SPIS TREŚCI
W dzisiejszym dynamicznym świecie handlu elektronicznego opakowania kartonowe odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa, ochrony i estetyki produktów dostarczanych klientom. Wraz z rozwojem e-commerce, coraz więcej firm przekształca swoje strategie pakowania, aby sprostać wymaganiom klientów i wyzwaniom związanym z transportem oraz ochroną środowiska. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, czym są opakowania kartonowe w kontekście handlu internetowego, jakie mają zalety, i zastosowania, a także przeanalizujemu ich wpływ na działalność firm e-commerce.
Wybór odpowiednich opakowań dla branży e-commerce
Czym w ogóle są opakowania e-commerce? Są to pudełka, najczęściej wykonane z tektury falistej. Dzięki szerokiemu asortymentowi polecane zarówno większym, jak i mniejszym przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż internetową. Opakowania te wyróżniają się doskonałą trwałością, wytrzymałością i solidnością. Jako producent opakowań dbamy o to, żeby sprzedawane przez nas produkty, były w miarę możliwości odporne na uszkodzenia mechaniczne. Wszystko to sprawia, że szanse na to, iż paczka dotrze do Twojego Klienta w nienaruszonym stanie, znacznie wzrastają. Co jeszcze możemy powiedzieć o opakowaniach e-commerce? Z pewnością to, że są funkcjonalne i praktyczne. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszamy do dalszej lektury.
Opakowania dopasowane do asortymentu
Rozmiar kartonu jest podstawową informacją, jaką musisz określić, kiedy starasz się wybrać dopasowany do sprzedawanego asortymentu karton. Pamiętaj, że w tym kontekście panują dwie najważniejsze zasady. Wspominaliśmy już o nich we wcześniejszych tekstach, jednak nie zaszkodzi, jeśli wspomnimy jeszcze raz. Pamiętaj o tym, że pakowany przedmiot nie powinien dotykać ścianek opakowania. Dlaczego? Ponieważ bardziej narażony jest wtedy na uszkodzenia wynikające np. z nacisku innych kartonów, podczas transportu. Musi więc swobodnie mieścić się w opakowaniu. Jaka jest druga zasada? Taka, że karton nie powinien być zbyt duży. Nie tylko marnujesz wtedy wypełniacze do paczek, którymi musisz zapełnić wolną przestrzeń, ale również możesz mocno zaskoczyć Klientów. Sami znamy takie przypadki, gdzie Klienci otrzymywali niewielkich wymiarów produkt, np. błyszczyk do ust lub jeden krem o pojemności 250 ml w kartonie o wymiarach 30x40x30 cm. Przyznasz, że mogło to stanowić dla nich zaskoczenie. A nawet problem, jeśli zamówili przesyłkę do paczkomatu, wybrali się na spacer po odbiór, a okazało się, że pudło jest wielkie i niezbyt wygodne do niesienia.
Dopasowanie kartonów do asortymentu Twojego sklepu nie powinno być trudnym zadaniem. Zwłaszcza że posiadamy bardzo szeroki zakres wymiarów. Znajdziesz u nas np.:
- Fix Box A4 330x230x85mm;
- pudełko e-commerce 370x290x70mm F427 biały lakier;
- karton e-commerce 350x250x140mm F703 Biały A4;
- karton z paskiem klejącym 169x130x70mm F703 A6;
- pudełko wykrojnikowe e-commerce 490x290x190mm F703;
- pudełko z paskiem klejącym 230x160x80mm F703 A5;
- karton z paskiem klejącym 310x230x160mm F703 A4.
Opakowania kartonowe e-commerce
Jeśli jednak nie jesteś pewien, wymiarów opakowań e-commerce, które powinieneś wybrać, warto skontaktować się z Działem Sprzedaży lub Działem Obsługi Klienta. Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w zakładce Kontakt. Podczas rozmowy z naszymi specjalistami dowiesz się jakie kartony będą optymalnym rozwiązaniem dla Ciebie.
Czym powinny wyróżniać się opakowania e-commerce?
1. Wytrzymałość
Zaskoczenia nie będzie, jeśli powiemy, że każde opakowanie powinno być wytrzymałe i powinno przyczyniać się do odpowiedniego zabezpieczania towarów. Jednak musisz pamiętać o tym, że branża e-commerce ma swoje oczekiwania i wymagania. W pierwszej kolejności ma to związek z tym że nie masz jako sprzedawca całkowitej kontroli nad losem przesyłki. Wydrukowanie listu, naklejenie go na karton i przekazanie paczki firmie kurierskiej, to ostatnie czynności, jakie są zależne od Ciebie. Niestety zdarza się, że osoby pracujące w tych firmach, nie przywiązują specjalnej wagi do swoich obowiązków. A to równoznaczne jest np. z nieodpowiednim przenoszeniem czy przewożeniem przesyłek. Choć nie jest to oczywiście regułą, to musisz jednak liczyć się z tym, że paczki będą kopane, rzucane, deptane, zamoczone, porwane lub zabrudzone. Nie brzmi to zbyt fajnie, prawda? Zgadzamy się z Tobą. Jednak choć nie masz wpływu na los przesyłki, to musisz pamiętać, że ewentualne reklamacje Klienta dotyczące uszkodzonej przesyłki zostaną wystosowane w Twoim kierunku. Dlatego dobrze jest się zabezpieczyć. Jednym ze sposobów jest wybranie wykonanych z odpowiedniej jakości tektury opakowań. Idealnie w takich sytuacjach sprawdzają się np. kartony wykrojnikowe FEFCO 427. Specjalne zamknięcie sprawia, że boki są wzmacniane dodatkową warstwą tektury, co zapewnia sztywność i ochronę.
