Co zrobić, gdy adresat otrzymał uszkodzoną paczkę?

Kiedy już wyślemy do kogoś paczkę to na pewno życzylibyśmy sobie, aby taki pakunek w stanie nienaruszonym dotarł do naszego odbiorcy. Jednakże w życiu zdarzają się różne sytuacje i nie zawsze możemy mieć gwarancję, że nasza przesyłka dotrze cało pod wskazany adres. Możemy się starać, by tak było, ale zawsze istnieje choć ten cień ryzyka. Kiedy już to się zdarzy, wówczas odbiorca na pewno nie będzie zadowolony. Czy my, jako nadawcy możemy coś zrobić w tej sprawie i czy ciążą na nas z tego tytułu jakieś obowiązki?
Co-zrobi-gdy-adresat-otrzyma-uszkodzon-paczk

 

Wszystko zależy od stosunku z adresatem

Wiadomo, że nasze podejście do sprawy będzie zupełnie inne w zależności od tego jakie relacje mamy z odbiorcą paczki. Jeśli wysyłaliśmy pakunek prywatnie, to możemy w całą sprawę być zaangażowani emocjonalnie i to w sposób znaczny. Natomiast jeśli będziemy wysyłali paczkę z firmy do klienta to wówczas interesować nas mogą jedynie formalności oraz kwestie odpowiedzialności oraz obowiązku. Wbrew pozorom mogą nas czekać bardzo różne możliwe drogi rozwiązania tego problemu.
 

Uszkodzona paczka – instrukcja postępowania. Różne scenariusze

Przyjrzyjmy się, jakby to miało wyglądać w praktyce. Musimy przyłożyć szczególną wagę do zachowań naszego odbiorcy. Jednak pamiętajmy, że możemy poczuć naciski ze strony niezadowolonego klienta. Jak wtedy postępować?
 

Obowiązek ciąży na firmie kurierskiej

To przewoźnik ma obowiązek dostarczyć pakunek pod wskazany adres w nienaruszonym stanie. Jeśli więc zadzwoni do nas zdenerwowany klient i będzie zgłaszał, że np. karton był uszkodzony, to wówczas uprzejmie, acz stanowczo odeślijmy go do kuriera. Wszelkie kwestie odszkodowania za zniszczoną paczkę to już zmartwienie przewoźnika.
 

Co jeśli nie zabezpieczyliśmy paczki do transportu?

W takim przypadku nie świadczy to o nas najlepiej, jako o sprzedawcy. Niemniej przewoźnik ma prawo odmówić przyjęcia paczki do wysyłki, jeżeli uzna, że nie jest odpowiednio przygotowana. Skoro więc ją przyjmuje, to znaczy, że świadomie bierze na siebie odpowiedzialność. Jednakże zawsze zabezpieczajmy zawartość paczki, używając chociażby folii bąbelkowej i wypełniaczy.
 

A co w przypadku wysyłki prywatnej?

Jeśli indywidualnie wysyłamy paczkę, jako osoba fizyczna np. do kogoś bliskiego, to tutaj także odpowiedzialność ciąży na firmie kurierskiej. W razie gdyby adresat wyraził swoje niezadowolenie możemy go wesprzeć w dochodzeniu należności od firmy kurierskiej. Ale też powinniśmy wcześniej na 100% upewnić się, że dobrze zapakowaliśmy towar. O ile w przypadku firm jest to kwestia renomy, profesjonalnej obsługi i reputacji na rynku, o tyle w wysyłce prywatnej jest to troska o osobę, której coś dajemy.
 

Uszkodzone paczki – czy często się to zdarza?

Na szczęście uszkodzenia paczek w transporcie zdarzają się już dość rzadko. Jest tak dzięki profesjonalnym opakowaniom dostępnym na rynku oraz coraz większej świadomości ludzi w kwestii robienia pakunków. Również w interesie firm kurierskich leży to, aby jak najbezpieczniej przewozić pakunki.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Kartony

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *