SPIS TREŚCI
Niesamowita grafika na opakowaniu żywności z pewnością zrobi wrażenie na wszystkich Twoich klientach. Atrakcyjne wzory nie tylko dodadzą wartości Twojemu produktowi, ale także sprawią, że Twoja marka stanie się niezapomniana. Firmy, które zdają sobie sprawę z siły spersonalizowanych opakowań, prześcigają się w ciekawych i oryginalnych grafikach. Poznaj 8 inspirujących projektów opakowań żywności.
Personalizacja opakowań to kluczowy krok, ponieważ jest to bardzo potężny środek reklamowy. Opakowanie to Twój wizerunek i reprezentuje ono Twoją firmę i wartości. Gdy tylko konsument otrzyma swoje zamówienie, widzi opakowanie, a na nim Twoje logo. Klienci bardziej ufają markom, które wyróżniają się i są oryginalne. W ten sposób klasyczna torba typu kraft z nadrukowanym logo wzmocni zaufanie i przywiązanie Twoich klientów do Twojej marki. Personalizacja jest wielofunkcyjna. Przede wszystkim uczestniczy we wzmocnieniu fundamentalnego wizerunku Twojej firmy, następnie wnosi do opakowania więcej designu, który jest równie ważny, a na koniec jest częścią szerszej strategii marketingowej.
10 inspirujących projektów opakowań żywności
Ciekawe, designerskie opakowanie do żywności może być kluczem do sukcesu firmy. Wpływa ono na postrzeganie marki przez klientów oraz wywołuje emocje. A czym większe, tym łatwiej zostać zapamiętanym. Poznaj 10 niezwykłych projektów opakowań żywności, które może zainspirują Cię do stworzenia własnego, niezwykłego opakowania:
1. Ronaldo’s Pizzeria
Link do projektu:
W tym projekcie na uwagę zasługuje cała komunikacja wizualna marki. Wszystkie opakowania Ronaldo’s Pizzeria zostały zaprojektowane w ten sam sposób i zachwycają. Ich czerwono zielone torby papierowe, pudełka na pizzę czy kubki na kawę wyróżniają się na tle innych projektów. Logo firmy to włoski szef kuchni, ponieważ pizza po raz pierwszy została zrobiona właśnie we Włoszech.
2. Pudełko na pizzę z zegarem
Link do projektu:
Zaprojektowane dla Toronto’s 7 West Restaurant, całodobowej restauracji, która chciała zwiększyć liczbę zamówień na pizzę poza godzinami pracy. Postanowili więc zmienić klasyczne pudełka na pizzę 7 West w pudełka, które sugerowały, że każda pora może być dobra na pizzę. Jeśli ktoś zamówił pizzę o godzinie 13.00, otrzymał ją w pudełku, które sugerowało, dlaczego godzina 1.00 jest również świetną porą na zjedzenie pizzy. Zaprojektowano 12 pudełek, po jednym na każdą godzinę, i skoordynowano je z godzinami dostawy. Nie tylko niezwykły design, ale również świetne działania marketingowe
3. Kolorowy takeaway – Rock n’ Dogs
Link do projektu:
Te pudełka na żywność są doskonałym przykładem kreatywności i prostoty. Ta firma zajmująca się hot dogami sprytnie wykorzystuje opakowania, aby umieścić kiełbaski i frytki w jednym pudełku, łącząc design i wygodę. Karton nadaje również rustykalny charakter. Rysowane ilustracje ładnie nawiązują do nazwy marki: Rock N’ Dogs, czyli mieszanka rocka z hot dogami. Sprytnym szczegółem jest to, że po otwarciu pudełka możesz zobaczyć adres i numer telefonu sklepu. Jest to nienachalne przypomnienie danych teleadresowych firmy. Poza tym Rock’n’dogs używało spersonalizowanych naklejek na swoich opakowaniach. Umieszczenie na opakowaniu naklejek z logo to świetny ruch marketingowy, który z pewnością zwiększa świadomość marki.
4. Minimalistyczny wygląd – Restauracja Raj
Link do projektu:
Na pierwszy rzut oka ten projekt może wydawać się bardzo prosty, ale wystarczy przyjrzeć się jego niesamowitym szczegółom, aby zrozumieć że wcale tak nie jest. Ta marka ma bardzo czysty, ale wciąż oryginalny projekt logo dla opakowań do żywności, co dowodzi, że czasami mniej znaczy więcej. Raj to restauracja z certyfikowaną, bezglutenową kuchnią. Jej nazwa, na pierwszy rzut oka, nie kojarzy się z jedzeniem, ale brzmi lekko, niebiańsko, ciepło i wakacyjnie, tak jak wegańskie i bezglutenowe jedzenie oferowane przez restaurację.
Pomysł na projekt identyfikacji graficznej jest nawiązaniem do zaproponowanego projektu wnętrza restauracji. Dzięki temu, identyfikacja wizualna restauracji jest spójna z kolorystyką zastosowaną w przytulnym i ciepłym wnętrzu lokalu. Myślą przewodnią całego miejsca jest rękodzieło, a każda forma, poza drewnianymi stołkami, została wykonana ręcznie przez miejscowych metaloplastyków, stolarzy i artystów. Projekt logo został również wykorzystany we wnętrzu jako klamka do drzwi wejściowych oraz jako element łączący nogi stołu. Aby okazać szacunek dla stylu zabytkowej kamienicy w centrum miasta, w której mieści się restauracja, nad wejściem zastosowano jedynie typografię. Również kolor identyfikacji został dobrany tak, aby współgrał z naturalnymi surowcami użytymi we wnętrzu, takimi jak cegła, glina, drewno czy miedź.
