Ile kosztuje pakowanie produktów w e-commerce?

Pakowanie zamówień – jakich opakowań potrzebujesz? Ile to kosztuje? Jako to zrobić, aby przesyłać do klientów zamówienia w estetycznych opakowaniach i jednocześnie maksymalnie zabezpieczyć je przed uszkodzeniami mechanicznymi? Czy możesz przejść przez cały ten proces bez nadwyrężania budżetu Twojej firmy? Jak sprawić, aby opakowania nadal wyglądały korzystnie? Jak przekonać do siebie klientów samym opakowaniem? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Podpowiemy Ci, jak zaplanować niezbędne materiały. Dowiesz się również, co musi się znaleźć na stanowisku pakowania zamówień dla sklepu internetowego. Powinniśmy tutaj również wspomnieć o tym, że są pewne obszary, w których warto przeprowadzić optymalizację pakowania zamówień. W ten sposób nie będziesz tworzył niepotrzebnie dodatkowych kosztów. Jeżeli ta tematyka Cię interesuje, to zapraszamy do dalszej lektury.  

opakowania e-commerce

Kto pakuje Twoje zamówienia w e -commerce?

Najważniejsze pytanie, jakie musisz sobie zadać odnosi się do tego, kto pakuje paczki w Twoim sklepie internetowym. Jeżeli prowadzisz mniejszy, dopiero rozwijający Cię biznes, to pewnie robisz to samodzielnie albo powierzasz pracownikom, którzy mają jeszcze swoje obowiązki. Może to prowadzić do ich przepracowania, skończyć się frustracją i zwolnieniem z pracy.

Oczywiście to był skrajny przykład. Wracając jednak do tematu głównego, to jeżeli jesteś właścicielem niewielkiego sklepu internetowego, to możemy się założyć o wszystko, że samodzielnie zajmujesz się pakowaniem paczek dla pierwszych klientów. Wszystko dobrze. Tylko z czasem może się to stać dla Ciebie bardzo problematyczne. Możesz zwyczajnie nie mieć czasu na rozwój swojego biznesu, czy pilnowanie formalności. Natomiast, gdy masz już za sobą ten etap i prowadzisz przedsiębiorstwo o średniej wielkości, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że pakowanie znajduje się w zakresie obowiązków pracownika, który jednocześnie kompletuje zamówienie. Jak to się może skończyć w dłuższej perspektywie, to już przed chwilą pisaliśmy. Musimy tutaj jednak wspomnieć jeszcze o tym, że warto znać jedno pojęcie związane z całym tym procesem.

Picking to znakowanie kartonów i pakowanie. Mimo wszystko doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiaj w Polsce bardzo niewiele firm może sobie pozwolić na zatrudnienie dodatkowej osoby, która będzie odpowiedzialna wyłącznie za pakowanie przesyłek. Czy jest jakieś dobre wyjście z tej sytuacji? Zaraz do tego przejdziemy. Jednak najpierw musimy tutaj jeszcze dodać, że taki luksus jak dodatkowy pracownik pozwoli Ci na pakowanie przesyłek dla klientów zgodnie z najnowszymi wytycznymi brandingowymi. Polegają one między innymi na tym, że wykorzystuje się do tego celu specjalny papier, dodaje spersonalizowane inserty, liściki. Szczytem możliwości takiej osoby jest spryskanie na koniec paczki drogimi perfumami. Miało być o cięciu kosztów, a Ty tutaj bardzo dobrze widzisz, że każda kolejna opcja je drastycznie zwiększa. Spokojnie do rozwiązań budżetowych przejdziemy w dalszej części tego artykułu.

opakowania

Które z tych wyjść jest najlepsze?

Użyjemy tutaj chyba najbardziej znienawidzonego przez wszystkich sformułowania w ostatnim czasie. Jest szczególnie denerwujące, gdy używają go budowlańcy, architekci oraz urzędnicy. Brzmi ono- to zależy. Jednak w tym przypadku naprawdę to zależy od bardzo wielu czynników. Może zaczniemy od tego, że niezoptymalizowane pakowanie zamówień w e-commerce może powodować znaczne opóźnienia w wysyłaniu przesyłek. Dodatkowo, możesz narazić się na wiele niepotrzebnych kosztów. Nie bez znaczenia jest tutaj również fakt, że właśnie z tego powodu sklepy internetowe coraz częściej decydują się na outsourcing logistyki. Za chwilę wyjaśnimy dokładniej na czym on właściwie polega.
 

Więcej zamówień da Ci szczęście?

No właśnie, niekoniecznie. Jeżeli samodzielnie prowadzisz mały sklep internetowy, to będzie się to dla Ciebie wiązało z pracą po godzinach i z bardzo dużym zmęczeniem. Przypuszczamy, że nie znajdziesz już czasu na inne obowiązki, które są równie ważne. Trudno Ci będzie również pogodzić estetykę opakowania z bezpieczeństwem produktów.
 

Ile kosztuje pakowanie produktów?

Musisz tutaj wziąć pod uwagę kilka kosztów. Pierwszym z nich jest koszt opakowania, czyli cena za zamówione kartony. Możesz je zamówić w wersji złożonej lub rozłożonej, co również znacząco wpływa na koszty. Kolejny koszt to wynagrodzenie dla pracownika, który zajmuje się pakowaniem pudełek. Do tego musisz jeszcze doliczyć cenę za zabezpieczenie paczek.

Będą Ci potrzebne do nich takie akcesoria, jak: taśmy klejące, folia bąbelkowa, dyspensery, folia stretch, naklejki do oznaczania kruchych przesyłek, wypełniacze do paczek oraz zaklejarki. A to tylko przykładowe akcesoria opakowaniowe. Powinieneś do nich jeszcze koniecznie dodać koszt magazynowania zużytych opakowań. Dlatego przy prowadzeniu sklepu internetowego najważniejsza jest optymalizacja procesu pakowania. Dzięki niej znacząco obniżysz całościowe koszty.  
 
 

Oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Kategorie artykułu: Magazyn

ZAPOZNAJ SIĘ Z POZOSTAŁYMI ARTYKUŁAMI

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *