SPIS TREŚCI
Konsumenci są coraz bardziej świadomi zarówno swoich potrzeb i oczekiwań, jak i np. konieczności dbania o planetę. Oznacza to, że zwracają uwagę na coraz więcej aspektów prowadzenia działalności gospodarczych, które mają bezpośredni wpływ na ich zadowolenie. Interesuje ich już nie tylko cena za wykonaną usługę lub produkt. Do aspektów, które mają znaczenie, zaliczyć można np. jakość obsługi klienta, używane materiały, szybkość wykonania usługi itp. Klienci sklepów internetowych przyglądają się bacznie wykorzystywanym przez sprzedawców materiałom zabezpieczającym. Dlatego, też coraz większym zainteresowaniem cieszy się papier nacinany. Jeśli chodzi o marketing i reklamę, to podejmowane działania powinny być w wielu przypadkach subtelne i nienachalne. W innym przypadku reklama może przynieść odwrotny skutek.
Tektura – materiał przyjazny środowisku i przedsiębiorcom
Możliwość budowania bliższych relacji z klientem daje np. tektura. Jest ona wszak doskonałym materiałem do umieszczenia nie tylko logo firmy czy sloganu reklamowego, ale również danych adresowych. Tak naprawdę na pudełku znaleźć się może niemal wszystko. Zależy to od Twoich oczekiwań. Oryginalną propozycją będzie, chociażby cytat, którym kierujesz się podczas obsługi klientów, chcąc zapewniać im maksymalny komfort. W ogóle wykorzystanie tektury w biznesie daje ogromne możliwości. Jakie dokładnie? Propozycje znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do jego przeczytania.
Zalety tektury – dlaczego, jest to materiał idealny do wykorzystania w biznesie?
- Jest to surowiec przyjazny dla środowiska.
- Po umieszczeniu jej w odpowiednim pojemniku na śmieci może być ponownie przetworzona. Z uwagi na brak domieszek innych materiałów, proces ten nie sprawia problemów.
- Jest łatwa w przechowywaniu – czy to w arkuszach, czy w rulonie nie zajmuje dużo miejsca.
- Pomocna w przypadku budowania pozytywnych relacji z klientami.
- Pomocna w prowadzeniu działań marketingowych.
Tektura – dzięki niej stworzysz oryginalne i jedyne w swoim rodzaje opakowania personalizowane
Tektura falista jest jednym z najczęściej wykorzystywanych materiałów m.in. do tworzenia różnego rodzaju opakowań. W sklepie Neopak znajdziesz np. kartony brązowe lub białe, pudełka kartonowe i pudełka karbowane. Dostępna jest także tektura falista w rulonach oraz tektura plaster miodu w arkuszach. Neopak jako producent opakowań ma możliwości stworzenia z tektury pudełek, które będą spełniały Twoje indywidualne oczekiwania. I właśnie w ten sposób docieramy do pierwszej z możliwości wykorzystania tektury w biznesie. A jest nią tworzenie i zamawianie personalizowanych opakowań. Choć jest to działanie, które wymaga większego nakładu finansowego, niż zakup tradycyjnych kartonów to jednak warto przeanalizować, jakie korzyści to daje dla Twojego biznesu.
Korzyści używania personalizowanych opakowań tekturowych
Pierwszą korzyścią jest bez wątpienia możliwość pokazania się i wyróżnienia wśród konkurencji. Po otrzymaniu przesyłki pierwszą rzeczą, jaką klient widzi, jest właśnie karton. Dlatego stworzenie niecodziennego projektu może sprawić, że to Twoja firma zostanie zapamiętana. Na opakowaniu może znaleźć się też informacja, że dbasz o środowisko naturalne i używasz biodegradowalnych materiałów. Jest to sposób na dotarcie do konsumentów, którzy szczególną wagę przywiązują do ochrony środowiska. Poza tym pamiętaj, że opakowanie dobrej jakości nie jest jednorazowe. Twój klient może użyć go np. do wysyłki prezentów do dalszej rodziny lub do znajomych. Dzięki temu logo Twojej firmy dotrze tam, gdzie sam nie wysłałeś paczki.
Sposoby na wykorzystanie tektury w biznesie
Jeden ze sposobów na wykorzystanie tektury już omówiliśmy. Nadszedł więc czas na kolejne pomysły, jak możesz wykorzystać ten wyjątkowy materiał w swojej firmie. Oczywiście są to ogólne wskazówki, które możesz spróbować okrasić własnymi spostrzeżeniami oraz pomysłami. W końcu to Ty znasz swoja branże najlepiej i wiesz dokładnie, czego potrzebują Twoi klienci.
Wykorzystanie tektury jako nośnika informacji
Tektura jest surowcem trwałym i wytrzymałym. Wyróżnia się dość dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Wygląda też estetycznie. Wszystko to sprawia, że doskonale sprawdza się jako nośnik informacji. Arkusze tekturowe można wykorzystać do stworzenia bannerów reklamowych lub tablic informacyjnych. Pojawić się mogą na nich nie tylko slogany reklamowe i logo marki, ale również możesz zaprezentować misje firmy, usługi oraz produkty, które oferujesz swoim potencjalnym klientom. Tektura jest materiałem, który łatwo możesz ozdobić. Chcąc zaprezentować np. zdjęcia swojego salonu lub punktu sprzedaży, wystarczą pinezki.
Puzzle reklamowe z tektury
Brak pomysłu na gadżety reklamowe? A co powiesz na tekturowe puzzle? Wydaje nam się, że może to być wyjątkowo ciekawa forma rozreklamowania Twojego biznesu. Wystarczy, że wybierzesz obraz lub motyw, który będzie związany bezpośrednio z prowadzoną przez Ciebie działalnością, lub z branżą, w której działasz, a następnie umieścisz go na tekturze, którą podzielisz na części. Do równego cięcia mogą przydać się nożyki i nożyczki. Pamiętaj o tym, aby zadbać o dobrą jakość przygotowywanych gadżetów. Wybieraj tekturę wysokiej jakości cechującą się doskonałą wytrzymałością. Zwróć uwagę na wykończenie elementów. Dbając o szczegóły i rozdając tekturowe puzzle jako gadżety reklamowe, możesz zainteresować potencjalnych klientów.
Tekturowe materiały promocyjne
Wcześniej wspomnieliśmy o puzzlach, jako jednym z gadżetów reklamowych, które można stworzyć z tektury. Nie jest to jednak jedyna propozycja, która możliwa jest do wykonania przy wykorzystaniu tego rodzaju surowca. Innowacyjne technologie oraz pomysłowość producentów pozwalają na stworzenie tekturowych wizytówek, breloczków, kalendarzy i notesów. Wszystkie te produkty dodatkowo mogą być udekorowane logo Twojej firmy. Szukasz sposobu na to, aby się wyróżnić pośród konkurencji? Możesz spróbować wykorzystać tekturowe gadżety reklamowe i podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami.
Tektura – ekologiczny surowiec zabezpieczający wysyłane produkty
Dzięki swoim wyjątkowym właściwościom tektura nadaje się również do zabezpieczania towarów podczas transportu. Zmniejszyć może skutki upadku opakowania, a także przyczynić się do zminimalizowania wstrząsów. Do zabezpieczania mniejszych przedmiotów może sprawdzić się tektura falista w rulonach. Bez problemu dopasuje się nawet do nieregularnych kształtów. Można nią owinąć butelkę, słoik lub inne naczynie szklane, a następnie przy pomocy taśmy klejącej zabezpieczyć, aby się nie odwinęła. Jeśli chcesz użyć dodatkowego zabezpieczenia dla szklanych i kruchych przedmiotów, możesz wykorzystać arkusze tektury jako przekładki. Dzięki nim odseparujesz od siebie przedmioty i zwiększysz ich bezpieczeństwo. Wspomniane arkusze mogą przydać się także do zabezpieczania towarów na przesyłkach paletowych. Ciekawym rozwiązaniem na zwiększenie odporności m.in. na uszkodzenia mechaniczne jest narożnik tekturowy. Wyróżnia się doskonałą wytrzymałością i elastycznością. Chroni kąty przed uszkodzeniem. Prezentuje się estetycznie.
Ochrona środowiska a wykorzystanie tektury
Coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na to, czy firmy wykorzystują materiały biodegradowalne. Korzystając z opakowań tekturowych, wymieniając folię bąbelkową na papier nacinany albo na tekturę w rulonach będziesz doskonale wpisywał się w ich oczekiwania. Tektura jest jednym z najbardziej przyjaznych dla planety materiałów. Jej wykorzystanie pozwoli Ci pokazać klientom, że podejmujesz odpowiedzialne decyzje, a ochronę środowiska traktujesz wyjątkowo poważnie. Najlepiej, jeśli w miarę możliwości, wszystkie podejmowane przez Ciebie decyzje będą pokazywać, że faktycznie troszczysz się o przyrodę. Chodzi np. o zminimalizowanie wykorzystania wypełniaczy do paczek. A także wyeliminowanie tzw. pustych przewozów. Ciekawym sposobem może być też próba zmniejszenia ilości zwrotów. Jak to jednak zrobić? Na przykład poprzez szczegółowe opisywanie produktów i pokazywanie ich na zdjęciach. Nie ma pewności, że będzie to skuteczne. Klienci przyzwyczaili się już do możliwości odesłania produktu bez podania przyczyny i skrzętnie z tego prawa korzystają. Jednak Ty jako sprzedawca, będziesz miał świadomość, że zrobiłeś wszystko, co mogłeś, aby ten proceder zminimalizować.
Podsumowanie – tektura idealna do wykorzystania w biznesie
Jak widzisz, możliwości wykorzystania tektury w biznesie są niemal nieograniczone. Przedstawione przez nas propozycje to tylko wierzchołek góry lodowej. Między innymi dlatego, że sprzedawcy, chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, nie ograniczają się już tylko do tradycyjnych zastosowań danych materiałów. W świecie biznesu rządzi kreatywność i pomysłowość. Wybierając tekturę, zyskujesz nie tylko wytrzymały i podatny do obróbki materiał, ale również możliwość zaprezentowania swoich produktów konsumentom, którzy mają określone poglądy na temat ochrony środowiska. Docierasz do nich, dzięki wykorzystaniu biodegradowalnych materiałów i budujesz wizerunek firmy ekologicznej. Masz pytania o ten rodzaj materiału? Sprzedawcy w sklepie Neopak chętnie na nie odpowiedzą. Wszystkie niezbędne dane znajdziesz w zakładce „Kontakt”. Zapraszamy Cię do jej odwiedzenia.