5. Naturalna stylizacja – One Smart Bean
Link do projektu:
Dzięki temu projektowi możesz łatwo zobaczyć wszechstronność czegoś tak prostego, jak pudełko popcornu. Marka Edamame wykorzystuje zabawne ilustracje fasoli, aby rozbawić swoich klientów. Myśl nieszablonowo i znajdź nieoczekiwane sposoby wykorzystania opakowań, aby wyróżnić się wśród klientów.
6. Cukiernia Balloon & Whisk – wizualizacja do zapamiętania
Link do projektu:
Marka Balloon & Whisk koncentruje się na motywie „światła” lub „powietrza”, który jest wspólny dla słów „balon” i „trzepaczka”. Balon zawiera powietrze, podczas gdy trzepaczka jest narzędziem kuchennym używanym do mieszania. Motyw „światła” jest również widoczny w ilustracjach postaci, z których każda reprezentuje inny smak i przysmak. Ich opakowania do ciast wyglądają wyjątkowo niesamowicie, gdy są ułożone jeden na drugim. Razem tworzą wyjątkowy i zaskakujący wygląd. Cukiernia Balloon & Whisk wykorzystała tę koncepcję również do produktów, które zwykle kupowane są jako prezenty: ciast, słodyczy, a nawet kanistrów po herbacie. Ponieważ sprzedają oni różne smaki ciasteczek, ciast, wina i herbaty, które ludzie zazwyczaj nie kupują dla siebie, ale jako prezenty dla bliskich im osób. Pięknie zaprojektowane opakowanie to prosty, aczkolwiek silny wyraz sympatii, który przypomina obdarowanym, że o nich się myśli. Marka Balloon & Whisk wie, że każdy klient wolałby dobrze zapakowany prezent, który jest gotowy do wręczenia, niż zadać sobie trud samodzielnego pakowania, dlatego ich opakowania są piękne i pomysłowe.
7. Małe dzieło sztuki – Spring Take Away
Link do projektu:
Spersonalizowane opakowanie jest integralną częścią doświadczenia klienta, więc spraw, aby się liczyło. Spring Take Away na przykład, używa świeżego, romantycznego stylu i sprytnie umieszcza dane kontaktowe swojego sklepu na wszystkich pudełkach. Ale ten projekt pokazuje, jak wykorzystać tekst na swoim opakowaniu. Zwróć uwagę, że po otwarciu pudełka na wynos pokrywa jest w rzeczywistości menu. Nazywa się to pełnym doświadczeniem.
8. Omo-Omo – koreańska restauracja
Link do projektu:
Omo-Omo (co oznacza „OMG” w języku koreańskim) to nowa koreańska restauraji, która znajduje się w Riyadh. Projekt tych opakowań inspirowany jest szaleństwem kpopu i kdrama, tworząc zabawną i świeżą markę, z odważną grafiką i w pełni ilustrowaną tożsamością, aby dopasować się do szalonego świata południowokoreańskiej kultury. Inspirowany współczesną koreańską falą, łączy dawki humoru i szaleństwa w serii pakietów zapewniających przyjemne doznania kulinarne.
9. Anti Fine Dining – meksykański sznyt
Link do projektu:
Anti Fine Dining to restauracja mieszcząca się w mieście Meksyk, która oferuje swoim klientom współczesne jedzenie i wesołe doznania. Jej koncepcja odgrywa rolę wykwintnego lokalu gastronomicznego, odchodząc od fałszywego splendoru i etykiety, w autentyczny sposób ukazując jej mocne i słabe strony. Jej tożsamość wizualna to innowacyjna i nowoczesna koncepcji mająca na celu przyciągnąć klientów swoją autentycznością.
Inspiracją dla Anti Fine Dining był szereg doświadczeń i samoświadomość szefa kuchni, który założył restaurację. Zastosowano krój pisma art deco o klasycznej stylistyce, oddający elegancję, jaką reprezentuje fine dining. Tożsamość uzupełniono pomarańczowymi akcentami, które przekazują radość i chaos towarzyszący jedzeniu. Projekt postaci w kształcie muchy stanowi nieoczekiwane urozmaicenie projektu, dodając element autoironii.
10. Lucky’s Pizza – niebo w gębie
Link do projektu:
Projekt pudełek do pizzy Lucky’s pizza inspirowany jest sławnym obrazem i ma w odbiorcy wzbudzić rajskie doznania…takie jak smak pizzy. W końcu każdy zna słynne powiedzonko “niebo w gębie”. Jednak projektanci odeszli od niebieskiej kolorystyki, używając mocnych kolorów. Kolor żółty jest dużo bardziej wyrazisty i przywodzi na myśl słońce i szczęście. Cały projekt jest niezwykle dopracowany i na pewno pozostawia na klientach pizzeri niezapomniane wrażenie.
Dlaczego warto mieć spersonalizowane opakowania
Spersonalizowane opakowanie jest wektorem komunikacji, który pozwoli firmie zaistnieć, być widocznym, a tym samym zdobyć rozgłos wśród opinii publicznej. Designerskie opakowanie jest samodzielnym nośnikiem reklamowym, podkreślającym nazwę firmy i jej działalność. Spersonalizowane opakowanie, które zagości na rynku, pozwala producentowi na promocję swojego know-how i produktów. To sposób na wyróżnienie się na rynku, w stosunkowo ograniczonej przestrzeni. Opakowanie, które jest oryginalne lub po prostu inne niż wszystkie, przyciąga wzrok. Opakowanie staje się zatem jednym ze sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Oczywiście najważniejsza jest jakość produktu, ale to, że jest zapakowany w niespotykany dotąd sposób, to ogromny plus dla firmy. Klient szybko połączy produkt z obrazem na opakowaniu, a co za tym idzie z marką.