SPIS TREŚCI
Jak zachwycić klientów odzieżowego sklepu internetowego?
Prowadzenie biznesu wymaga ciągłego nadążania za trendami, nowościami i niekończącym się wyścigiem z konkurencją. Trzeba wiedzieć, jak i gdzie znaleźć się, aby przekonać do siebie klientów i zapewnić sobie sprzedaż na odpowiednim poziomie. Marki modowe każdego dnia inspirują się sobą nawzajem, co sprawia, że unikalność powoli odchodzi w zapomnienie i tutaj zaczynają się schody. Czym zainteresować klienta, aby kupił on sukienkę akurat w tym sklepie internetowym, a nie innym? Przecież w obu jest ona w takiej samej cenie. I tutaj pojawia się coś magicznego, a nazywamy to siłą profesjonalnej obsługi klienta. Polega to na zapewnieniu kupującemu najwyższych standardów i jakości. Być może konkurencja ma taką samą odzież, ale to właśnie my podchodzimy fachowo do obsługi zamówienia – szybko i sprawnie wysyłamy zabezpieczony pakunek. Nasze przedmioty zawsze dochodzą na czas i w opakowaniach, które świadczą o tym, że marce zależy na jakości. Konkurencję pokonać można prawidłową obsługą – co dokładnie to oznacza?
Internetowy zawrót głowy, czyli dlaczego pudełka powinny być personalizowane
Spójrzmy trochę na liczby, bo to one zazwyczaj mówią – pokazują najwięcej. Czas spędzony przez użytkowników YouTube na oglądaniu unboxingów (filmów, które powstały, aby twórca mógł pokazać, co ciekawego zamówił ze sklepu internetowego oraz podzielił się swoją opinią o całym procesie, kontakcie ze sprzedającym i jakości) wynosi ponad 45 000 000 godzin. Tak, dokładnie. Tam jest sześć zer. Amerykanie śmieją się, że żadna ich komedia – nawet ta najbardziej popularna nie osiągnęła tak imponującego wyniku. To nie wszystko. Kanał stworzony na platformie YouTube ”Unbox Therapy” ma prawie 18 milionów subskrybentów, a liczba ta stale rośnie i to w zaskakującym tempie. Filmy tego twórcy cieszą się sześcioma zerami wyświetleń – co naprawdę robi wrażenie. Kanał ten obrazuje najważniejszą rzecz, która wpływa na rynek opakowań.
Tektura była kiedyś tylko tekturą. Nie miało większego znaczenia, w co zapakowany zostanie towar – równie dobrze mógł on być owinięty w folię i schowany do torebki po zakupach. Ważne, że dotarł do celu i nie został uszkodzony. W obecnych czasach jest zupełnie inaczej. Opakowanie często ma większe znaczenie niż zawartość, a młodzi ludzie oglądający niezliczone ilości filmików, na których otwierane są różne przesyłki, często zamawiają przedmioty tylko dlatego, że zostały one zapakowane w taki sposób, że można wrzucić zdjęcie opakowania na Instagramową tablicę i cieszyć się komentarzami znajomych. Można śmiało powiedzieć, że ten niezastąpiony element transportu stał się integralną częścią doświadczenia klienta. Właśnie dlatego marki odzieżowe robią wszystko, by ubrania zapakowane były w personalizowane pudełka, które wyglądają estetycznie lub wręcz odwrotnie – przyciągają wzrok swoją dziwnością.
Jaki karton wybrać do pakowania ubrań?
Z pewnością każdy, choć raz zamówił produkt premium – mogła to być sukienka na wesele przyjaciółki, garnitur na ślub czy też torebka, na którą oszczędzało się latami. Nie ma znaczenia, jaki produkt został wybrany – każdy został zapakowany tak, jakby był to największy skarb. Piękne pudło z logiem firmy często przeplatane wstążką, aby otwieranie sprawiało jeszcze większą przyjemność. Każdy produkt marki premium charakteryzuje jedna rzecz (oprócz jakości i ceny oczywiście), jest to właśnie opakowanie. Nie pakuje się torebki za kilka tysięcy w tekturę otrzymaną w sklepie za rogiem, a w karton wyglądający na jakościowy, elegancki i warty tego, że zabezpiecza on wyjątkową rzecz. Co jeśli nie trzeba oferować wysokiej ceny, aby stać się marką premium? Może to właśnie w opakowaniu jest klucz do sukcesu? W sklepie internetowym Neopak mamy specjalne pudełka, które prezentują się kosztownie, a ich cena nie przekracza wysokiej granicy normy. Za to są gatunkowe, wytrzymałe i ochronią towar przed wieloma uszkodzeniami mechanicznymi. O jakich produktach mowa?
Czy odzież można pakować w pudełka ozdobne?
W sklepie internetowym Neopak mamy specjalną zakładkę pudełka na prezenty, ale niech nazwa nie myli. Są to kartony stworzone z tektury, która cechuje się wysoką odpornością na przeszkody, które napotkać może przesyłka podczas transportu. Są to pudełka wytrzymałe, ale przede wszystkim ładne – wiele słów można byłoby tutaj napisać, które opiszą kartony od najlepszej strony, ale to właśnie słowo ładne oddaje całą naturalność i piękno pudełka prezentowego. Oczywiście można wykorzystać je podczas wręczania podarunku, ale żaden produkt nie sprawdzi się tak dobrze podczas pakowania sprzedanej odzieży – szczególnie jeśli głównym celem jest stworzenie marki premium. Pudełka ozdobne są dostępne w wielu kolorach, a więc można dopasować produkt pod wizualną stronę marki. Jest to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy lubią mieć dopięte wszystko na ostatni guzek. Ale zaraz, zaraz, co w takim razie z nadrukami, na przykład logiem? Tak, wyżej wspomniane zostało, że marki sprzedające towary ekskluzywne dbają o to, aby na pudełkach znajdowały się nadruki. Mogą to być loga, znaki specjalne, nazwy firmy i wiele więcej. To bardzo ciekawa praktyka i oczywiście wskazana. W sklepie internetowym Neopak zamówić można kartony i poprosić o specjalny nadruk oraz personalizację. Nasi pracownicy zadbają o każdy szczegół, by klient sklepu internetowego z odzieżą cieszył się satysfakcją z zadowolonego klienta.