2. Konkurencyjna cena
Choć czasy, kiedy cena i darmowa wysyłka grały największą rolę w kontekście wyboru sklepu internetowego, z którego będą korzystać Konsumenci, minęły, to jednak wciąż ma to znaczenie. Zwłaszcza że np. niektóre portale aukcyjne dążą do tego, aby koszt ten dla Kupującego był jak najniższy. Nawet kosztem Sprzedawcy. Dlatego właśnie w branży e-commerce liczy się znalezienie odpowiedniego dostawcy opakowań, który nie tylko jakością zachwyci, ale również cenami. To właśnie dlatego, przygotowaliśmy dla Ciebie dodatkowe rabaty. Ilość wysyłanych paczek w zależności od wielkości sklepu może się od siebie różnić. Jednak zazwyczaj, nawet mniejsze sklepy wysyłają kilka paczek dziennie. Im większy sklep, tym większe zapotrzebowanie to oczywiste. Dlatego, jeśli chcesz dodatkowo zaoszczędzić, to wybierając karton, spójrz na tabelkę z rabatami. Znajdziesz tam informacje dotyczące konieczności zakupu konkretnej ilości opakowań, która sprawi, że otrzymasz zniżkę nawet do 9%.
Pamiętaj jednak, aby nie sugerować się wyłącznie ceną. Zwróć też uwagę na jakość. Na szczęście w naszej ofercie znajdziesz produkty wyłącznie charakteryzujące się wytrzymałością i solidnością.
3. Estetyka wykonania
Mając na względzie to, że po złożonym zamówieniu, pierwszy kontakt, jaki kupujący ma z Twoim sklepem to odbiór przesyłki, musisz pamiętać o tym, żeby opakowanie było nie tylko bezpieczne, ale również estetyczne. Na rynku znajdziesz dwa najczęściej wybierane kolory opakowań e-commerce – biały i brązowy. Musisz pamiętać, że jeśli folia stretch nie jest zbyt często i chętnie przez Ciebie wykorzystywana to lepiej jest wybrać kolor brązowy. Dlaczego? Ponieważ na nim widać mniej zabrudzeń, które z pewnością pojawią się podczas transportu. Nie jest to oczywiście regułą i możesz wybrać również białe opakowania. Znajdziesz je w naszej ofercie.
4. Ekologiczność
Konieczność ochrony środowiska coraz mocniej zakorzeniona zostaje w naszym społeczeństwie. Dlatego kupujący coraz większą wagę przykładają np. do tego, w jakim opakowaniu dostaną zamówione przedmioty i jak będą one zabezpieczone. Coraz częściej wykorzystuje się chociażby:
- papierowe poduszki powietrzne;
- wypełniacze papierowe w boksach;
- wypełniacze Flopak;
- papier nacinany;
- papier bąbelkowy w rolkach.
Dlatego wybór opakowań tekturowych wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Wpisują się w trendy ekologiczne, a przy okazji są wygodne, tanie i szybkie w użyciu.
5. Wygoda użytkowania
Opakowania e-commerce to produkty, które dbają zarówno o wygodę sprzedawców, jak i Klientów. Jeśli chcesz szybko i estetycznie zamknąć karton, a przy okazji zapewnić odbiorcy szybkie i bezpieczne dostanie się do jego zawartości, to wybierz nasze opakowania e-commerce. Zdecydowana większość z nich wyposażona została w pasek klejący z tasiemką do zerwania. Dzięki temu masz gwarancję, że nie będziesz musiał korzystać z taśmy pakowej, czy innego zabezpieczenia. Forma zamknięcia zapewnia szybkie pakowanie i dostanie się do środka.
6. Łatwość pakowania
W branży e-commerce ogromne znaczenie ma szybkość pakowania. Zwłaszcza kiedy wysyłasz kilkadziesiąt paczek dziennie. Dlatego zachęcamy Cię do wyboru odpowiedniego do Twoich potrzeb rozmiaru i rodzaju kartonu. Dostępne w naszym sklepie produkty zapewnią Ci bezpieczne i szybkie pakowanie.
8. Personalizacja
Jak już wspomnieliśmy, po złożeniu zamówienia Klient ma kontakt z Twoją firmą przy odbiorze przesyłki. Dlatego dobrze jest, jeśli od razu wie, skąd została nadana paczka. Jeśli skorzystasz z usług personalizacji, to oczywiście będzie on miał taką możliwość. Dzięki temu bardziej przekonasz do siebie Klientów, a to może zaowocować trwałą relacją. Personalizacja pudełka, czyli umieszczenie na nim logo, sloganu reklamowego czy np. adresu strony to doskonały sposób na budowę rozpoznawalności marki. Zachęcamy Cię do tego pomysłu. Więcej informacji znajdziesz na stronie Zamówienia indywidualne – spersonalizowane.
Jak zauważyłeś wybór opakowań, ma ogromne znaczenie. Zwłaszcza jeśli chodzi o branżę e-commerce. Na szczęście w ofercie naszego sklepu znajdziesz produkty najwyższej jakości. Kartony zapewnią bezpieczeństwo przesyłanym produktom. A co więcej, nie nadwyrężą Twojego budżetu. To jeszcze nie wszystkie zalety tego rodzaju opakowań. Wybierając kartony z wygodnym paskiem klejącym, zapewniasz też szybką możliwość dostania się do zawartości przesyłki. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat znajdujących się w naszej ofercie opakowań e-commerce, zapraszamy do kontaktu. Możesz to zrobić pod numerem telefonu 22 853 16 89.