SPIS TREŚCI
Jak pudełka z nadrukiem wpływają na rozpoznawalność Twojej marki?
Działania marketingowe wpływają na zwiększenie zasięgu odbiorców Twoich usług, ale nie koniecznie budują rozpoznawalność – jeśli chcesz, by klienci i potencjalni klienci bez problemu odróżniali kolory i logo Twojej firmy od konkurencji, to postaw pudełka z nadrukiem. Jest to jedno z najlepszych rozwiązań, kuszące swoją ceną i możliwościami. Zanim jednak rzucisz się w wir zakupów – wybierz produkt właściwie i poznaj więcej tajników na budowanie rozpoznawalności marki.
Pudełka z nadrukiem – element brandingu
W świecie marketingu często spotyka się pojęcie, pod którym kryje się naprawdę wiele – mowa tu o brandingu. Nie jest to tylko dobór loga, nazwy czy identyfikacji marki. Branding składa się z wielu elementów, a jednym z nich są pudełka z nadrukiem. Budowanie świadomości marki to trochę powolny proces, ale korzystając z najlepszych narzędzi, bez trudu odgadniesz, co i jak należy robić. Czym tak właściwie jest branding oraz, w jaki sposób połączyć go z pudełkiem z nadrukiem, aby uzyskać zadowalające efekty mierzone w zyskach?
Czym jest branding?
Branding służy do kreowania firmy, a dokładnie rozpoznawalności danej działalności. Ta technika marketingowa ma jedno główne zadanie – zwiększanie świadomości potencjalnych nabywców danej firmy. Działania przedsiębiorcy muszą być dokładnie podkreślone, aby wyróżniać się na tle konkurencji – jak firma, która nie posiada spójnych elementów, z którymi może być kojarzona, ma być rozpoznawalna na rynku? Czy Macdonald’s byłby tak znany, gdyby nie żółte logo świecące z oddali? Ciężko powiedzieć. Budowanie świadomości marki to pierwszy krok do wywierania wpływów na ciągle rosnący zysk. Działa to w bardzo prosty sposób – przedsiębiorca inwestuje w pudełka z nadrukiem, aby każdy klient pierwsze, co zobaczył przed rozpakowaniem zamówienia, to właśnie kolory i logo marki – może to być też slogan lub ciekawy nadruk kojarzony z danym produktem. A więc czy nie opłaca się zainwestować w pudełka z nadrukiem?
Dla kogo są pudełka z nadrukiem?
Pudełka z nadrukiem stworzone zostały dla przedsiębiorców – taki jak Ty. Ludzi, którzy cenią sobie spójność. Zobacz, jak ładnie i profesjonalnie wygląda firma, która ma dopasowane kolory i logo rozmieszczone w najważniejszych miejscach. Oczywiście, pudełka z nadrukiem wyprodukowane zostały w konkretnym celu – mają one chronić wysyłany lub pakowany towar, aby nie został on w żaden sposób uszkodzony. Tylko, czy w dobie szybkiego rozwoju i ciągłej presji ze strony konkurencji powinieneś patrzeć tylko na podstawowe funkcje? Nie.
Pudełka z nadrukiem stanowią nie tylko ochronę, ale również odgrywają rolę informacyjną i reklamową. Umieszcza się na nich wiele przydatnych informacji:
skład produktu lub zawartość zestawu znajdującego się w pudełku,
- najważniejsze informacje dotyczące produkcji – w przypadku kosmetyków będzie to informacja o tym, czy produkt jest ekologiczny i nie był testowany na zwierzętach,
- adres siedziby firmy,
- Nazwy działalności na profilach społecznościowych.
Pudełka z nadrukiem to również świetne rozwiązanie dla osób prywatnych – możesz nadrukować na nich tekst zapraszający na baby shower lub ślub. Z takiego rozwiązania korzystają najczęściej młode pary proszące o zostanie świadkiem lub świadkową.
Dlaczego pudełka z nadrukiem powinna mieć każda firma?
Czy wiesz, że nie tylko produkty, które wychodzą z Twojego sklepu, są jego wizytówką? Równie ważne jest ich opakowanie. Wyobraź sobie, że otrzymujesz produkt premium w zatłuszczonym, szarym pudełku – co czujesz? Pewnie zmieszanie – dlaczego tak drogi, jakościowy produkt pakowany jest w nieodpowiednie pudełko? Wybór prawidłowego opakowania pozwoli Ci pokazać, jak wiele znaczy dla Ciebie klient. Nie musisz sprzedawać ekskluzywnych towarów, aby zadbać o odbiór firmy przez klienta – szczególnie, że pudełka z nadrukiem nie są drogą inwestycją.
Dlaczego jeszcze warto zainwestować w pudełko z nadrukiem?
Wyróżnianie się na tle konkurencji – zrób coś, czego nie ma nikt inny, a pomogą Ci w tym pudełka z nadrukiem. Wystarczy, że poprosisz grafika o zaprojektowanie przyciągającego wzrok opakowania – możesz w taki sposób zaprezentować swój produkt lub przekazać historię firmy. Bądź kreatywny, a bez trudu wyróżnisz się na tle konkurencji.
Zdobywanie nowych klientów – w internecie dużą popularnością cieszy się unboxing, czyli otwieranie paczek przy szerszej publiczności. Mając ciekawe opakowanie, zachęcasz do siebie nowych klientów, którzy akurat oglądali unboxing.
Ekologia to podstawa – czy wiesz, że większość konsumentów otwarcie mówi, że nie wybiera firm, które nie korzystają z ekologicznych rozwiązań? Jeśli nadal pakujesz swoje towary w mało przyjazne dla środowiska opakowania, to skorzystaj z pudełek z nadrukiem – jest to ekologiczne rozwiązanie.