z którego jest wykonana oraz typ zamknięcia. Rodzaj koperty determinuje również charakter wysyłanej korespondencji. Inne opakowania będą wykorzystywane do wysyłki sprzedawanego towaru, inne do przekazywania kontrahentom faktur, a inne do działań marketingowych – wysyłki zaproszeń, bonów upominkowych czy podziękowań dla klientów. Prawdopodobieństwo otwarcia przesyłki przez odbiorcę, który otrzymuje ją w profesjonalnym opakowaniu, znacznie wzrasta. Kampanie marketingowe, prowadzone za pośrednictwem poczty tradycyjnej, wymagają zatem niestandardowych kopert, które przyciągną uwagę. Wysyłka tradycyjnej korespondencji do kontrahentów i klientów wiąże się z wyborem subtelniejszej formy opakowania.

Koperty dla biznesu

Najpopularniejsze rodzaje kopert dla biznesu

Najczęściej w korespondencji firmowej spotykane są koperty w formacie DL, które mieszczą w sobie wydruki o takich wymiarach lub dokumenty w formacie A4, złożone na trzy równe części. W biznesie chętnie stosowane są także koperty C4, które mieszczą wewnątrz format A4 oraz tradycyjne koperty C6, mieszczące w sobie format A6. Rzadziej używane są koperty C5, które są idealnym opakowaniem dla wydruków w formacie A5 lub A4, złożonych na pół. Jeśli chodzi o rodzaj zamknięcia, to chętnie wybierane przez firmy są koperty HK, których zamknięcie odbywa się przy użyciu samoprzylepnego paska klejącego. Sporą popularnością cieszą się również koperty z paskiem klejącym, wyposażone w klej na klapie i w miejscu, do którego ma być ona przyklejona. Niektóre firmy wciąż korzystają z tradycyjnych kopert, do których zamknięcia niezbędne jest zwilżenie paska klejącego. Do wysyłki zwykłej korespondencji, w tym dokumentów firmowych, używa się kopert o małej gramaturze, ze względu na to, że są uniwersalne i ekonomiczne w zakupie. Koperty o wysokiej gramaturze polecane są do bardziej prestiżowych zastosowań. Jeśli chodzi o kolor, to w korespondencji biznesowej wciąż dominuje tradycyjna barwa biała, choć widać coraz odważniejsze podejście firm do tej kwestii.

Koperty biurowe

Tradycyjne koperty biurowe

Przeznaczeniem tego typu kopert jest przede wszystkim wysyłka dokumentów. Na rynku dostępne są w różnych rozmiarach, w tym najczęściej wykorzystywane koperty DL, C6 czy B5. W większości przypadków koperty biurowe do wysyłki dokumentów produkowane są z wysokiej jakości papieru typu Kraft. Tradycyjne koperty papierowe sprawdzają się w głównej mierze przy wysyłce faktur, listów i pozostałej korespondencji handlowej. Dobrym rozwiązaniem jest pasek samoprzylepny w kopertach biurowych, który znacznie ułatwia ich zaklejanie i usprawnia cały proces wysyłki. Koperty klasyczne dostępne są w sprzedaży także w wersji z przezroczystym okienkiem, który umożliwia proste adresowanie korespondencji do nadawcy.

Koperta z okienkiem

Koperty foliowe

Koperta foliowa, zwana potocznie foliopakiem, w wielu sytuacjach znajduje swoje zastosowanie jako opakowanie zabezpieczające cenne przedmioty i gotówkę. Gwarantuje ona poufność korespondencji. Wśród dostępnych na rynku kopert foliowych sporym zainteresowaniem firm cieszą się koperty oznakowane kodem kreskowym i koperty zwrotne, które posiadają podwójne samoprzylepne zamknięcie. Ciekawą propozycję stanowią oprócz tego koperty przezroczyste, które są najczęściej wykorzystywane do przesyłania klientom katalogów, broszur i innego rodzaju materiałów reklamowych. Ich główną zaletą jest ochrona przed działaniem czynników atmosferycznych.

Koperty bąbelkowe w branży e-commerce

To chyba najczęściej spotykane rozwiązanie w firmach, które prowadzą sprzedaż wysyłkową. Koperty bąbelkowe łączą w sobie cechy tradycyjnych kopert papierowych i opakowań kartonowych. Sprawdzają się zarówno w transporcie drobnych przedmiotów, ale są również często stosowane są do wysyłki delikatnych produktów o nieregularnych kształtach. Posłużą jako zabezpieczenie odzieży, książek, sprzętu elektronicznego czy biżuterii, w zależności od ich wielkości. Koperty bąbelkowe dostępne są na rynku w wielu rozmiarach, tak więc każdy dopasuje opakowanie do swoich potrzeb. Koperty bąbelkowe posiadają folię pęcherzykową wewnątrz, która niejako oplata zawartość opakowania i chroni ją przed uszkodzeniami mechanicznymi. Co ważne, wykazują wysoką wytrzymałość na rozdarcie. Dodatkowym atutem tego rodzaju opakowań jest ich lekkość, więc w żaden sposób ich użycie nie wpływa na wzrost kosztów wysyłki. Najczęściej koperty pęcherzykowe oferowane są w sprzedaży w zestawach po 50, 100 lub 200 sztuk, co sprawia, że są niezwykle ekonomiczne w zakupie.

Koperty bąbelkowe

Koperty ozdobne na użytek firmowy

Mogłoby się wydawać, że koperty ozdobne znajdują swoje zastosowanie głównie w gospodarstwach domowych. To prawda – służą przede wszystkim do wręczania zaproszeń oraz prezentów w formie gotówki. Jednak koperty ozdobne, proponowane w różnych kolorach, sprawdzą się też idealnie jako opakowania do wysyłki klientom ważnej korespondencji, która wymaga podkreślenia jej charakteru. Elegancja zawsze jest ceniona w biznesie. W kopertach ozdobnych firmy najczęściej wysyłają podziękowania dla kontrahentów, zaproszenia na ważne eventy, bony upominkowe czy vouchery.

Koperty na wizytówki

Koperty na wizytówki to niewielkich rozmiarów opakowania papierowe, które pełnią funkcję reprezentacyjną. W biznesie służą do eleganckiego przekazania kontrahentowi wizytówki firmowej, biletu lub drobiazgów. W sprzedaży występują w wielu wersjach kolorystycznych, mogą być również wzbogacone o logotyp firmy.

Koperty z nadrukiem jako idealne narzędzie promocyjne

Dla właścicieli firm, którzy chcą zmaksymalizować tożsamość marki, zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych i pozostawić pozytywne wrażenie na odbiorcy, personalizacja jest kluczem do sukcesu. Firmowa koperta z nadrukiem może być kolorystycznie dopasowana do pozostałych elementów promujących markę i pełnić różne funkcje – reklamową, ozdobną, ale i użytkową. Koperty firmowe z nadrukiem można wykorzystywać również na wiele sposobów. Sprawdzą się w korespondencji codziennej, ale mogą stanowić również niezbędny element w specjalnych akcjach promocyjnych firmy. Dzięki takim możliwościom koperta staje się znakiem rozpoznawczym marki, a to pozwala zyskiwać w oczach klientów. Rezultatem wykorzystania w korespondencji koperty firmowej z nadrukiem jest:
  • pozytywne pierwsze wrażenie – koperta to pierwszy przekaz nadawcy do odbiorcy,
  • personalizowana wiadomość – koperta może nieść ze sobą wyjątkowy przekaz, który będzie skierowany do konkretnego odbiorcy,
  • budowanie renomy firmy – działania marketingowe świadczą o profesjonalnym podejściu firmy do klienta.
Koperty z nadrukiem coraz częściej stanowią jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, której celem jest wzmocnienie wizerunku marki. Pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do siebie nowych odbiorców docelowych, a to w konsekwencji prowadzi do wzrostu oczekiwanych zysków.

Koperty z nadrukiem 

Koperty dla biznesu w ofercie sklepu Neopak

Firma Neopak wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dbając o wyposażenie biur i sklepów w kwestii zapotrzebowania na koperty. Neopak oferuje szeroką gamę kopert dla biznesu, w tym tradycyjne koperty biurowe, koperty bąbelkowe, koperty wizytowe czy eleganckie koperty ozdobne. Szeroki asortyment kopert w sklepie Neopak i ich ogromna różnorodność sprawiają, że każda firma znajdzie odpowiednie dla siebie rozwiązanie, które będzie idealnie dopasowane do różnego rodzaju przesyłek biznesowych. Wszystkie dostępne w ofercie sklepu Neopak produkty wyróżniają się solidnym wykonaniem i najwyższą jakością. Koperty proponowane są klientom w przystępnych cenach i ekonomicznych pakietach. Produkty w sklepie internetowym Neopak podzielone są na kategorie, które w znacznym stopniu ułatwiają wybór odpowiedniej koperty. Dla wygody klientów Neopak wykonuje dodatkowo personalizację kopert, w tym nadruk logotypu i pozostałych istotnych danych firmowych, dzięki czemu przedsiębiorcy otrzymują gotowe narzędzie marketingowe.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Koperty

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *