SPIS TREŚCI
W jaki sposób bezpiecznie wysłać dokumenty?
Obecną erę, w jakiej się znajdujemy, możemy śmiało nazwać erą cyfrową. Współczesna era cyfrowa stawia przed nami niezliczone możliwości, w tym także wygodne i szybkie przekazywanie dokumentów. Oczywiście za pomocą internetu i wszelkich podobnych dobrodziejstw, jakie internet i ogólna cyfryzacja naszego życia daje nam możliwości. Choć mogłoby się wydawać, że powszechna cyfryzacja wyeliminowała praktycznie do zera normalne, papierowe dokumenty, to mimo wszystko trzeba przyznać, że papierowe, namacalne dokumenty wciąż stanowią dużą, jeśli nie kluczową rolę w wielu dziedzinach naszego życia, tyczy się to w dużej szczególności sfer biznesowych, prowadzenia działalności gospodarczej, podpisywania kontraktów, umów handlowych i wielu, wielu innych aspektów.
Jak więc wysyłać dokumenty w formie papierowej, by poufne dane, takie jak, chociażby dane osobowe, zapisy kontraktów, kwoty i tym podobne nie wyciekły w niepowołane ręce? Jak skutecznie zabezpieczać dokumenty do wysyłki? Zadbanie o odpowiednie zabezpieczenie wysyłanych dokumentów jest niezwykle istotne zarówno w kontekście biznesowym jak równie osobistym (prywatnym). Wprowadzając odpowiednie zabezpieczenia podczas wysyłania dokumentów, możemy znacznie zwiększyć poczucie bezpieczeństwa zarówno nasze, jak i osób, do których wysyłane są te dokumenty, nieważne jest czy jest to nasza rodzina, czy kontrahent, każdy z nich powinien być tak samo chroniony. Sprawdźmy więc jakie są obecnie najbardziej skuteczne, a przede wszystkim bezpieczne metody wysyłania papierowych dokumentów za pomocą zwykłych operatorów logistycznych takich jak krajowa poczta czy firmy kurierskie.
Jak przygotować poufne dokumenty do wysyłki?
Chcąc wysłać poufne dokumenty, musimy pamiętać o tym, że to cały czas ludzie będą mieli dostęp do koperty z naszą zawartością, największym wrogiem „wycieku danych” z tego rodzaju dokumentacji jest światło. Biorąc zamkniętą, zwykłą kopertę i ustawiając ją pod źródło światła, jeśli papier, z którego jest wykonana, jest słaby, cienki i nie posiada odpowiedniej gramatury, będziemy mogli zobaczyć, co znajduje się w środku, odczytać pewne dane z wysyłanych dokumentów. Dlatego też niezwykle istotne jest to, by po pierwsze wybrać odpowiedniej jakości papier do drukowania poufnych dokumentów.
Ciekawym rozwiązaniem do dodatkowego zabezpieczenia dokumentów, które nie będzie zwiększało ogólnej wagi przesyłki, jest wykorzystania ciemnego, zadrukowanego arkusza papieru, który skutecznie zablokuje możliwość podejrzenia wydrukowanych danych sposobem „pod światło”.
Jakie koperty wybrać do zapakowania poufnych dokumentów do wysyłki?
Oprócz możliwości, o których wspomnieliśmy powyżej, czyli użycie dodatkowego arkusza zadrukowanego papieru, ciemnej folii, nieprzepuszczającej światła, można również wykorzystać wiele ciekawych produktów w formie kopert na dokumenty. W co można zapakować poufne dokumenty tak, by niepowołane osoby nie miały dostępu do danych w nich zawartych.
Jakiego rodzaju opakowania można wykorzystać do wysyłki poufnych dokumentów?
- Solidna bezpieczna koperta – to jedno z najlepszych i najprostszych rozwiązań, jakie możemy wykorzystać do zabezpieczenia poufnych dokumentów. Ścianki takiej koperty są wykonane z papieru o wysokiej gramaturze. Tego rodzaju koperty dostępne są u operatorów przesyłek kurierskich i nazywają się kopertami kurierskimi. To ten rodzaj kopert, który wykonany jest wręcz z bardzo grubego papieru.
- Bezpieczne koperty bąbelkowe – to kolejne rozwiązanie, które możemy wykorzystać do odpowiedniego zabezpieczenia poufnych dokumentów na czas wysyłki. Koperta tego typu uchroni nas przed wyciekiem poufnych danych, nie da się bowiem podejrzeć treści dokumentów poprzez zewnętrzną, papierową lub foliową warstwę oraz wewnętrzną warstwę folii bąbelkowej.
- Specjalistyczne zabezpieczenia, zamykane pudełka – to ostatnia, rzadziej wykorzystywana opcja, która przede wszystkim w stu procentach daje pewność zabezpieczenia wysyłanych dokumentów. Operatorami takich przesyłek są najczęściej firmy kurierskie, a wykorzystanie takich opcji jest preferowane przez poważne instytucje.
Jak dodatkowo zabezpieczyć dokumenty na czas wysyłki?
Oprócz wybrania odpowiedniej koperty czy też innego opakowania do dokumentów poufnych warto pamiętać o tym, że istnieją również inne dodatkowe akcesoria do tego, by zwiększyć bezpieczeństwo i pewność tego, że naszego dokumenty dotrą na miejsce nienaruszone. Poniżej wymieniamy dodatkowe opcje:
- Naklejki ostrzegawcze – to specjalne naklejki mogące informować zarówno odbiorcę jak i osobę obsługującą przesyłkę. Choć może wydawać się to strzałem w kolano, taka informacja w postaci naklejki ostrzegawczej, może sugerować potencjalnemu wścibskiemu, że koperta jest dodatkowo zabezpieczona przed nieautoryzowanym dostępem.
- Taśma zabezpieczająca zamknięcie koperty – dodatkowo zamknięcie koperty można zabezpieczyć za pomocą zwykłej taśmy klejące. Zapobiegnie to przed przypadkowym otwarciem. Na rynku możemy także kupić specjalne taśmy w postaci plomby, które poinformują odbiorcę w przypadku nieautoryzowanej próby otwarcia koperty przed nim.
Gdzie kupić koperty do bezpiecznej wysyłki dokumentów?
Wszelkiego rodzaju bezpieczne koperty na dokumenty, koperty bąbelkowe oraz grube koperty kurierskie możesz kupić w naszym sklepie internetowym. Dodatkowo znajdziesz u nas naklejki ostrzegawcze, taśmy pakowe, a nawet specjalne plomby. Dlatego, zamiast marnować swój, czas chodząc po sklepach stacjonarnych, skorzystaj już dziś z naszej oferty. Znajdziesz i sprawdzisz ją pod adresem neopak.pl.
Z naszej strony możemy zapewnić CI naprawdę niskie ceny, bardzo konkurencyjne na rynku. Szybka dostawa i realizacja zleceń to nasza domena. Nasi pracownicy to profesjonaliści, pomogą Ci w odpowiedzi na trapiące Cię pytania i wątpliwości.