SPIS TREŚCI
Jak rozpocząć sprzedaż na Amazon?
- załóż konto na polskiej stronie Amazon; zanim się zarejestrujesz przygotuj firmowy adres e-mail, aktywną kartę kredytową, ważny dokument tożsamości, dane rejestracyjne firmy, aktywny numer telefonu, numer konta bankowego, na które będą wpływać pieniądze ze sprzedaży,
- wybierz swój plan – indywidualny lub profesjonalny (możesz skorzystać ze specjalnie zaprojektowanego kalkulatora opłat, który pomoże oszacować potencjalne zarobki),
- utwórz konto sprzedawcy w serwisie Amazon, aby uzyskać dostęp do strony Seller Central i możliwość monitorowania swojej działalności w serwisie,
- stwórz ofertę poszczególnych produktów poprzez dodanie identyfikatora towaru umożliwiającego śledzenie zapasów oraz szczegółów oferty ułatwiających kupującym znalezienie przedmiotu,
- wybierz odpowiednią opcję realizacji sprzedaży, aby dostarczać produkty swoim klientom.
Zdjęcie autorstwa MART PRODUCTION z Pexels
Ile kosztuje sprzedaż na Amazon?
Decydując się na plan indywidualny, za każdy sprzedany przedmiot trzeba zapłacić 4 zł. W planie profesjonalnym zryczałtowana opłata wynosi aktualnie 165,91 miesięcznie. Do tego należy jeszcze doliczyć prowizję od każdego sprzedanego przedmiotu (8-15% całkowitej ceny sprzedaży wraz z kosztami przesyłki).
W zależności od sposobu realizacji zamówienia doliczana jest jeszcze jednak opłata, o której może zadecydować sprzedawca. Do wyboru jest bowiem
- samodzielna wysyłka produktów,
- program Fulfilment by Amazon (FBA).
Zdjęcie autorstwa Mikael Blomkvist z Pexels
Jak wysyłać paczki przez Amazon?
Samodzielna wysyłka – w takiej wersji opłaty za przesyłkę są pobierane na podstawie kategorii, do której został przyporządkowany produkt oraz wybranej przez klienta metody wysyłki. Sprzedawcy korzystający z planu indywidualnego, mają stawki ustalone przez Amazon. Przedsiębiorcy z planem profesjonalnym mogą ustalać indywidualne stawki.
FBA – jest to usługa, dzięki której sprzedawca może magazynować swoje produkty w centrum logistycznym Amazon. W takim przypadku musi się jednak liczyć z dwoma dodatkowymi opłatami: za magazynowanie (miesięczna stawka za metr sześcienny powierzchni) i za realizację wysyłki.
Jak pakować towar do wysyłki w Amazon?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak sprzedawać na Amazon, musisz także posiąść wiedzę w kwestii pakowania towaru do wysyłki.
W zależności od rodzaju i gabarytu przedmiotu, warto sięgnąć po pudełka kartonowe, koperty bąbelkowe lub foliopaki.
Towar powinien być zapakowany w taki sposób, aby dotarł do klienta w nienaruszonym stanie. Należy zadbać przede wszystkim o sprzęt elektroniczny, przedmioty szklane lub takie, które są szczególnie podatne na uszkodzenia mechaniczne.
W NEOPAK polecamy do zabezpieczenia przesyłki takie materiały jak:
- folia bąbelkowa,
- wypełniacze foliowe,
- wypełniacze ekologiczne (flopak, skropak, sizzlepak),
- przekładki i arkusze kartonowe.
- pudełka do paczkomatów,
- kartony do komputera,
- opakowania na laptopy,
- owijki na książki.
Jak dobrze zaprezentować produkt na Amazon?
Podstawą prezentacji produktu w tym popularnym serwisie jest przede wszystkim dobry opis i fotografie przedmiotu. Na platformie Amazon konkurencja jest olbrzymia, dlatego warto stworzyć wysokiej jakości treść, która szybko przekona klienta do zakupu. Warto również wymyślić dobry, mocno opisowy tytuł zawierający m.in. markę, model i nazwę produktu.
Wiesz już, jak sprzedawać na Amazon. Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim ze znajomymi. Po więcej ciekawych treści zapraszamy na nasz blog NEOPAK.
Zdjęcie autorstwa Tobias Dziuba z Pexels