Etykiety i naklejki samoprzylepne – co oznaczają?

Jeżeli wysyłasz kurierem delikatne przedmioty, to na pewno masz świadomość tego, że musisz ją dobrze zabezpieczyć. Żeby nie wyglądała tak, jakby pogryzł ją pies, a następnie przejechał po niej czołg lub walec drogowy. W przeciwnym razie na pewno nie zyskasz uznania w oczach Twoich klientów.

Etykieta Fragile

Ten artykuł poświęcimy przede wszystkim etykietom samoprzylepnym i tego, jaką one funkcję pełnią. Jednak znajdziesz tutaj również bardzo wiele przydatnych wskazówek, jak zapakować przesyłkę, jak wybrać karton i co włożyć do niego, aby znajdujące się w środku przedmioty przypadkowo się o siebie nie obijały. W jaki sposób możesz zapakować paczkę, aby bezpiecznie dotarła do adresata? Jakie etykiety samoprzylepne powinieneś wybrać?
 

Wysyłanie paczki najlepiej zaplanuj z wyprzedzeniem

Musisz również pamiętać o sprawdzeniu wymiarów przesyłki, ale zacznijmy od początku. Te wszystkie nasze rady mogą Ci się teraz wydawać banalne i mało potrzebne. Docenisz je dopiero w momencie, gdy sam staniesz przed wyzwaniem wysłania przesyłki. Ten poradnik tak naprawdę jest skierowany do każdego. Jednak w największym stopniu będzie on przydatny dla początkujących właścicieli sklepów internetowych ze sprzedażą wysyłkową.

Folia bąbelkowa

Dlatego uważamy, że lepiej dla Ciebie będzie, gdy przeczytasz ten poradnik TERAZ. A nie w momencie, gdy otrzymasz pierwsze zamówienie od klienta i będziesz musiał działać błyskawicznie. Dokształcanie się na ostatnią chwilę nigdy nie daje dobrych rezultatów. Oczywiście jako właściciel sklepu internetowego musisz na samym początku pamiętać o podpisaniu umowy z firmą kurierską.

Zacznij od mierzenia i ważenia

Jeżeli masz do wysłania kilka przesyłek, to najpierw każdą z nich powinieneś dokładnie zmierzyć i zważyć. Ogromnie Ci się to przyda przy wybieraniu kartonów. Gdy będziesz już bardzo dobrze znał rozmiar i wagę przesyłek, to wtedy łatwiej Ci będzie określić, jaki będzie docelowy koszt ich wysyłki. Kolejnym plusem dla Ciebie będzie świadomość, jak odpowiednio zaplanować budżet na opakowania wysyłkowe. Skoro mamy to już z Tobą ustalone, to płynnym krokiem pełnym gracji przejdźmy teraz do kolejnego punktu. Nie będą to jeszcze etykiety, bo nie masz jeszcze nawet wybranego dobrego kartonu.  

Karton
Wcześniejsze zmierzenie towarów jest potrzebne z jeszcze jednego względu. Firmy kurierskie zawsze mają podane maksymalne dopuszczalne wymiary przesyłek standardowych. Co to oznacza w praktyce? Może dla ułatwienia sprawy podamy Ci trzy przykłady.

Przykładowe wymiary standardowych paczek w firmach kurierskich
 

Paczka w firmie kurierskiej DPD może mieć maksymalną długość 250 cm. Natomiast suma wszystkich wymiarów przesyłki nie może przekroczyć 300 cm. Przejdźmy teraz do kolejnego przykładu.
Paczka

W Inpoście standardowa długość przesyłki to tylko 220 cm. Jeżeli ta długość jest większa lub, gdy którykolwiek z wymiarów paczki jest większy niż 120 cm, to wtedy przesyłka zyskuje miano niestandardowej, co wcale nie jest takie fajne. Mamy nadzieję, że wiesz już, o co nam chodzi, ale dla pewności podamy Ci jeszcze dwa przykłady.  Teraz weźmiemy pod lupę firmę UPS.

Bardzo często myloną z innym gigantem jakim jest UPC. Zostańmy jednak przy przedsiębiorstwach zajmujących się przesyłkami kurierskimi. Jakie wymiary może tutaj mieć standardowa paczka? Tutaj maksymalny dopuszczalny wymiar paczki to aż 274 cm. Imponujące! Suma obwodu i długości przesyłki nie może być natomiast większa niż 400 cm. Tutaj naprawdę możesz zaszaleć. Został nam jeszcze ostatni przykład, bo przecież nie będziemy Ci żałować.