Pudełka na prezenty mają wiele zalet – dlatego są one, aż tak często wybierane przez właścicieli sklepów z modowymi akcesoriami czy ubraniami. Dostępne są one w wielu kolorach i rozmiarach, dzięki czemu można dopasować produkt wysyłkowy do wielkości pakowanej części garderoby. Mała bluzka wejdzie w niewielkie pudełko, co sprawi, że zaoszczędzi się kwotę, którą wydać byłoby trzeba na karton o większych wymiarach. Nasze produkty wykonane są estetycznie, a o ich jakości przeczytać można wiele opinii w internecie. Nie będziemy zachwalać tego, co sprzedajemy, bo nie na tym to polega. Wracając do najważniejszego tematu – pudełek rzecz jasna. Kartony prezentowe są dobrym zabezpieczeniem zawartości przed wszelkimi zniszczeniami, wstrząsami, ostrymi nożami (a często używa się ich w celu szybszego otwarcia przesyłki, co często kończy się rozerwaną bluzką). Pudełka są ekologiczne i nadają się do recyklingu – wrzucenie ich do odpowiedniego kosza na śmieci sprawi, że wrócą one ponownie do obiegu; być może nie jako kartony prezentowe, ale innego rodzaju tektura. Produkt ten wykorzystywać można wielokrotnie, co oznacza, że klient zamawiający dany produkt może w przyszłości wykorzystać opakowanie do przechowywania, na przykład ozdób wszelkiego rodzaju. Są one wszechstronne – można do nich pakować dowolne prezenty. Mało ważą, a więc nie wpływają na koszta ewentualnej wysyłki – jak to jest w przypadku niektórych kartonów. Pakowanie przy użyciu naszych pudeł jest proste i szybkie. Nie trzeba mieć pod ręką kleju lub taśmy, aby zamknąć pudełko tak, by zawartość nie wypadła ze środka.
Konstrukcja opakowania, a zadowolenie klienta
To nie jest tak, że klient otrzymuje paczkę z zamkniętymi oczami, nie widzi opakowania, a dopiero samą zawartość. Doświadczenie kupującego z marką zaczyna się już w momencie, gdy kurier trzymający paczkę puka do drzwi, by wręczyć ją nowemu właścicielowi. Wiadomo nie od dziś, że klient zawsze zwróci uwagę na stan, rodzaj, a nawet wygląd pudełka zewnętrznego. Sprawdzi, czy nie zostało ono zniszczone podczas transportu – to podstawa bezpiecznego przyjmowania przesyłek. Jeśli karton został uszkodzony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zawartość również została narażona na zniszczenia. Zły stan przesyłki można zawsze zgłosić kurierowi. Później zaczyna się ocena aspektów wizualnych – oznacza to, że klient zwraca uwagę (czasem nawet nieświadomie, co udowodniły badania) na łatwość otwierania, kolor, rozmiar, sposób składania i wiele więcej. W praktyce trwa to kilkanaście sekund, ale wystarczy, aby ocenić, czy firmie zależy na jakości. Pudełko spełniać musi wiele potrzeb, połączonych w jedną. Doświadczenie unboxingu jest niezwykle ważne. Nawet jeśli klienci nie wspomną o tym – często nawet nie wiedzą, że nieświadomie zwracają uwagę i oceniają firmę po sposobie zapakowania zamówienia. Wiele firm dorzuca do opakowania gratisy w postaci specjalnych naklejek, próbek kosmetyków i dodatków, na przykład zawieszek do kluczy.
Dbanie o odczucia klientów jest niezwykle ważne. Firma nie wie nigdy, czy zdjęcie ich opakowania nie znajdzie się w internecie – a to właśnie tam jest najwięcej potencjalnych klientów. Dobre, jakościowe opakowanie może znacząco podnieść poziom marki – szczególnie jeśli zostanie ono specjalnie spersonalizowane i dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności.
Co tak właściwie oznacza konstrukcja opakowania? Jest to element obejmujący wszystko. Dosłownie wszystko? Tak. Jest to stopień ochrony, łatwość otwierania, wydajność i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Ach i trzeba dodać do tego rozmiar oraz kształt. To również jest niezwykle ważne. Wszystko, co zostało wymienione powyżej, jest niezwykle znaczące i odgrywa główną rolę. Klient otrzymuje koszulkę, którą zamówił w sklepie internetowym (jest to pierwsze zamówienie, a więc testowe) widzi, że opakowanie jest praktyczne – nie męczy się z odpakowaniem. Wystarczy minuta i trzyma swój zakup w ręku. Jest szczęśliwy, bo wszystko poszło po jego myśli. Nie będzie musiał zwracać zakupu czy pisać reklamacji. Pudełko właściwie spełniło swoje zadanie, ochroniło zawartość przed uszkodzeniami. Trzeba jednak mieć na uwadze, że opakowania przechodzą wiele skomplikowanych procesów zautomatyzowania lub etykietowania.