SPIS TREŚCI
Torby papierowe coraz mocniej wypychają z rynku reklamówki foliowe z różnych sklepów. Jest to spowodowane większą świadomością kupujących oraz poprawieniem jakości papierowych opakowań. Zobacz dzięki komu dzisiaj możemy przynieść zakupy do domu w papierowej torbie i kiedy taki wynalazek powstał.
Gdzie wykorzystuje się obecnie torby papierowe?
Torby papierowe jak łatwo się domyślić wykorzystywane są głównie w różnych sklepach ogólnospożywczych oraz w innych marketach łącznie z tymi budowlanymi. Wprawdzie kupując różne rzeczy remontowe część z nich będzie posiadała ostre krawędzie i nie zawsze papierowa torba to wytrzyma, aczkolwiek w wielu innych sytuacjach będzie to bardzo dobre opakowanie, które pozwala donieść zakupione artykuły do domu.
Jak i kiedy zostały wymyślone torby papierowe?
Korzystanie z toreb papierowych nie byłoby możliwe, gdyby ktoś kiedyś ich nie wynalazł. Przenoszenie różnych przedmiotów od zawsze było problematyczne, a ludzie na bieżąco dokonywali nowych odkryć, aby przebiegało to sprawniej. Pierwszymi sposobami na pakowanie artykułów były drewniane skrzynie. Niestety ich wysokie koszty produkcji były mało opłacalne, więc było trzeba wymyślić coś nowego. I w taki sposób powoli dążono do coraz tańszych i porządniejszych akcesoriów. W 1852 roku w sklepach w USA pojawiły się pierwsze torby papierowe wynalezione przez Francisa Wollea. Minęło więc od tego momentu wiele lat, a wynalazek ten ciągle ewoluuje. Początkowo miały formę koperty, ale już 16 lat później Margaret Knight opracowała torbę papierową o kwadratowym dnie. Po próbie wykradnięcia pomysłu ostatecznie Margaret wygrała sprawę w sądzie i otrzymała patent w 1873 roku.
Jakie torby możemy kupić?
Producenci przez wiele lat unowocześniają swoje produkty, aby te spełniały oczekiwania klientów znacznie lepiej. Nikt z nas w końcu nie chce, aby zapakowane zakupy wysypały się dnem zaraz po wyjściu ze sklepu. Być może wyglądałoby to komicznie, ale dla osoby niosącej pakunki nie będzie to zbyt fajne. Zobacz jakie torby znajdziemy dzisiaj w hurtowniach opakowań.
- Szare lub brązowe torby zakupowe
Torby na zakupy w szarym lub brązowym kolorze są z pewnością najczęściej stosowanymi opakowaniami papierowymi. W zależności od rodzaju zastosowanego materiału mogą być w pełni użyteczne nawet przy cięższych zakupach. Dodatkowo na takich opakowaniach możemy umieścić jakiś nasz znak charakterystyczny, który sprawi, że dany sklep lub firma będzie znacznie bardziej rozpoznawalna w danym regionie. Może być to wykonane przy użyciu specjalnych drukarek, ale nie musimy inwestować aż w taki sprzęt. Bez większych trudności wykonamy to z użyciem etykiet samoprzylepnych oraz najprostszej drukarki kolorowej lub czarno-białej. Możliwe jest także zakupienie specjalnej pieczątki o nieco większych rozmiarach, dzięki której będziemy umieszczać na przykład dane firmy na każdej torebce własnoręcznie. Będzie miało to także swój urok, gdyż każde opakowanie będzie nieco inne.
- Kolorowe torebki prezentowe
Korzystanie z papierowej torebki jako opakowania na upominek jest dosyć popularne, szczególnie przez osoby w starszym wieku. To bowiem najprostsza metoda zapakowania prezentu, która kiedyś była jedyną opcją. Obecnie jednak mamy wiele innych możliwości, takie jak na przykład zapakowanie w pudełka tekturowe, drewniane skrzynki czy chociażby owinięcie celofanem lub papierem prezentowym. Ostatnie rozwiązanie będzie z pewnością wymagało nieco więcej umiejętności, gdyż ładne owinięcie folią nie jest szczególnie łatwym wyzwaniem dla większości osób. Warto jednak przemyśleć czy nie zainwestować w nieco ładniejsze opakowanie, szczególnie jeżeli jest to prezent dla bliskiej nam osoby. Torebki kolorowe będą jednak wykorzystywane bardzo często na różnych targach branżowych, kiedy to dana firma chce się zaprezentować i dać jakiś drobny podarunek dla potencjalnego kupującego. Dużą zaletą będzie bowiem atrakcyjna cena, co ma bardzo duże znaczenie w takiej sytuacji.
- Brązowe opakowania upominkowe
Wcześniej wspominaliśmy, że zwykłe kolorowe torebki prezentowe nie są zbyt eleganckie w obecnych czasach. Wyjątkiem od tej reguły mogą być jednak specjalne brązowe opakowania, które posiadają dodatkowo karbowaną powierzchnię, a zamiast zwykłej brązowej rączki mamy wpleciony elegancki sznurek. Takie opakowanie dzięki swojej prostocie jest naprawdę eleganckie i mimo, że jest dosyć podobne do niektórych torebek spotykanych jeszcze kilkanaście lat temu to jednak wygląda to kompletnie inaczej. Jeśli więc nie posiadasz zbyt dużo czasu na przygotowanie upominku będzie to bardzo dobra alternatywa, która spowoduje, że odbiorca będzie zadowolony mimo podarowania całości w dosyć tradycyjnym rozwiązaniu.
Lepiej wybierać reklamówki foliowe czy torby papierowe?
Obecnie właściciele sklepów stoją przed trudnym wyborem czy inwestować w reklamówki foliowe czy torby papierowe dla swoich klientów. Nie podlega wątpliwości, że kupujący muszą w jakiś sposób transportować zakupy do domu, a bardzo często zdarza się, że zapominamy przecież opakowania na zakupiony artykuły. Nie warto jednak zabraniać czegoś kupującym, gdyż może okazać się, że przyniesie to kompletnie inne skutki i zamiast wypromowania naszej firmy jako przyjaznej środowisku poprzez rezygnację z foliowych akcesoriów zniechęcimy sporą część stałych klientów i w ostatecznym rozrachunku stracimy na tym. Najlepszym rozwiązaniem będzie więc prowadzenie jednego i drugiego opakowania oraz uświadamianie kupujących jakie skutki niesie za sobą wykorzystywanie reklamówek wyłącznie jeden raz i wyrzucanie ich do pojemnika z odpadami.