Możesz to oczywiście potraktować w ramach ciekawostki albo zastosować w praktyce. Mamy tutaj na myśli firmę kurierską GLS. U nich standardowe przesyłki mogą mieć długość 200 cm. Natomiast suma obwodu i długości paczki nie może przekroczyć 300
cm. Teraz już będziesz bardzo dobrze wiedział, co masz mierzyć i w jaki sposób.

A w co możesz zapakować taką paczkę?

 

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na folię, czy na karton, to musisz wybrać takie opakowanie, które bez problemu zniesie starcie z sortownią. Oczywiście mówimy to trochę z przymrużeniem oka, ale prawda jest taka, że żadna przesyłka nie jest tam traktowana delikatnie, z czcią i z szacunkiem. Raczej stosuje się tam zasadę, że przetrwają najsilniejsi. Dlatego dobrze Ci radzimy, żebyś nie utrudniał życia Twojej przesyłce i wcześniej odpowiednio zatroszczył się o jej bezpieczeństwo.

Adresat z pewnością Ci się za to odwdzięczy. Paczki w sortowni są narażone między innymi na upadki z kilkudziesięciu centymetrów i na rzucanie. Brzmi to strasznie, ale prawda jest taka, że spadają one z automatycznej linii transmisyjnej, która ma właśnie taką wysokość. O odpowiednie zabezpieczenie zawartości paczki musisz zadbać Ty sam.

Jaki karton wybrać?

 

W co możesz zapakować przesyłkę, aby później nie zmagać się z reklamacjami od wściekłego klienta? Musisz pamiętać o tym, że wybrany przez Ciebie karton musi być wyprodukowany z grubej tektury. Najlepszym wyborem będzie trójwarstwowa tektura falista, która poradzi sobie z takimi zagrożeniami, jak wizyta w sortowni, czy rzucanie paczek do ciężarówki. Na pewno jest to dla Ciebie dobra informacja.

Jednak musisz wziąć pod uwagę fakt, że naprawdę żadna przesyłka nie jest niezniszczalna. Możesz zrobić wszystko, aby ją odpowiednio zabezpieczyć, ale prawda jest taka, że firmy kurierskie czasami też przesadzają. Wtedy to Ty możesz składać reklamację, gdy właściwie zabezpieczyłeś przesyłkę, a mimo to dotarła w katastrofalnym stanie do adresata.

Nowy karton to mocny karton

 

Wiemy, że wydaje Ci się, że to tylko karton. Jak ładnie wygląda i nie jest nigdzie uszkodzony, to możesz mieć wrażenie, że zapakowanie do niego zamówienia od klienta jest całkiem dobrym pomysłem. Od razu mówimy Ci wprost, że…Nic bardziej mylnego! Karton musi być nowy i tyle. Naprawdę nie jest to duży wydatek. Pamiętaj też, że jeżeli już w skrajnej desperacji decydujesz się na wysłanie towaru w starym kartonie, to najpierw sprawdź kilka rzeczy.

Pudełko absolutnie nie może mieć żadnych zadrapań, dziur, wgnieceń, uszkodzonych rogów, czy naderwań, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój klient nie będzie chciał go nawet otworzyć. Od razu złoży pełną wykrzykników reklamację. Przy wyborze pudełka powinieneś zwrócić również uwagę na gramaturę i falę tektury, ale jest to już temat na zupełnie samodzielny artykuł.

Odpowiednie zabezpieczenie i unieruchomienie transportowanych towarów

 

Nie mamy złudzeń, co do jednej kwestii i Ty również powinieneś się nich pozbyć. W czasie podróży do adresata Twoja przesyłka nabędzie nowe umiejętności. Tak naprawdę jedną, a jest nią latanie. Nawet, jeżeli Twoja paczka będzie miała to niesamowite szczęście i nikt nią nie zacznie nagle rzucać w sortowni, to zrobi to ktoś inny w innym miejscu.

W praktyce oznacza to mniej więcej tyle, że gdy będzie przewożona samochodem dostawczym, to na wybojach może się mocno poobijać. W końcu w przeciwieństwie do ludzi nie jest ona przypięta pasami bezpieczeństwa. Prawda jest również taka, że gdy jeśli wysyłasz ubrania lub inne tekstylia, pluszowe zabawki, książki, zeszyty lub płyty DVD, to wypełnienie paczki nie jest takie mega istotne.

Natomiast, gdy chcesz do klienta wysłać na przykład kosmetyki, szklane flakony z perfumami, kremy do twarzy lub elektronikę, to bez wypełnienia, nie masz nawet, co marzyć, że paczka dotrze do adresata w jednym kawałku. Wypełniacze do paczek możemy spokojnie podzielić na następujące rodzaje:

  • Chipsy do pakowania;
  • Wypełniacze EPS „S”;
  • Wypełniacze Flopak;
  • Wypełniacze Flupis;
  • Wypełniacze Skropak;
  • Wypełniacze SizzlePak;
  • Pianka rosnąca Instapak;
  • Poduszki powietrzne do pakowania;
  • Poduszki powietrzne papierowe;
  • Wypełniacze papierowe w boksach.
Nie będziemy ich tutaj oczywiście wszystkich omawiać, ale podajemy je tu tylko dla Twojej wiadomości. Skoro jednak jesteśmy już przy tych wypełniaczach, to nie obejdzie się tutaj bez informacji, że wypełniaczem może być również doskonale wszystkim znana od lat folia bąbelkowa. Z pewnością możemy założyć, że jest ona uwielbiana zarówno przez dzieci, jak i przez dorosłych.  Przejdźmy teraz już na spokojnie do tych etykiet samoprzylepnych.

Po co umieszczać naklejki ostrzegawcze na paczkach?

 

Pewnie w pierwszej chwili dojdziesz do wniosku, że czymś całkowicie bezsensowym jest naklejanie naklejki ostrzegawczej na przesyłce. W końcu, przeczytałeś już uważnie nasz poradnik i dobrze zabezpieczyłeś paczkę. Nic złego nie może jej się stać. Niestety życie wcale nie wygląda tak pięknie, jakbyś chciał. Dlatego naklejki ostrzegawcze są właśnie po to, żeby kurier zwrócić uwagę na zawartość Twojej paczki.

Etykiety

Naklejki ostrzegawcze są przeznaczone również dla osób, które pracują w sortowni oraz w magazynie. Gdy umieścisz na przesyłce taką naklejkę, to jednocześnie zwiększasz prawdopodobieństwo tego, że ktoś potraktuje ją delikatniej i ostrożniej. Tak uzna, że przewozisz w niej na przykład książki, a nie porcelanę. Skutki są wiadome.

Co oznaczają symbole naklejane na paczki?

 

Zanim przejdziemy do opisywania ewentualnych informacji, które mogą się znaleźć na naklejkach ostrzegawczych, to najpierw powinieneś wiedzieć, że nie ma czegoś takiego, jak standaryzacja naklejek ostrzegawczych. W praktyce oznacza to nie mniej i nie więcej, ale tylko tyle, że chociaż naklejki zawierają tę samą informację, to mogą wyglądać zupełnie inaczej.

Czasami nawet te naklejki ostrzegawcze, które możesz kupić w jednym sklepie internetowym. Już na sam koniec podpowiemy Ci, dlaczego powinieneś korzystać z tych najbardziej znanych komunikatów, żeby obsługa firmy kurierskiej miała świadomość tego, co one oznaczają.

Poniżej na sam koniec przedstawiamy Ci listę napisów, które mogą się znaleźć na naklejkach ostrzegawczych:

  • napis „Góra/Dół” lub strzałki oznaczające sposób orientacji przesyłki;
  • napis „Nie przewracać”;
  • napis „Nie piętrować” lub symbol palet postawionych jedna na drugiej;
  • napis „Ostrożnie”;
  • napis „Keep dry” lub symbol kropli deszczu spadających na parasol;
  • napis „Fragile” lub napis „Uwaga szkło” lub symbol ukruszonego kieliszka;
  • napis “Przy odbiorze sprawdzić zawartość przesyłki w obecności przewoźnika/kuriera”;
  • napis “Pobranie” lub symbol portfela z monetami;
  • pozostałe przykładowe napisy to: “Dokumenty w środku”, “Sobota”, “Odbiór własny” czy “Zastrzeżenie doręczenia”.

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Biuro

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *